اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

معرفی یک پورشه ۹۱۱ خاص با موتور فرمول یک!

لانزانته چند سالی است که مدل ۹۱۱ پورشه را با موتور فرمول یک می سازد. O’Gara در بورلی هیلز کالیفرنیا مسئول این کمیسیون بود، و از استفان یوهانسون، راننده سابق فرمول ۱ استفاده کرد تا به خودرو یک طرح رنگ سفارشی بدهد، چرا که از موتور مک‌لارن خود در گرندپری اتریش در سال ۱۹۸۷ استفاده می‌کند، جایی که او در رتبه هفتم قرار گرفت.
طبق گزارش‌ها، لانزانته برای هر یک از این پروژه‌ها ۱.۴۵ میلیون دلار دریافت می‌کند. این موتورها که مستقیماً از مک لارن تهیه می‌شدند، دارای برندی از شرکت تکنیک‌های آوانت گارد (TAG) بودند که بیشتر به خاطر برند ساعت TAG-Heuer شناخته می‌شد. با این حال، پورشه در واقع نیروگاه را در داخل خود توسعه داد.

Porsche 911 Tag Turbo
Cosworth در بازنگری موتور F۱ کمک کرد تا در خودروهای جاده‌ای کار کند. این تغییرات شامل توربوهای کوچکتر، کاهش فشار بوست و نسبت هوا به سوخت تنظیم شده بود. نتیجه آن تولید نیروگاهی بود که بنا به گزارش‌ها، حدود ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر داشت. در تریم مسابقه، این موتور حدود ۹۰۰ اسب بخار و تقریباً ۱۲۰۰ اسب بخار در طول دوره مقدماتی تولید می‌کرد.

دور موتور اصلاح شده به ۹۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد و صدای فوق العاده‌ای دارد. به علاوه، شعله‌های آتش از اگزوز خارج می‌شود. پورشه‌های اصلاح‌شده به ندرت پیدا می‌شوند، اما نصب موتور F۱ مورد استفاده در مسابقات در این خودرو، آن را بسیار خاص می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا