اخبار خارجیاسلایدر

معرفی هایپرکار برتونه GB110

هایپرکار GB110 برتونه که به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 توئین توربو مجهز است و فقط ۱۴۲۳ کیلوگرم وزن دارد، تنها در ۳۳ دستگاه ساخته خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – برتونه اولین هایپرکار خود را با نام GB110 در رویداد Top Marques در موناکو رونمایی کرده است. این خودرو که فقط در ۳۳ دستگاه ساخته خواهد شد، یک ماشین بسیار انحصاری برای کلکسیونرهای ثروتمند است که می‌خواهند در مجموعهٔ خود چیزی متفاوت از فراری‌ها و لامبورگینی‌های معمولی داشته باشند. GB110 به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 توئین توربو مجهز است که خروجی فوق‌العاده‌ای برابر با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

هایپرکار برتونه در کنار این قدرت چشمگیر، تنها ۱۴۲۳ کیلوگرم وزن دارد. هرچند شتاب صفرتاصد GB110 اعلام نشده است اما به گفتهٔ برتونه، این ماشین ظرف ۱۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نیروی پیشرانه هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. امروزه اکثر هایپرکارهایی با این سطح از قدرت از سیستم هیبریدی استفاده می‌کنند اما GB110 این‌طور نیست و در عوض، به گفتهٔ برتونه این اولین هایپرکاری است که با استفاده از سوخت حاصل از زباله‌های پلاستیکی کار می‌کند.

برای مهار کردن این هیولای قدرتمند به ترمزهای قدرتمندی نیاز است و به همین دلیل پشت رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب ترمزهای کربن سرامیکی پنهان شده‌اند. هرچند قبلاً پیش‌نمایش GB110 ارائه شده بود و از طراحی آن خبر داشتیم ولی هنوز هم بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. به گفتهٔ برتونه، طراحی این خودرو مجموعه‌ای از عناصری است که خطوط سیال و روان دههٔ ۵۰ را با اشکال برجسته و زاویه‌دار دههٔ ۷۰ ترکیب می‌کند. البته هرچند طراحی GB110 متمایز است اما شباهت‌هایی با لامبورگینی هوراکان و مک‌لارن MP4-12C در ظاهر آن دیده می‌شود.

مثل اکثر خودروهای گران‌قیمت و تولید محدود، برتونه هم برنامهٔ سفارشی‌سازی گسترده‌ای را برای خریداران GB110 ارائه خواهد کرد. خریداران می‌توانند از این طریق خودروی خود را با بدنهٔ تمام فیبر کربنی یا نیمه فیبر کربنی، بال عقب و ترکیب‌های رنگی فراوان برگرفته از محصولات قبلی برتونه سفارش دهند. GB110 برای جشن ۱۱۰ سالگی برتونه ساخته شده و همچنین ادای احترامی به «جووانی برتونه» بنیان‌گذار شرکت است. متأسفانه این شرکت طراحی در سال ۲۰۱۴ ورشکست شد اما بعداً توسط شرکت Ideactive متعلق به برادران ریچی نجات پیدا کرد. برتونه هنوز قیمت GB110 را اعلام نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا