اخبار خارجیاسلایدر

معرفی کیا K8 جدید

کیا K8 با موتور ۲.۵ یا ۳.۵ لیتر تنفس طبیعی عرضه می‌شود. این سدان پهن‌پیکر برای مدل ۲۰۲۵ فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه خواهد کرد و فقط در بازار داخلی کره فروخته خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – کیا در سال ۲۰۲۱ کادنزا را از بازار آمریکا حذف کرد اما در اواخر همان سال جانشین آن در بازار کره جنوبی عرضه شد. هرچند کادنزا در بازار داخلی کره با نام K7 شناخته می‌شد اما جانشین آن K8 نام گرفت و حالا این سدان بزرگ فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. تغییرات این خودرو اما بسیار قابل‌توجه هستند حتی با اینکه از لحاظ فنی فقط یک فیس‌لیفت محسوب می‌شود.

جلوی خودرو نسبت به قبل کاملاً بازطراحی شده و حالا مطابق با جدیدترین زبان طراحی کیا، از چراغ‌های عمودی مشابه شاسی‌بلند EV9 بهره می‌برد که ظاهری آینده‌نگرانه به خودرو بخشیده است. علاوه بر این، یک نوار LED پهن این چراغ‌ها را به هم متصل کرده و لوگوی کیا هم از روی سپر به بالای کاپوت منتقل شده است. در عقب خودرو اما شاهد تغییر بزرگی نیستیم و چراغ‌ها دست‌نخورده باقی مانده‌اند ولی خوشبختانه آن سر اگزوزهای تزئینی وحشتناک قبلی حذف شده و سپر جدید خودرو حالا نمای ساده‌تری پیدا کرده است. به خاطر تغییر سپرهای جلو و عقب، اوورهنگ‌های خودرو نیز کمی کشیده‌تر از قبل شده‌ است.

در داخل K8 هم شاهد تغییرات قابل‌توجه هستیم به‌گونه‌ای که کنترل‌های جدید تهویه حالا به زیر دریچه‌های تهویه مرکزی منتقل شده‌اند و کیا متریال نرم و لطیف بیشتری را به کابین افزوده است. علاوه بر این، سیستم نورپردازی جدیدی هم برای کابین در نظر گرفته شده که داشبورد را به دو قسمت تقسیم می‌کند. تمام تیپ‌های این خودرو به‌صورت استاندارد به ۱۰ ایربگ و نوربالای تطبیقی هم مجهز هستند.

پیشرانهٔ پایهٔ K8 یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۸ نیوتن متر گشتاور است اما برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ هم در نظر گرفته شده است. برای این موتور سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود اما موتور چهار سیلندر فقط به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری LPG (گاز مایع) هم برای این سدان کره‌ای قابل انتخاب است که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آخرین پیشرانهٔ K8 نیز یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری پلاگین‌هیبریدی با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است.این سدان شیک و بزرگ کره‌ای قیمت مناسبی دارد که از تنها ۲۷,۳۰۰ دلار آغاز می‌شود و حتی در بالاترین نسخه هم به ۳۷,۸۰۰ دلار می‌رسد. فروش تمام نسخه‌های K8 مدل ۲۰۲۵ به‌جز نسخهٔ هیبریدی از همین ماه در کره جنوبی آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا