اخبار خارجیاسلایدر

معرفی هونگچی گویا در نمایشگاه پاریس

  هونگچی گویا سدان مجلل و پرچم‌داری است که با پیشرانه‌های V6 و V8 هیبریدی در نیمهٔ نخست سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – برند لوکس هونگچی در نمایشگاه خودروی پاریس از سدان پرچم‌دار جدیدی بنام گویا (Guoya) رونمایی کرده است. این سدان مجلل از زبان طراحی متفاوتی نسبت به دیگر محصولاتی که تاکنون از هونگچی دیده‌ایم استفاده می‌کند که از کانسپت L-concept الهام گرفته است. بااین‌حال، همان‌طور که از ساخته‌های مجلل هونگچی انتظار می‌رود، گویا با عناصر کرومی فراوانی تزئین شده است. یکی از چشمگیرترین عناصر طراحی این سدان لوکس چینی، جلوپنجرهٔ عظیم کرومی با خطوط عمودی است.

روی کاپوت گویا نیز علاوه بر نوار قرمزرنگ سنتی محصولات هونگچی، به سبک رولزرویس یک نشان بال‌دار جمع‌شونده هم دیده می‌شود. چراغ‌های جلو هم که فرمی محنی دارند، از فناوری پرداز نور دیجیتال بهره می‌برند که باعث بهینه‌سازی نور در جاده می‌شود. نمای جانبی گویا با کروم فراوان دورتادور پنجره‌ها و ستون C پهن، تا حدودی میباخ S کلاس را به یاد می‌آورد. در این قسمت همچنین رینگ‌های چند پره با طراحی مشابه گل آفتابگردان هم جلب‌توجه می‌کنند.

در عقب، چراغ‌ها با الهام از فانوس‌های قصرهای چینی و نوار تزئینی بین آن‌ها با الهام از ناودان‌های کاخ‌های باستانی چین طراحی شده است. این سدان پرچم‌دار هونگچی ۵,۳۵۳ میلی‌متر طول، ۱,۹۹۸ میلی‌متر عرض و ۱,۵۱۱ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۲۶۰ میلی‌متر است و رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی برای آن قابل انتخاب خواهد بود. گویا قبلاً با طرح دورنگ دیده شده بود ولی نمونهٔ حاضر در پاریس با تک‌رنگ سبز متالیک به نمایش درآمده است.

در کابین گویا شاهد فضایی مجلل با چرم، چوب و کروم هستیم. مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی به چشم می‌خورد درحالی‌که در میانهٔ داشبورد هم نمایشگر نسبتاً بزرگی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. این ماشین در نسخه‌های چهار و پنج‌نفره قابل خریداری خواهد بود و نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده و کنترل صوتی و حرکتی برای عملکردهای مختلف هم ازجمله امکانات آن هستند.

هونگچی گویا با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که هردو هیبریدی هستند. پیشرانهٔ اول یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۹۵ اسب بخار قدرت استدرحالی‌که پیشرانهٔ دوم از نوع ۴ لیتری V8 توربو است و ۴۹۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی هردو موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. فعلاً ظرفیت باطری و قیمت این سدان مجلل چینی اعلام نشده است ولی رزرو خرید آن آغاز شده و احتمالاً در نیمهٔ نخست سال آینده راهی بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا