اخبار خارجیاسلایدر

معرفی هیوندای آلکازار 2024

هیوندای نسخهٔ فیس‌لیفت کراس‌اوور کوچک آلکازار را در هند رونمایی کرده است. نمای بیرونی این خودرو کاملاً بازطراحی شده و فرمی جعبه‌ای‌تر را ایجاد کرده است.

به گزارش دنده 6 –  آلکازار اولین بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این خودرو اساساً نسخهٔ کشیدهٔ کراس‌اوور کرتا بود که سه ردیف صندلی را ارائه می‌کرد. حال پس از سه سال، این کراس‌اوور کوچک هفت‌نفره به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. در جلوی آلکازار جدید شاهد چراغ‌های دوقسمتی با گرافیک H شکل در بخش بالایی هستیم. این چراغ‌ها در کنار جلوپنجرهٔ عریض و صفحه محافظ بزرگی که ورودی هوای پایینی را احاطه کرده، ظاهر آلکازار را تا حدودی شبیه به مدل فول سایز پالیسید کرده است.

پروفیل جانبی خودرو با خطوطی که روی گلگیرها و درها کار شده، تغییری نداشته ولی هیوندای حالا رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید الماسی و ریل‌های سقفی شیک‌تری را برای این قسمت در نظر گرفته است. در عقب خودرو نیز چراغ‌های سادهٔ قبلی با نمونه‌های جدید سراسری جایگزین شده‌اند که گرافیک H شکل دارند. تریم طرح آلومینیومی و خروجی‌های هوای تزئینی روی سپر و سر اگزوز دوتایی هم تکمیل‌کننده ویژگی‌های بیرونی نسخه فیس‌لیفت آلکازار هستند.

هیوندای فعلاً تصویری از داخل آلکازار جدید منتشر نکرده ولی به‌احتمال‌زیاد این خودرو همان ویژگی‌های نسخهٔ فیس‌لیفت کرتا که اوایل امسال معرفی شد را قرض خواهد گرفت؛ بنابراین، باید در اینجا شاهد دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی پیوسته برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی باشیم. آلکازار همچنان با سه ردیف صندلی در نسخه‌های شش و هفت‌نفره ارائه خواهد شد.

داخل فیس‌لیفت کرتا
در قوای محرکهٔ آلکازار تغییری صورت نگرفته و این کراس‌اوور کره‌ای با همان پیشرانه‌های قبلی به بازار عرضه خواهد شد که شامل ۱.۵ لیتری بنزینی توربو GDI با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱.۵ لیتری دیزلی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت خواهد بود. علاوه بر گیربکس شش سرعته دستی استاندارد، برای نسخۀ بنزینی گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و برای نسخهٔ دیزلی گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل انتخاب خواهد بود اما در تمام نسخه‌ها نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. عرضهٔ فیس‌لیفت آلکازار حدود دو هفتهٔ دیگر در هند آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا