اخبار خارجیاسلایدر

مقایسه نیسان پاترول و آرمادا و تویوتا سکویا

دو شاسی‌بلند نیسان پاترول/آرمادا ۲۰۲۵ و تویوتا سکویا ۲۰۲۵ در مقایسه نفس‌گیر به مصاف هم رفته‌اند تا پیروز میدان مشخص شود.

به گزارش دنده 6 – کلاس شاسی‌بلندهای فول سایز کاملاً رقابتی است و خودروسازان بی‌وقفه به دنبال جلب نظر مشتریان هستند و به همین منظور محصولاتی لوکس، قدرتمند و جادار را تولید می‌کنند. نیسان به لطف معرفی نسل جدید آرمادا یا پاترول ۲۰۲۵ بازی را وارد سطح جدیدی کرده است. این خودرو لوکس‌تر و مدرن‌تر از قبل است اما بجای پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری مشهور از نیروگاه دیگری استفاده می‌کند. اگرچه رقبای زیادی برای آرمادا وجود دارند اما شاید بزرگ‌ترین رقیب آن تویوتا سکویا باشد. سکویا هم برای مدل ۲۰۲۵ خود به‌روز شده و البته دیگر خبری از پیشرانه ۸ سیلندر نیست. البته تویوتا یک تریم آفرود را برای سکویا در نظر گرفته است. تمامی این تغییر و تحولات ما را به مقایسه نیسان آرمادا و تویوتا سکویا وادار می‌کند تا ببینیم کدام‌یک از این شاسی‌بلندهای خانوادگی و آفرود عملکرد بهتری دارند.

طراحی ظاهری

در کلاس شاسی‌بلندهای فول سایز، ابهت در خیابان به اندازه پرفورمنس خودرو مهم است و هر دو خودرو با طراحی بدنه شاخص وارد میدان شده‌اند هرچند هویت خاص برند خود را به شیوه متفاوتی نشان می‌دهند. نیسان آرمادا ۲۰۲۵ از طراحی لوکس‌تر و رضایت‌بخش‌تری سود برده و به همین خاطر از اینفینیتی QX80 الهام گرفته است. شاسی‌بلند تازه‌نفس نیسان دارای نمای جلوی روان‌تر و آیرودینامیک بهتری است و تریم Pro-4X آن با خشونت بیشتر همراه می‌شود. در واقع ظاهر این مدل ترکیبی از اشرافیت و گیرایی یک محصول آفرود است.

تویوتا سکویا کاملاً هویت این برند را نشان می‌دهد و ظاهری جعبه‌ای و برجسته دارد و شاید یکی از زیباترین محصولات کنونی تویوتا باشد. تمامی تریم های سکویا ظاهر خشنی دارند و در نمای روبرو جلوپنجره‌ای بزرگ حرف اول را می‌زند. تریم TRD Pro این خودرو از ویژگی‌هایی همچون رینگ‌های فورج کاری شده BBS، لاستیک‌های کاراتر و سینی محافظ برخوردار است. شاید ما در نگاه اول سکویا را انتخاب کنیم اما همچنان باید هر دو خودرو را از نزدیک ملاقات کرد.

پیشرانه و تجهیزات فنی
روزهای خوش استفاده از موتورهای ۸ سیلندر در این کلاس به سر آمده و هر دو برند نیسان و تویوتا از پیشرانه‌های کم‌مصرف‌تر و البته قدرتمند ۶ سیلندر توئین توربو استفاده کرده‌اند. پیشرانه ۶ سیلندر آی فورس مکس هیبرید تویوتا سکویا نه تنها قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه ۶ سیلندر نیسان آرمادا تولید می‌کند بلکه انتقال قدرت نرم‌تر و مصرف سوخت کمتری دارد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک تویوتا نیز تعویض‌های راحتی دارد و باعث شتاب گیری نرمی می‌شود. البته باید در نظر داشت باتری این مجموعه کمی از فضای بار را به خود اختصاص داده است.

نیسان آرمادا اگرچه کم‌توان‌تر است اما همچنان با قدرت ۴۲۵ اسب بخاری خود کمبودی نخواهد داشت. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز باعث سواری نرم و کاهش مصرف سوخت می‌شود. البته خبری از سیستم هیبریدی در آرمادا نیست و شاید این موضوع خوب یا بد باشد اما با اینکه امکان دارد مصرف سوخت آرمادا جدید بیشتر از رقیب باشد اما شاید هزینه‌های نگهداری آن در درازمدت کمتر شود.

تویوتا سکویا نیسان آرمادا
پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو هیبریدی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۴۳۷/۷۹۰ ۴۲۵/۷۰۰
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) – مدل دیفرانسیل عقب ۱۱.۲/۹.۸/۱۰.۶ ۱۴.۷/۱۱.۷/۱۳ (تخمینی)
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۵.۶ ۵.۸ (تخمینی)
حداکثر ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) ۴۳۱۸ ۳۸۵۵
قلاب بکسل استاندارد بله در تمامی تریم ها بله در تمامی تریم ها
سیستم پایش نقطه کور تریلر سفارشی استاندارد در تریم های Pro-4X و رزرو

برای اولین بار نیسان آرمادا ۲۰۲۵ با نسخه خشن‌تر Pro-4X عرضه شده تا کاراکتری خارج از جاده‌ای و توانا داشته باشد. ارتفاع از سطح زمین، زوایای حمله و فرار و شکست نسبت به نسخه‌های استاندارد ارتقا یافته و سیستم تعلیق بادی تطبیقی نیز وجود دارد. این تریم همچنین به دیفرانسیل عقب قفل شونده، سینی‌های محافظ زیر بدنه و نمای جلو و عقب گیراتر مجهز است. تویوتا سکویا TRD Pro هم با شوک‌های فاکس، اکسل عقب صلب، دیفرانسیل عقب قفل شونده، رینگ‌های فورج کاری شده و سینی‌های محافظ ارائه می‌شود. البته با توجه به مشخصات موجود می‌توان گفت آرمادا در آفرود عملکرد بهتری خواهد داشت چراکه زوایای حمله و فرار بهتری دارد.

کابین و تکنولوژی

در کلاس شاسی‌بلندهای فول سایز، کابین اهمیت زیادی به ویژه برای افرادی دارد که به دنبال سفرهای طولانی هستند. تویوتا سکویا و نیسان آرمادا کابین‌هایی لوکس با تکنولوژی‌های فراوان دارند. شاسی‌بلند تویوتا حتی در تریم پایه نیز به پوشش چرم مصنوعی و نمایشگر بزرگ ۱۴ اینچی سفارشی مجهز می‌شود و در تریم های فول تر همچون پلاتینیم چرم اعلا، صندلی‌های گرم و سرد شونده و سیستم صوتی JBL وجود دارند. البته به خاطر باتری سیستم هیبریدی فضای پشت صندلی‌های ردیف سوم محدود است و اگر نیازمند خودرویی جادارتر باشید شاید این موضوعی تعیین کننده باشد.

نیسان آرمادا ۲۰۲۵ لوکس‌تر از هر زمان دیگری است و در تریم های پلاتینیم و پلاتینیم رزرو آن تجهیزاتی همچون پوشش چرم، تریم چوبی و نورپردازی داخلی دیده می‌شوند. دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی تریم های فول نیز تجربه کاربری بهتری نسبت به سکویا دارند و صندلی‌های جلوی ماساژوردار و نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ نیز باعث می‌شوند آرمادا جدید لوکس‌تر احساس شود. همچنین شاسی‌بلند نیسان فضای بار بیشتری دارد.

قیمت و جمع‌بندی

در بحث قیمت هر دو شاسی‌بلند رقابتی عمل می‌کنند. تویوتا سکویا ۲۰۲۵ گران‌تر شده اما همچنان ارزش بسیار خوبی دارد چراکه از قوای محرکه هیبریدی استاندارد و تجهیزات زیاد برخوردار است. تریم کپستون این خودرو حدود ۷۸ هزار دلار قیمت دارد و شاید نظر خریداران لکسوس را به خود جلب کند. انتظار می‌رود قیمت نیسان آرمادا ۲۰۲۵ کمتر از تویوتا باشد و حتی تریم های فول نیز چنین وضعیتی را نشان دهند که بخشی از آن به عدم وجود پیشرانه هیبریدی مربوط می‌شود. البته آرمادا تجهیزات زیادی دارد و به سختی می‌توان اختلاف قیمت حدود ۱۰ هزار دلاری دو خودرو را نادیده گرفت.

اگرچه باید منتظر ورود آرمادا جدید به بازار ماند اما نیسان ثابت کرده گزینه ارزان‌تر و بسیار خوب برای افرادی است که از رقبای فعلی رضایت ندارند. این خودرو به اندازه سکویا پر زرق و برق و توانا نیست اما قیمت پایین‌تری دارد و همچنان تجهیزات زیادی را ارائه می‌کند. در نهایت باید گفت هر دو خودرو جزو گزینه‌های بسیار خوب این کلاس به حساب می‌آیند و انتخاب گزینه نهایی به اولویت‌های خریداران و نیازهای آن‌ها بستگی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا