اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

معروف‌ترین نشان‌ها؛ از لامبورگینی تا فراری

انتخاب لوگو موضوع بسیار مهمی برای شرکت‌هاست و این اهمیت برای خودروسازها ماجرایی دوچندان است چراکه خودروها پیش از هر مقوله‌ای با لوگو یا نشان خود شناخته می‌شوند. به عنوان مثال اولین چیزی که شما را با شنیدن بنز، درگیر می‌کند چه چیزی جز آن نشان معروف است؟ در این گزارش به تعدادی از لوگوهای معروف دنیای خودروها پرداخته‌ایم و البته دلایل انتخاب آن‌ها.
آئودی
نشان آئودی با چهار حلقه خود، یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان آلمانی را معرفی می‌کند. این نماد معروف، روایت‌گر ادغام چهار شرکت خودروسازی آئودی، DKW، Horch و Wanderer در سال ۱۹۳۲ است.
تویوتا
سال 1990، تویوتا اولین آرم سه بیضی را روی خودروهای آمریکایی معرفی کرد. این نماد از اتحاد قلب مشتریان و قلب محصولات تویوتا خبر می‌دهد.  فضای پس زمینه، نشان‌دهنده پیشرفت تکنولوژیکی تویوتا و فرصت‌های بی حد و حصر پیش روست.
بی ام و
گفته می‌شود لوگوی فعلی BMW از طراحی دایره‌ای یک پروانه هواپیما الهام گرفته شده است.  رنگ سفید و آبی ظاهراً بیانگر یک تیغه ملخ سفید و نقره‌ای است که در  آسمان آبی روشن، می‌چرخد.
لامبورگینی
لوگو لامبورگینی، تماماً تمایلات درونی و علاقه سازنده برند آن را به مسابقات گاو بازی و استایل گاوها در رقابت و جنگ با هم را نشان می‌دهد. البته علاقه وی به این مسابقات تنها در شکل لوگو لامبورگینی دیده نمی‌شود، به طوری که وی اتومبیل‌های برند خود را نیز در استایل و شکل گاوهای وحشی طراحی و عرضه نموده است.
تسلا
لوگوی تسلا برای نشان دادن سطح مقطع یک موتور الکتریکی “T” به عنوان یکی از قطب هایی که از روتور موتور بیرون می آیند در نظر گرفته شده است و خط دوم در بالا نشان دهنده بخشی از استاتور است.
فورد
لوگوی فورد، یک شکل بیضی مسطح است که با رنگ آبی و سفید طراحی شده است. هم‌چنین، امضای شیک معروف هنری فورد در این محدوده، تعبیه شده است.
شورلت
لوگوی «پاپیون» شورلت مدت‌هاست که یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان خودرو در تاریخ را نشان می‌دهد. این نماد، میراث و چشم انداز خودروهای شورلت است و از سال ۱۹۱۳ بر روی مدل‌ها در نمایندگی های شورلت استفاده شده است.
فراری
نماد معروف فراری یک اسب، سیاه روی زمینه زرد است. این اسب در اصل نماد کنت فرانچسکو باراکا، یک “آسو” (آس) افسانه‌ای نیروی هوایی ایتالیا در طول جنگ جهانی اول بود که آن را در کنار هواپیماهای خود نقاشی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا