اخبارفناوری و تکنولوژی

منتشر شدن آپدیت watchOS 11 و macOS 15 بدون قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل

خبری از اپل اینتلیجنس نیست اما همچنان قابلیت‌های جدید و جذابی وجود دارد.

به گزارش دنده6 : اپل شب گذشته رسماً آپدیت iOS 18 را برای آیفون‌های واجد شرایط منتشر کرد. در کنار این به‌روزرسانی، نسخه جدید دیگر سیستم‌عامل‌های این شرکت شامل tvOS 15 ،watchOS 11 ،macOS 15 و iPadOS 18 نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

آپدیت watchOS 11 برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 6 و مدل‌های جدیدتر عرضه می‌شود. این نسخه تغییرات مختلفی را به‌همراه دارد. برای مثال، کاربران می‌توانند بین روزهایی که ورزش می‌کنند، وقفه بیندازند، و بعد به تمرینات خود ادامه دهند. این شرکت همچنین پس از دریافت تأییدیه از سازمان غذا و دارو آمریکا، قابلیت تشخیص آپنه خواب را با این آپدیت در دسترس اپل واچ سری 9، 10 و اولترا 2 قرار می‌دهد.

بیماری آپنه خواب باعث ایجاد وقفه در تنفس افراد در حین خواب می‌شود و می‌تواند ریسک پرفشاری خون و دیابت نوع 2 را افزایش دهد. اپل این قابلیت را برای اپل واچ سری 10 معرفی کرد، اما اپل واچ سری 9 و اولترا 2 نیز به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

از دیگر قابلیت‌های جدید watchOS 11 می‌توان به اپ جدید Vitals اشاره کرد که خلاصه‌ای از شاخصه‌های سلامتی کاربر نظیر ضربان قلب، نرخ تنفس، دمای مچ، سطح اکسیژن خون و میزان خواب را ارائه می‌کنند.

انتشار به‌روزرسانی macOS 15 Sequoia

مک اواس 15 سکویا نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است اما قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل هنوز عرضه نشده است. ویژگی iPhone Mirroring احتمالاً جذاب‌ترین ویژگی جدید این آپدیت است. با این قابلیت می‌توانید از طریق مک به آیفون دسترسی داشته باشید، با ماوس داخل گوشی حرکت کنید و حتی با کیبورد درون اپ‌ها متن بنویسید. نوتیفیکیشن‌های آیفون نیز روی مک شما به نمایش درمی‌آید.

کوپرتینویی‌ها همچنین آپدیت tvOS 18 ،iPadOS 18 و visionOS 2 را منتشر کرده‌اند. برای دریافت این به‌روزرسانی‌ها کافی است به بخش Updates در دستگاه‌های خود بروید و وضعیت آخرین به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا