اخبار خارجیاسلایدر

معرفی هیوندای آیونیک 5 مدل 2025

هیوندای آیونیک ۵ برای مدل ۲۰۲۵ با تجهیز به باطری‌های بزرگ‌تر، پورت شارژ مشابه تسلا و نسخهٔ آفرودی XRT، مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است.

به گزارش دنده 6 – آیونیک ۵ با ظاهر مناسب، شعاع حرکتی قابل‌توجه و تجربهٔ رانندگی آرام، یکی از بهترین خودروهای الکتریکی بازار محسوب می‌شود و حالا هیوندای نسخهٔ بروز شدهٔ آن را برای مدل ۲۰۲۵ با باطری بزرگ‌تر و نسخهٔ آفرودی XRT معرفی کرده است. این نسخه از تنظیم منحصربه‌فرد سیستم تعلیق با ۲۳ میلی‌متر ارتفاع بیشتر و رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های آل‌ترین بهره می‌برد. در بیرون خودرو هم شاهد سپرهای جلو و عقب منحصربه‌فردی هستیم که با روکشی بنام استتار دیجیتالی پوشیده شده‌اند.

هیوندای برای این نسخه دو رنگ منحصربه‌فرد بنام‌های قرمز آلتیمیت و آبی مرواریدی را در نظر گرفته است و در جلو هم دو قلاب قرمزرنگ دیده می‌شود که به گفتهٔ سازندهٔ کره‌ای، می‌تواند تا ۲۶۴۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند. هیوندای زوایای ورود و خروج XRT را هم به ترتیب ۱۹.۸ درجه و ۳۰.۰ درجه اعلام کرده که ۲.۳ درجه و ۴.۶ درجه بهتر از نسخهٔ معمولی است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این آیونیک آفرودی هم می‌توان به نشان‌های ویژه، قاب مشکی‌رنگ آینه‌های جانبی، کف‌پوش‌های چهارفصل و روکش صندلی‌های متفاوت اشاره کرد.

دیگر نسخه‌های آیونیک ۵ هم برای مدل ۲۰۲۵ به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده و به باطری‌های بزرگ‌تری مجهز شده‌اند. در نسخهٔ برد استاندارد، ظرفیت باطری از ۵۸ به ۶۳ کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده و نسخهٔ دوربرد هم بجای باطری‌های ۷۷.۴ کیلووات ساعتی به ۸۴ کیلووات ساعتی مجهز شده است. نسخهٔ XRT به‌صورت استاندارد به باطری بزرگ‌تر ۸۴ کیلووات ساعتی و قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک مجهز است که هرچند هیوندای اشاره‌ای به قدرت آن نکرده اما همین قوای محرکه در نسخهٔ قبلی ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. شعاع حرکتی XRT هم حدود ۴۵۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

تغییر مهم دیگری که در آیونیک برای مدل ۲۰۲۵ صورت گرفته، تجهیز به پورت شارژ جدید NACS است یعنی مثل چیزی که در خودروهای تسلا می‌بینیم. این یعنی حالا خریداران آیونیک ۵ می‌توانند از تمام ۱۷ هزار جایگاه سوپرشارژر تسلا استفاده کنند. سپرهای جدید، اسپویلر جدید، رینگ‌های آیرودینامیک‌تر و سه رنگ بیرونی مات جدید ازجمله تغییرات بیرونی این کراس‌اوور الکتریکی برای مدل ۲۰۲۵ هستند درحالی‌که در داخل شاهد ترکیب جدید کنترل‌های سیسم تهویه، پورت‌های USB-C، کنترل‌های فیزیکی برای گرم‌کن صندلی و اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا