اخبار خارجیاسلایدشو

منصوری از فرشته جدید خود رونمایی کرد

ارتفاع کم، رنگ‌بندی تازه و سپرهای جدید. آیا منصوری شاسی‌بلند رلزرویس را به یک استیشن تبدیل کرده است؟

به گزارش دنده 6 – کارهای اخیر منصوری اغراق‌آمیز هستند و هیچ شکی در آن نیست. از مدل‌های مختلف فراری گرفته که بدون تیونینگ هم به المان‌های آیرودینامیک مجهز هستند تا مدل‌های بی‌آلایش‌تری مانند محصولات رولزرویس، همه‌وهمه زیر تیغ جراحی منصوری، اسپرت می‌شوند. نتیجه هم آن می‌شو که محصول نهایی فقط به مذاق خریدار اماراتی یا عربستانی خوش می‌آید.

با وجود اینکه به تغییر این روند نمی‌توان چشم داشت اما می‌توان به مدل‌های قابل‌هضم‌تر این برند آلمانی نگاه کرد که واقعا توسط منصوری بهبود پیدا کرده‌اند. رولزرویسی که در تصاویر می‌بینید هم با کمی تخفیف یکی از همین مدل‌ها به شمار می‌رود. نمای جلو میزبان سپر جدید مجهز به دو نوار LED روز شده است که کنار تغییرات کوچک سپر اصلی و بهبود جزئی چراغ اصلی، نمایی تازه و دژمانند به این شاسی‌بلند انگلیسی دهد. از آنجا که هدف منصوری، اسپرت‌کردن کولینان بوده، آن را به زیرسپر و اسپلیتر فیبرکربنی هم مجهز کرده است.

نمای جانبی تغییر زیادی به خود ندیده است؛ تنها تفاوت اساسی این قسمت همان گلگیرهای جانبی، استفاده از رینگ‌های ریزپره، طاق برجسته چرخ‌های جلو و عقب و جایگزینی قطعات کرومی با رنگ سیاه براق است. عقب این کولینان به یک اسپویلر سقفی نسبتا چشمگیر، سپر کاملا جدید به همراه خروجی هوا پشت طاق چرخ عقب، اگزوزهای چهارگانه جدید و دیفیوزر اسپرت فیبرکربنی مجهز شده است. از دیگر تغییرات مهم کولینان منصوری بنفش‌رنگ می‌توان به ارتفاع کم بدنه اشاره کرد که آن را به یک استیشن بلندقامت تبدیل کرده است (هر چند بسیاری از شاسی‌بلندهای امروزی همه نوعی استیشن‌هایی بلندقامت به شمار می‌روند).

منصوری با شناخت مشتریانش، کابین را هم دستخوش تغییر کرده و برای هماهنگی اجزای درونی و بیرونی، از رنگ‌بندی سفید به‌عنوان عنصر خنثی و همه‌پسند و بنفش هم‌رنگ بدنه استفاده کرده است که با المان‌های قهوه‌ای روشن پنل درها و کنسول میانی هماهنگ کامل دارد و فضایی دلنشین و لوکس را ایجاد می‌کند.

منصوری حرفی از بهبود پیشرانه این خودرو به میان نیاورده است. بنابراین تصور می‌کنیم این پروژه یک کیت بدنه زیبا برای کولینان باشد. نسخه پایه شاسی‌بلند رلزرویس به یک پیشرانه ۶.۷۵ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل تویین توربو مجهز شده که ۵۷۰ اسب بخار قدرت دارد. کولینان بلک‌بج به‌عنوان مدل بالارده این شاسی‌بلند از همان موتور ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور استراخ می‌کند.

اخیرا شرکت بریتانیایی رولزرویس کولینان را با تغییرات ظاهری گوناگون فیس‌‎لیفت کرد. از جمله تغییرات مدل جدید می‌توان به سپرهای تازه، جلوپنجره متفاوت، نمایشگر داخلی بزرگ با الهام از مدل برقی اسپکتر و مواد جدید داشبورد اشاره کرد. از آنجا که چند صباحی از معرفی این خودرو می‌گذرد، احتمالا به‌زودی شاهد تیونینگ آن توسط منصوری خواهیم بود؛ البته این کار تنها و تنها به درخواست مالکان خودرو انجام خواهد شد چون منصوری نیازی به پیش تولید محصولی ندارد. نظر شما درباره محصولات این تیونر و رلزرویس تازه آن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا