اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

نسل جدید خودروهای برقی لکسس در آستانه رونمایی

لکسس، در نمایشگاه ماه آینده ژاپن از یک خودروی مفهومی رونمایی خواهد کرد که نسل بعدی خودروی برقی این شرکت را تشکیل می‌دهد.

این خودرو دارای ساختار بدنه ماژولار بوده و همچنین باتری به روز شده‌ای دارد که گفته می‌شود قادر به ارائه بیش از ۴۹۷ مایل برد با شارژ کامل خواهد بود.

برند نیپون که در حال حاضر تنها یک خودروی الکتریکی RZ را می‌سازد، می‌گوید که اولین خودروی تمام الکتریکی نسل بعدی آن در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود و از روش تولید به‌شدت تغییر یافته و یک پلتفرم نرم‌افزاری کاملاً جدید بهره می‌برد.

این برند ژاپنی هیچ جزئیات دیگری در مورد خودروی مفهوم آینده خود ارائه نکرد؛ اما این خبر تنها یک روز پس از آن منتشر شد که تویوتا ساختار ماژولار خود را برای خودروهای برقی به نمایش گذاشت.

خودروها با هر بار شارژ کامل حداکثر برد بیش از ۴۹۷ مایل (۸۰۰ کیلومتر) خواهند داشت، در حالی که قیمت تمام شده آنها حدود ۲۰ درصد کمتر از پکیج‌های ساخته شده برای تویوتا bZ۴X است که بر روی پلت فرم مشابه لکسوس RZ سوار می‌شود.
علاوه بر این، تویوتا گفت که زمان شارژ سریع برای شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصدی به حدود ۲۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

نسخه ارزان‌تر برد بیش از ۳۷۲ مایلی (۶۰۰ کیلومتر) را امکان پذیر می‌کند. در حالی که قیمت آن ۴۰ درصد کمتر از بسته‌ای است که در حال حاضر روی bZ۴X نصب شده است.

در مورد ساختار بدنه ماژولار، تویوتا تصویری از یک ساختار سه قسمتی را نشان داد که شامل موتور الکتریکی، سیستم تعلیق و فرمان بود.

ما انتظار داریم که خودروهای الکتریکی با برند لکسس همان استراتژی تولید و همچنین باتری‌های حالت جامد برنامه‌ریزی‌شده را که قرار است در سال ۲۰۲۷ به‌عنوان محصول نسل اول وارد شوند، اتخاذ کنند که مسافتی بیش از ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) را ممکن می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا