اخبار خارجیاسلایدشو

میتسوبیشی میراژ بهتر از پورشه کیمن!

در آزمایش میزان پاسخگویی پیشرانه، خودروهای اسپرت توربو عملکرد بسیار ضعیف‌تری داشته درحالی‌که خودروهای تنفس طبیعی خانوادگی بسیار بهتر عمل کرده‌اند.

به گزارش دنده 6 – کارانددرایور از طریق آزمایش جالبی اقدام به بررسی میزان پاسخگویی پیشرانهٔ خودروهای مختلف کرده است. بدین منظور، این وب‌سایت زمان شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودروها را با عملکرد آن‌ها در آزمایش ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت مقایسه کرده است. در این بررسی، ابتدا معیار شتاب دوم ثبت می‌شود. این آزمایش می‌تواند شتاب گیری که رانندگان در دنیای واقعی تجربه می‌کنند را بهتر شبیه‌سازی کند زیرا معمولاً افراد در رانندگی‌های روزمره از لانچ کنترل استفاده نمی‌کنند و پیش از آغاز حرکت گاز را تخته نمی‌کنند و دور موتور را بالا نمی‌برند.

مقایسهٔ آزمایش‌های صفر تا ۹۶ کیلومتر و ۸ تا ۹۶ کیلومتر موضوع شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهد. مردان کارانددرایور دریافتند که بسیاری از خودروها هنگام شتاب گیری از سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت، کندتر از شتاب گیری از حالت سکون هستند. بدترین عملکرد در این آزمایش را پورشه کیمن T با گیربکس دستی داشته است. این خودرو از حالت سکون ظرف تنها ۴.۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید اما دو ثانیه بیشتر طول کشید که از سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. کیمن اما تنها خودروی اسپرتی نیست که در استارت رولینگ بدتر از حالت سکون عمل کرده است زیرا ب‌ام‌و M235i گرن کوپه و پورشه کاین توربو GT به ترتیب با ۱.۸ ثانیه و ۱.۷ ثانیه، ازجمله خودروهایی هستند که بیشترین کاهش شتاب را در آزمایش ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت داشته‌اند.

به‌طورکلی، این مطالعه نشان می‌دهد که خودروهای توربوشارژ در آزمایش ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت با مشکل مواجه می‌شوند که این موضوع به خاطر تأخیر توربو است. حتی بهترین خودروی توربو در این آزمایش یعنی هیوندای سوناتا N-Line هم در استارت رولینگ ۰.۲ ثانیه کند از حالت سکون بوده است. از سوی دیگر، خودروهای تنفس طبیعی مثل میتسوبیشی میراژ بهترین عملکرد را داشته‌اند. هرچند این خودرو اقتصادی کوچک پس از ۱۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما در آزمایش ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۰.۱ ثانیه سریع‌تر عمل کرده است. هوندا اودیسه هم همین شرایط را داشته است درحالی‌که شورلت بلیزر، هوندا پایلوت و کیا تلوراید همگی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر برابری با ۸ تا ۹۶ کیلومتر داشته‌اند.

هرچند همان‌طور که گفته شد، تأخیر توربو یکی از دلایل اصلی اختلاف شتاب خودروهای توربوشارژ است اما به گفتهٔ کارانددرایور، عوامل دیگری هم در کاهش پاسخگویی پیشرانه نقش دارند. تعداد زیاد خودروهای پرفورمنس در لیست مدل‌هایی با کمتری پاسخگویی موتور ممکن است به این دلیل باشد که لانچ کنترل و دیگر تکنولوژی‌ها صرفاً با هدف بهبود شتاب صفرتاصد خودروها طراحی شده‌اند نه ۸ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت.

پیشرانه‌های با کمترین پاسخگویی

خودرو شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر شتاب ۸ تا ۹۶ کیلومتر تفاوت
پورشه کیمن T دستی ۴.۴ ثانیه ۶.۴ ثانیه ۲.۰ ثانیه
ب‌ام‌و M235i گرن کوپه ۴.۲ ثانیه ۶.۰ ثانیه ۱.۸ ثانیه
رنجروور ولار P250 ۷.۳ ثانیه ۹.۱ ثانیه ۱.۸ ثانیه
فورد برانکو ۶.۵ ثانیه ۸.۲ ثانیه ۱.۷ ثانیه
پورشه کائن توربو GT ۲.۸ ثانیه ۴.۵ ثانیه ۱.۷ ثانیه

پیشرانه‌های با بیشترین پاسخگویی

خودرو شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر شتاب ۸ تا ۹۶ کیلومتر تفاوت
میتسوبیشی میراژ ۱۲.۸ ثانیه ۱۲.۸ ثانیه -۰.۱ ثانیه
هوندا اودیسه ۶.۷ ثانیه ۶.۶ ثانیه -۰.۱ ثانیه
شورلت بلیزر RS ۶.۶ ثانیه ۶.۶ ثانیه ۰.۰ ثانیه
هوندا پایلوت ۶.۹ ثانیه ۶.۹ ثانیه ۰.۰ ثانیه
کیا تلوراید ۷.۱ ثانیه ۷.۱ ثانیه ۰.۰ ثانیه

پیشرانه‌های توربو با بیشترین پاسخگویی

خودرو شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر شتاب ۸ تا ۹۶ کیلومتر تفاوت
هیوندای سوناتا N-Line ۵.۰ ثانیه ۵.۲ ثانیه ۰.۲ ثانیه
مزدا CX-90 ۶.۳ ثانیه ۶.۵ ثانیه ۰.۲ ثانیه
فولکس‌واگن گلف GTI ۵.۵ ثانیه ۵.۸ ثانیه ۰.۳ ثانیه
سوبارو لگاسی اسپرت ۵.۷ ثانیه ۶.۰ ثانیه ۰.۳ ثانیه
سوبارو اوت‌بک ۶.۳ ثانیه ۶.۶ ثانیه ۰.۳ ثانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا