اخبار خارجیاسلایدر

معرفی نسل جدید سانگ‌یانگ اکتیون

نسل جدید سانگ‌یانگ اکتیون بر اساس شاسی‌بلند تورس ساخته شده و با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو و قیمت پایهٔ ۲۵ هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

به گزارش دنده 6 –  اکتیون شاسی‌بلند کامپکتی با طراحی ناخوشایند بود که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید می‌شد و حتی به کشورمان هم راه پیدا کرد. حال سانگ‌یانگ که KG موبیلیتی تغییر نام داده، نسل جدید این خودرو را در کره جنوبی رونمایی کرده است. اکتیون جدید یک شاسی‌بلند کوپه توصیف شده و بر اساس مدل تورس ساخته شده است. نسل قبلی اکتیون که در سال ۲۰۰۵ معرفی شد، قبل از ب‌ام‌و X6 یکی از پیشگامان بخش شاسی‌بلندهای کوپه بود. نسل جدید این شاسی‌بلند کره‌ای اما ظاهر بحث‌برانگیز نسل قبلی را ندارد و بیشتر شبیه تورس با بخش عقبی الهام گرفته است رنجروور ولار به نظر می‌رسد.

چراغ‌های LED متفاوت، سپرهای جدید و شیب بیشتر شیشهٔ عقب ازجملهٔ تفاوت‌های اکتیون با تورس هستند. این کراس‌اوور جدید با ۴,۷۴۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۲۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع، کشیده‌تر و عریض‌تر از تورس است اما فاصلهٔ محوری دو خودرو باهم یکسان و برابر با ۲,۶۸۰ میلی‌متر است. اکتیون جدید همچنین به‌صورت استاندارد در تمام نسخه‌ها با رینگ‌های ۲۰ اینچی ارائه می‌شود.

در داخل خودرو، شاهد دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم که به سمت راننده متمایل شده است. برای اینجا همچنین تودوزی چرمی با تریم جیر در رنگ‌های مشکی، قرمز و یا تریم دورنگ شتری و بژ همراه با تزئینات فیبر کربنی یا چوبی قابل سفارش خواهد بود. نورپردازی داخلی ۳۲ رنگ، غربیلک فرمان D شکل، شارژر بی‌سیم، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلف و شیفتر گیربکس کریستالی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این کراس‌اوور کره‌ای هستند. اکتیون با صندوق ۶۶۸ لیتری، فضای بار زیادی را هم ارائه می‌کند که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۵۶۸ لیتر افزایش خواهد یافت.

ازآنجایی‌که نسل جدید اکتیون روی پلت‌فرم تورس ساخته شده، از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو GDI استفاده می‌کند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل می‌شود که قدرت را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ می‌فرستد. اکتیون می‌تواند قوای محرکهٔ تمام الکتریکی تورس EVX را هم قرض بگیرد هرچند که فعلاً سانگ‌یانگ در این رابطه چیزی نگفته است. این خودرو در کره با قیمتی بین ۳۳.۹۵ تا ۳۶.۴۹ میلیون وون معادل ۲۴,۸۰۰ دلار تا ۲۶,۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد. اکتیون جدید تا پایان سال جاری راهی بازارهای صادراتی هم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا