اخباراسلایدرفناوری و تکنولوژی

موتورسیکلت با رینگ های بدون هاب و موتور هواپیما

آیا تا به حال موتورسیکلتی با موتور هواپیمای رولزرویس را تصور کرده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باید یک خیالباف وحشی باشید! خوشحال می شوید که بدانید یک مخترع واقعی با تخیل به همان اندازه وحشی وجود دارد. او موتورسیکلتی طراحی کرده است که به بهترین وجه به عنوان “بسیار جاه طلبانه، احتمالا غیرعملی اما عالی” توصیف می شود – موتورسیکلت TMC Dumont. و اگر پاسخ شما منفی است، برای دانستن بیشتر در مورد موتور سیکلت با موتور هواپیما باید ادامه مطلب را بخوانید.

طراحی و ویژگی ها
تارسو مارکز، راننده برزیلی سابق فرمول یک، موتورسیکلت TMC Dumont را طراحی کرد. نام این موتورسیکلت از آلبرتو سانتوس دومونت، مخترع برزیلی و پیشگام هوانوردی گرفته شده است. موتور 6 سیلندر رولز رویس 300 اسب بخار از یک هواپیمای دهه 1960 به موتور سیکلت نیرو می دهد. با این حال، موتور تنها چیز عجیب در مورد موتور سیکلت نیست.

به گفته تارسو، موتورسیکلت TMC Dumont دارای رینگ‌های بدون هابل 36 اینچی است، که بزرگترین رینگی است که تا به حال در هر موتورسیکلتی دیده‌اید. علاوه بر این، چرخ‌ها به پایه رینگ متصل می‌شوند، یک مفهوم طراحی که ظاهری «شناور» به موتورسیکلت می‌دهد. خود تارسو اعتراف می‌کند که چرخ‌ها عمداً طوری طراحی و ساخته شده‌اند که «بزرگ‌ترین عکس‌العمل را از سوی ناظر به دنبال داشته باشد.» و او نمی‌توانست موفق‌تر از این باشد.

به گفته تارسو، حدود 15 سال تخیل و تحقیق طول کشید تا TMC Dumont زنده شود. یکی از عوامل مهم پشت دوره طولانی توسعه این واقعیت است که او می خواست این پروژه 100٪ برزیلی باشد. درست از زمان ایجاد شاسی تا رنگ آمیزی قاب، کل موتور سیکلت بدون هیچ تامین کننده خارجی تولید شد.

چه کسی قرار است سوار TMC Dumont شود
اینکه TMC Dumont واقعا می تواند حرکت کند به اندازه کافی معجزه است. هیچ شباهتی به یک موتورسیکلت معمولی ندارد و هرگز یک موتورسیکلت معمولی نخواهد بود. خود تارسو اعتراف می‌کند که از طراحی عجیب و غریب موتورسیکلت لذت می‌برد و ناباوری در چهره تماشاگران با دیدن حرکت آن. تارسو برای اینکه واقعاً به همه ثابت کند که موتورسیکلت می تواند حرکت کند، سوار بر TMC Dumont تا هفته موتور سیکلت دیتونا رفت. موتورسیکلت در نهایت برنده بزرگی در نمایشگاه شد.

جدا از طراحی عجیب و غریب کلی موتورسیکلت، موقعیت چرخ عقب آن را کمی غیرعملی می کند. چرخ عقب خیلی به راکب نزدیک است، به طوری که در هنگام سواری جایی برای تکیه دادن به عقب وجود ندارد. اگرچه این موتورسیکلت دارای سرعت سنج است، اما سازنده در مورد حداکثر سرعت آن سکوت کرده است. علاوه بر این، طراحی چرخ ها امید چندانی به آن نمی دهد.

اطلاعات قیمت
TMC Dumont بیشتر یک موتورسیکلت نمایشگاهی است. نمی توان پیشنهاد کرد که ممکن است برای فروش گذاشته شود. در حال حاضر سازنده هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت تمام شده موتورسیکلت منتشر نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا