اخبار خارجیاسلایدشو

موتورسیکلت با طرح هارلی دیویدسون ولی چینی !

  با کمی تخفیف می‌توان سوئو را به‌عنوان بوگاتی ویرون موتورسیکلت‌های کروزر هم درنظر گرفت.

به گزارش دنده 6 – تناقض جالبی در معرفی این محصول وجود دارد؛ گریت‌وال درحالی یک موتور ۸ سیلندر تخت را در موتورسیکلت کروزر جدید خود قرار داده که تردد این وسایل‌نقلیه در بسیاری از بزرگراه‌های کشور سازنده مجاز نیست! مجموعه خودروسازی چینی گریت‌وال با تاسیس زیربرند «سوئو»، دلیل خوبی برای این مشکل پیدا کرده است.

این برند چینی در نمایشگاه بین‌المللی موتور پکن ۲۰۲۴ از این موتورسیکلت تازه به‌همراه یک ویژگی خاص رونمایی کرد؛ این ویژگی منحصربه‌فرد، تنها پیشرانه ۲ لیتری ۸ سیلندر تخت جهان به شمار می‌رود که در یک موتورسیکلت به کار رفته است. متاسفانه هنوز خبر رسمی از مشخصات فنی و خروجی این موتور دردسترس رسانه‌ها نیست اما می‌توان به اعداد و ارقام خوبی امیدوارم بود. استفاده از این پیشرانه بزرگ برای یک موتورسیکلت باعث می‌شود مرکز ثقل بدنه پایین‌تر بیاید و درنتیجه، پایداری موتور افزایش پیدا کند. با این وجود، باعث افزایش وزن هم می‌شود و به همین دلیل، سوئو ۸ سیلندر حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

قدرت موتور از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی دو کلاچه سوئو را به حرکت درمی‌آورد. سازنده مدعی است که سوئو برای ایجاد تجربه آسان توقف و حرکت و خلق راندمان لوکس در سواری‌های طولانی‌مدت طراحی شده است. در همین راستا، موتورسیکلت این برند نوپا به گرمکن صندلی، شیشه بالارونده جلو، سیستم پایش نقاط کور و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی و سیستم کنترلی صوتی مجهز شده است که قدرت خود را از یک تراشه پردازشی ۸۱۵۵ خودرو می‌گیرد و درصورت نیاز، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ازراه‌دور را دریافت می‌کند.

تعجب‌برانگیزترین نکته در معرفی سوئو، پیشرانه آن نیست بلکه تولید آن در کشور چین است؛ جایی که ورود موتورسیکلت‌ها به بسیاری از بزرگراه‌ها ممنوع و نهایت سرعت آن‌ها در خیابان‌های دیگر به ۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در نتیجه این اقدامات دولتی، سوئو تنها دو رقیب داخلی دارد که هر دو به پیشرانه‌های ۱.۲ لیتری مجهز شده‌اند. مشخصا چنین کاری نه اقتصادی به نظر می‌رسد و نه منطقی!

مدیرعامل شرکت گریت‌وال، «وی ژیانژون»، در جریان معرفی سوئو اعلام کرد که این کار را به‌دلیل علاقه شخصی خود به موتورسیکلت‌ها انجام داده و این پروژه برایش حکم به‌حقیقت پیوستن یک رویا را دارد. هر چند چنین کاری به نظر جالب به نظر می‌رسد اما همین غیراقتصادی بودن، باعث می‌شود سوئو به بوگاتی ویرون دنیای موتورسیکلت‌ها تبدیل شود. مدیرعامل سابق گروه خودروسازی فولکس‌واگن، «فردیناند پیئک»، برای تولد ویرون تلاش زیادی کرد تا اینکه ابرخودروی یادشده با یک پیشرانه بزرگ، قیمت زیاد و البته ضرردهی در تولید وارد دنیای خودرو شد و نام خود را جاودانه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا