اخبار خارجیاسلایدر

مقایسه هوندا CR-V 2025 و هیوندای توسان 2025

در کلاس کراس اورهای کامپکت، دو خودروی هوندا CR-V 2025 و هیوندای توسان ۲۰۲۵ جزو گزینه‌های پرطرفدار هستند اما کدام‌یک از این دو خودرو عملکرد بهتری دارند؟

به گزارش دنده 6 – CR-V نسبت به توسان فروش بالاتر و سابقه بیشتری دارد و نسل‌های مختلف آن همواره جزو سه خودروی پرفروش هوندا بوده‌اند. البته که رقبای زیادی در این کلاس حضور دارند و برخی از آن‌ها حتی تجهیزات بیشتر و پرفورمنس بهتری را فراهم می‌سازند. یکی از این خودروها هیوندای توسان خواهد بود که برای ما ایرانی‌ها کاملاً شناخته شده است. با اینکه توسان حدود ۱۰ سال پس از اولین نسل CR-V معرفی شده اما در سال‌های اخیر کاملاً پیشرفت کرده و یکی از نقاط قوت آن را می‌توان گارانتی ۵ ساله/۹۶ هزار کیلومتر دانست.

هوندا CR-V 2025 در ششمین نسل خود قرار دارد و دو سال قبل رونمایی شده است. این خودرو با طراحی جعبه‌ای خود نیم‌نگاهی به نسل‌های گذشته داشته و البته همان کابین جادار و سواری راحت را ارائه می‌کند. علاوه بر ظاهر جدید، در کابین نمایشگر لمسی ۷ یا ۹ اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی وجود داشته و بسته ایمنی هوندا نیز به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود دارد. امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک برای کنترل کشش بهتر نیز وجود داشته هرچند باید برای آن مبلغ بیشتری پرداخت کرد. کراس اور هوندا با قوای محرکه بنزینی، هیبریدی و هیدروژنی در دسترس است و مصرف سوخت پایینی دارد.

هیوندای توسان ۲۰۲۵ فیس لیفتی از چهارمین نسل کراس اور کره‌ای است و بزرگ‌ترین تغییر آن را می‌توان نمای جلوی جدید و کابین ارتقا یافته دانست. فضای کابین بیشتر و تکنولوژی مدرن‌تر نیز در توسان جزو موارد برجسته هستند. این خودرو با نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی و اندروید اتو و اپل کارپلی استاندارد خود را از رقبا جدا می‌کند. البته از نظر سیستم‌های ایمنی هم کمبودی وجود ندارد و آپشن سیستم چهار چرخ محرک نیز عرضه شده است. توسان در حال حاضر به‌صورت بنزینی یا هیبریدی قابل انتخاب بوده اما کره‌ای‌ها در حال برنامه‌ریزی برای عرضه نسخه پلاگین هیبریدی آن نیز هستند.

هر دو کراس اور موردبحث دارای سه نوع قوای محرکه هستند. باید گفت CR-V سلول سوختی یا هیدروژنی که با پسوند e:FCEV شناخته می‌شود فقط در کالیفرنیا عرضه شده و به‌صورت بسیار محدود در دسترس است؛ اما توسان پلاگین هیبریدی مطابق انتظارات در سراسر آمریکا عرضه خواهد شد. بنا به گفته EPA، نسخه دیفرانسیل جلوی هوندا CR-V هیبرید مصرف شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۵.۴/۶.۵/۵.۸ لیتر در صد کیلومتر دارد اما مصرف سوخت مدل چهار چرخ محرک اندکی بیشتر است. نسخه بنزینی CR-V دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک نیز در سیکل ترکیبی مصرف ۷.۸ و ۸.۴ لیتری خواهند داشت. هیوندای توسان هیبرید در سیکل شهری و بزرگراهی مصرف مشابه رقیب ژاپنی داشته اما مصرف ترکیبی آن ۶.۷ لیتر اعلام شده است. البته در صورت انتخاب تریم بلو توسان هیبرید، مصرف سوخت این مدل کمی بهتر از CR-V هیبرید خواهد بود. از طرف دیگر نسخه پلاگین هیبرید این خودرو در حالت برقی خواهد توانست چند ده کیلومتری را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی حرکت کند. البته نسخه بنزینی توسان مصرف سوخت بیشتری داشته و مصرف ترکیبی مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک آن به ترتیب ۸.۴ و ۹ لیتر اعلام شده است.

برسیم به بحث فضای کابین که علیرغم اینکه هر دو مدل در کلاس کامپکت ها قرار دارند اما اندکی بزرگ‌تر از رقبای دیگر هستند. فضای کابین CR-V به حدود ۲۹۳۱ لیتر می‌رسد و فضای بار آن نیز ۹۸۲ لیتر است. فضای کابین و بار هیوندای توسان نیز به ترتیب ۳۰۵۲ و ۱۰۹۶ لیتر خواهد بود. اگرچه اختلاف دو خودرو در این بخش بسیار زیاد نیست اما فضای کابین و بار توسان کمی بیشتر است. البته مزیت هوندا به حمل وسایل بزرگ‌تر مربوط می‌شود که با تا کردن صندلی‌های عقب خود را نشان خواهد داد.

با وجود تمامی اختلاف‌ها بین دو خودرو، گاهی اوقات قیمت است که روی تصمیم نهایی خریداران اثر می‌گذارد. هوندا CR-V 2025 بنزینی قیمت پایه حدود ۳۰ هزار دلاری برای مدل LX دارد و در صورت انتخاب مدل فول EX-L قیمت می‌تواند به ۳۵ هزار دلار برسد. اگر مدل هیبریدی را بخواهید باید حداقل ۳۵ هزار دلار برای نسخه اسپرت هیبرید بپردازید درحالی‌که قیمت نسخه فول اسپرت تورینگ هیبرید نیز ۴۱ هزار دلار است. همچنین قیمت مدل هیدروژنی CR-V نیز از ۵۰ هزار دلار شروع می‌شود.

اما هیوندای توسان ۲۰۲۵ با بازه قیمتی وسیع‌تری در دسترس است. قیمت مدل پایه SE توسان از حدود ۲۹ هزار دلار شروع شده درحالی‌که قیمت گران‌ترین نسخه بنزینی آن که با نام لیمیتد شناخته می‌شود حدود ۳۹ هزار دلار است. مدل پایه بلو هیبرید ۳۳ هزار دلار قیمت دارد اما برای مدل فول لیمیتد هیبرید باید حداقل ۴۱ هزار دلار پرداخت کرد. فعلاً قیمت نسخه پلاگین هیبرید این خودرو مشخص نیست و باید منتظر ماند هرچند انتظار داریم بهای آن بیشتر از نسخه هیبرید باشد. در نظر داشته باشید که قیمت‌های یاد شده شامل هزینه‌های تحویل و وسایل جانبی و… نیست بنابراین باید انتظار قیمت نهایی بالاتری را داشت. در پایان باید گفت هر دو خودرو نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند هرچند شاید برخی افراد به دنبال کیفیت خاص محصولات ژاپنی باشند و برخی نیز گارانتی خوب هیوندای و قیمت منعطف‌تر آن را ترجیح دهند. انتخاب شما کدام است: هوندا CR-V 2025 یا هیوندای توسان ۲۰۲۵؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا