اخبار داخلی

مقایسه دنا جوانان با تارا V4

دنا جوانان جدیدترین نسخه از این سدان ایران‌خودرو است که می‌خواهیم آن را با تارا V4 مقایسه کنیم.

به گزارش دنده 6 – شرکت ایران‌خودرو چندین سدان تقریباً هم‌اندازه و هم قیمت را در کنار یکدیگر تولید می‌کند که دنا و تارا جزو همین دسته هستند. این شرکت اخیراً نسخه جدیدی از دنا با پسوند جوانان را معرفی کرده است، خودرویی که اگرچه در ظاهر از قدرت بیشتری بهره می‌برد اما همان زیرساخت قدیمی پژو را به همراه دارد. در طرف دیگر تارا را داریم که در واقع نسخه ایرانیزه شده از پژو ۳۰۱ است که اگرچه بازهم خودرویی قدیمی محسوب می‌شود اما نسبت به دنا خودرویی مدرن‌تر محسوب می‌شود. می‌خواهیم در این مطلب مقایسه دنا جوانان با تارا V4 را داشته باشیم و به خریداران این دو خودرو در انتخابی منطقی کمک نماییم.

درباره طراحی ظاهری دنا به کرات سخن گفته‌ایم. این خودرو اساساً از پلتفرم پژو ۴۰۵ سود می‌برد، نسخه‌ای کاملاً دگرگون شده از سمند است و با اینکه در اکثر بخش‌های بدنه این قرابت را پنهان می‌کند اما کماکان از برخی زوایا ریشه قدیمی خود را نشان می‌دهد. ایران‌خودرو سعی داشته با برخی جزئیات جدید از جمله گرافیک متفاوت چراغ‌ها، تریم قرمز رنگ سپر و رکاب جانبی نقره‌ای، دنا جوانان را از مدل‌های استاندارد متمایز کند. تارا نیز از طراحی نسبتاً بحث‌برانگیزی به ویژه در بخش عقب استفاده کرده است. با اینکه تارا خودرویی متفاوت در مقایسه با محصولات قدیمی ایران‌خودرو به شمار می‌رود اما لزوماً خودروی زیبایی نیست و در مقایسه طراحی ظاهری دنا جوانان با تارا V4 کفه ترازو به سمت دنا سنگینی خواهد کرد.

در بخش داخلی دو خودرو نیز تفاوت‌های زیادی دیده می‌شود. دنا جوانان بازهم با حداقل تغییرات همراه است و مواردی همچون فرمان دی کات، استارت دکمه‌ای، تودوزی جدید، تریم متفاوت داشبورد، دسته‌دنده جدید و… در آن وجود دارند. کلیت طراحی داشبورد دنا را می‌توان قابل‌قبول دانست هرچند از نظر کیفیت متریال بکار رفته جای تعریفی وجود ندارد و انتظار می‌رود بعد از چند سال استفاده سر و صدای زیادی از درها و ستون‌ها به گوش برسد.

در مقابل تارا ترجیح داده از داشبورد سیتروئن C3 XR بجای داشبورد اصلی پژو ۳۰۱ استفاده نماید. تارا V4 نسبت به نسخه استاندارد این خودرو دارای تغییراتی است که از جمله آن می‌توان به دستگیره‌های متفاوت، انتقال شیشه‌بالابرها از کنسول به درها و… اشاره داشت. با اینکه تارا V4 قیمت بالایی دارد اما از نظر متریال بکار رفته نمره مطلوبی نمی‌گیرد چراکه در سراسر کابین از پلاستیک خشک استفاده شده است. از نظر طراحی داخلی باید دنا جوانان را برتر دانست هرچند کیفیت متریال کابین هر دو خودرو چنگی به دل نمی‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا