اخبار خارجیاسلایدشو

معرفی کامل فورد موستانگ GTD

فورد که قصد دارد موستانگ GTD را در مسابقهٔ لمانز ۲۰۲۴ به نمایش درآورد، برای اولین بار از داخل آن رونمایی کرده است.

به گزارش دنده 6 – فورد برای اولین نمایش اروپایی موستانگ GTD مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ لمانز را انتخاب کرده و جزئیات بیشتری را در مورد این سوپرکار جدید خود اعلام کرده است. علاوه بر این، سازندهٔ آمریکایی برای اولین بار از داخل GTD هم رونمایی کرده است. در همین حال، با هدف ثبت رکورد زیر ۷ دقیقه در پیست نوربرگ‌رینگ، فورد یک پکیج پرفورمنس سفارشی را نیز برای این موستانگ گران‌قیمت ارائه کرده است.

این پکیج باله‌های روی سپر جلو، اسپلیتر بزرگ‌تر جلو، فلپ‌های زیر بدنه و سیستم DRS برای بال عقب را به همراه دارد. این ویژگی آیرودینامیکی فعال به کاهش درگ در مسیرهای مستقیم و حفظ داون‌فورس در پیچ‌ها کمک می‌کند. پکیج پرفورمنس همچنین با ارائهٔ رینگ‌های ۲۰ اینچی منیزیومی و حذف مقداری از مواد عایق صدا، وزن GTD را هم کاهش خواهد داد. فعلاً اما فورد میزان این کاهش وزن و همین‌طور قیمت پکیج پرفورمنس را اعلام نکرده است.

برای موستانگ GTD شش رنگ بیرونی مختلف شامل خاکستری پلی‌متیک، قرمز مسابقه‌ای، مشکی سایه‌ای، سفید منجمد، آبی لایتنینگ و قرمز شعله‌ای در نظر گرفته شده است که آخری را در تصاویر می‌بینید. این همان نمونه‌ای است که در لمانز به نمایش درخواهد آمد. این نمونه همچنین از تریم کربن سریز هم بهره می‌برد که شامل فیبر کربن در کاپوت، سقف و صندوق عقب به همراه رینگ‌های مگنتیت می‌شود.
هرچند موستانگ GTD اولین بار حدود ۱۰ ماه پیش رونمایی شد اما فورد تا به امروز داخل آن را نشان نداده بود. حال اما سرانجام می‌توانیم کابین این شکارچی سوپراسپرت‌ها را ببینیم. به‌طورکلی، تغییرات داخلی GTD نسبت به موستانگ‌های بسیار ارزان‌تر چندان بزرگ نیستند هرچند که فورد چند عنصر خاص GTD را به کابین اضافه کرده است. در اینجا همچنان همان صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۳.۲ اینچی حفظ شده اما این نمایشگرها از گرافیک منحصربه‌فردی بهره می‌برند.

علاوه بر این، طراحان فورد دو دکمهٔ جدید را به کنسول میانی اضافه کرده‌اند که یکی برای بالا بردن محور جلو و دیگری میانبری برای صفحهٔ Track Apps در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. یکی دیگر از عناصر مهم، پدل شیفترهای تیتانیومی پشت فرمان است که از طریق پرینت سه‌بعدی ساخته شده است. به گفتهٔ فورد، این پدال‌های بزرگ‌تر به راننده کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه داشته باشد و بهترین بهره را از موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت ببرد. همین تریم تیتانیومی برای شیفتر دوار روی کنسول مرکزی هم در نظر گرفته شده است.

ارائهٔ صندلی‌های ریکارو به‌صورت استاندارد و غربیلک فرمان جدید D شکل با کنترل‌های اضافی برای تنظیمات تعلیق و اگزوز و همین‌طور تریم فیبر کربنی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی موستانگ GTD هستند. در اقدامی جالب، پنجره‌ای از جنس پلی‌کربنات با طول ۶۰ سانتی‌متر و عرض ۲۵ سانتی‌متر در عقب خودرو تعبیه شده است که سیستم تعلیق پوشراد موستانگ را نشان می‌دهد. این ماشین با قیمت چشمگیر ۳۲۵ هزار دلار عرضه می‌شود و هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید در آمریکا و کانادا به پایان رسیده اما خریداران در مکزیک و خاورمیانه همچنان فرصت خرید خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا