اخبار داخلی

مقایسه پیکاپ کی ام سی تی ۹ با چانگان هانتر

بهترین پیکاپ بازار داخلی چه خودرویی است؟ اگر قصد خرید خودرویی در کلاس پیکاپ را دارید، مقایسه کی ام سی تی ۹ با چانگان هانتر را از دست ندهید.

به گزارش دنده 6 – تجربه موفق فروش کی ام سی تی ۸، نه‌تنها کرمان موتور بلکه شرکت‌های دیگر را هم وسوسه به واردات و مونتاژ پیکاپ‌های جدید برای بازار داخلی کرد. البته افتخارآفرینی در بازار خودروهای پیکاپ به‌راحتی سایر سگمنت‌ها نیست و بدون داشتن برنامه‌ای مناسب، ممکن است همچون پروژه تولید بهمن جی ۹ به پایان تلخی بی‌انجامد.

چانگان هانتر
مقایسه کی ام سی تی ۹ با چانگان هانتر پلاس به ما کمک می‌کند تا بهترین پیکاپ های بازار را بهتر بشناسیم و با مزایا و معایب آن‌ها بیشتر آشنا شویم.مقایسه کی ام سی تی ۹ با چانگان هانتر پلاس
در ادامه این مطلب از اخبار خودرو سایت گجت نیوز، این دو خودرو پیکاپ را از نظر تاریخچه، طراحی ظاهری، آپشن‌ها و امکانات رفاهی، مشخصات فنی، قیمت و بازار فروش با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

مقایسه تاریخچه کی ام سی تی ۹ با چانگان هانتر پلاس
شرکت چینی جک به‌عنوان سازنده پیکاپ‌های سری T، سومین نسل از خودروهای پیکاپ خود را با نام T9 در سال ۲۰۲۲ معرفی و در سال ۲۰۲۳ راهی بازار چین کرد. تی ۶ نام اولین نسل از خودروهای پیکاپ جک بود که به‌صورت محدود در کشور چین و چند کشور آفریقایی به فروش گذاشته شد و توانست نظر خریداران را به خود جلب کند. موفقیت این پیکاپ نو ظهور سبب شد تا کرمان موتور دومین نسل این پیکاپ را با نام جک تی ۸ به بازار کشور وارد کند. در ایران هم این خودرو با استقبال گسترده‌ای همراه شد؛ به‌گونه‌ای که تی ۸ توانست لقب پروفروش‌ترین پیکاپ داخی را از آن خود کند.

KMC T9
هم‌اکنون شاهد حضور نسل سوم این پیکاپ با نام T9 در بازار کشورمان هستیم. به‌طور خلاصه این خودرو به نسبت نسل قبل، از موتور قوی‌تر و ابعاد بزرگتری بهره می‌برد و آپشن‌هایی نظیر گیربکس اتوماتیک و سانروف به آن اضافه شده است.

پس از اعلام خبر تولید چانگان هانتر پلاس توسط سایپا، رقیبی جدید برای محصولات کرمان موتور در بازار پیدا شد تا جلوی یکه‌تازی پیکاپ‌های T8 و T9 را در بازار  بگیرد. چانگان هانتر پلاس، خودرویی چند ملیتی محسوب می‌شود که در نتیجه همکاری چانگان با سیتروئن و پژو طراحی و تولید شده است. این خودرو در کشورهای مختلف با نام‌های گوناگون به فروش می‌رسد؛ مثلا در ایران با نام چانگان هانتر پلاس، در کشورهای آمریکای جنوبی با نام لندترک و در دو کشور برزیل و اروگوئه با نام فیات تایتانو عرضه می‌شود.پس از فیس لیفت شدن نسخه پایه هانتر (مدل ۲۰۲۰) در سال ۲۰۲۲، افزونه پلاس به نام این خودرو اضافه شد. این فیس‌لیفت شامل تغییراتی نظیر طرح متفاوت چراغ‌های جلو، اضافه شدن قاب کرومی به دور جلوپنجره، بزرگ شدن سایز جلوپنجره، طراحی زاویه‌دار چراغ‌های عقب و فرم برآمده گلگیرهای جلو و عقب خودرو می‌شد.

مقایسه طراحی ظاهری
در نمای جلویی، کی ام سی تی ۹ به‌عنوان برادر بزرگتر تی ۸ دست‌خوش تغییرات عمده‌ای شده و از المان‌های جدیدتری در بخش طراحی بهره می‌برد. به‌عنوان مثال در بخش جلویی این خودرو، چراغ‌های اصلی برای کاهش ضریب کورکنندگی به نواحی جانبی منتقل شده‌اند و چراغ‌های ابرویی زیر کاپوت در نقش دی‌لایت ایفای نقش می‌کنند. جلوپنجره این خودرو نیز با طرح لانه زنبوری مشبک طراحی شده است و جک تا حدودی ظاهر خشن تی ۸ را در این نسخه خنثی کرده است.

KMC T9
در نمای جانبی تی ۹، همانند سایر خودروهای پیکاپ، شاهد یک طراحی ساده و کاربردی هستیم. در یک اقدام هوشمندانه، طراحان جک سعی کرده‌اند به‌جای حجم‌دهی خطوط روی درها، با افزودن قطعات تزئینی به رکاب و گلگیرها، ظاهر خودرو را از حالت سادگی خارج کنند که برای یک خودرو آفرود، طراحی معقول‌تری به‌شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا