اخبار خارجیاسلایدشو

نخستین سوپراسپرت برقی فراری معرفی خواهد شد

فراری با اعلام ورود خود به صنعت خودروهای برقی، به رقبای خود درباره حضور خودروسازان چینی هشدار داده است.

به گزارش دنده 6 – با نزدیک شدن به زمان اعلام نتیجه نهایی تصمیم اتحادیه‌اروپا برای جریمه و اعلام تعرفه واردات برای محصولات چینی (که در زمینه صادرات از کمک‌هایی دولتی کشور خود استفاده کرده‌اند)، مدیرعامل سوپراسپرت‌سازی فراری می‌گوید که مردم به آن به دید یک جنگ نگاه می‌کنند اما به نظر او یک رقابت خوب است. در سوی دیگر این رقابت بازاری، چین هم اعلام کرده که در صورت اعمال فشار از سوی اتحادیه اروپا، برای خودروهای صادراتی آن‌ها به کشور خود ۲۵ درصد افزایش تعرفه را در نظر خواهد گرفت. این رقابت از جایی شروع شد که ریاست جمهوی ایالات‌متحده تعرفه واردات خودروهای چینی را که برایشان «تهدید اقتصادی ملی» به شمار می‌روند، ۱۰۰ درصد افزایش داد.

اگر فشار قیمت‌گذاری به رابطه میان چین و اروپا هم وارد شود، خودروسازانی چون پورشه، آئودی و لندروور که سهم بالایی از صادرات به این کشور را دارند، مستقیما تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت. فراری اما از آنجا که از تعرفه واردات خودرو به چین رضایت ندارد، حجم صادراتش را در کمتر از ۱۰ درصد نگه خواهد داشت.

چین برای فراری نیست. برای برندهای لوکس دیگر است. بازار چین هنوز بلوغ کافی را ندارد.
وینا در این مصاحبه تایید کرد که نخستین سوپراسپرت تمام برقی مارانلو تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی معرفی خواهد شد؛ یعنی حدودا پاییز ۱۴۰۴. او مدعی شده که فرایند توسعه این خودرو طبق برنامه شرکت پیش می‌رود و مهندسان در بخش‌هایی جلوتر از برنامه حرکت می‌کنند. فراری برای دستیابی به هدف خود، یک کارخانه تولید محصولات برقی جدید را در خانه خود، مارانلو، بنیان نهاده است و در آن، روی ساخت پیشرانه‌های برقی، اینونتور و باتری مدل یادشده تمرکز خواهد کرد. به گفته وینا، این کارخانه تا ژوئن ۲۰۲۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

برند لوکس-اسپرت ایتالیایی امید دارد تا سال ۲۰۲۶، حدود ۶۰ درصد سود خود را از راه فروش محصولات هیبریدی به دست بیاورد. مدل‌های هیبریدی این برند هم‌اکنون شامل سوپراسپرت‌های SF90 استراداله و ۲۹۶GTB می‌شود. فراری مدعی است که خودروی برقی‌اش از هر جهت منحصربه‌فرد خواهد بود و هم‌اکنون برخی مشتریان، علاقه خود را نسبت‌به خرید آن ابراز کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا