اخباراسلایدشو

نسل جدید سیتروئن C4 و C4X با ویژگی‌ها و طراحی جذاب‌تر

به گزارش دنده6 ، شرکت اروپایی سیتروئن از دو کراس اوور جدید خود با مشخصات و طراحی جذاب رونمایی کرد. جزئیات نسل جدید سیتروئن C4 و C4X را در ادامه بخوانید.
سیتروئن یکی از خودروسازان مطرح اروپا است که بعضی از محصولاتش هنوز هم در خیابان‌های کشورمان حضور دارند. دو خودرو سیتروئن C4 و C4X محصولات جدید این شرکت محبوب هستند که با ظاهر تازه، قوای محرکه ارتقایافته و سبد متنوعی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی رونمایی شده‌اند.

نسل جدید سیتروئن C4 و C4X معرفی شدند

کراس اوور تازه وارد C4 که جانشین سیتروئن C3 شده، با جلوپنجره جدید سیتروئن که لوگوی این برند را در خود جای داده، به بازار آمده است. سیتروئن سی ۴ و سی ۴ ایکس مجهز به چراغ‌های ال ای دی جدید، رینگ‌های فوق العاده زیبا و فرم پردازی‌های آینده‌نگرانه شده که همگی از المان‌های زبان طراحی جدید این شرکت به شمار می‌روند.

دو کراس اوور سایز کوچک سیتروئن با رینگ‌های زیبای 18 اینچی طراحی شده و فنربندی از نوع هیدرولیکی است. گام مثبت این خودروساز اروپایی برای تسخیر دل مشتریان، امکان انتخاب مدل‌های مختلف پیشرانه بسته به نیاز شخصی است. خریداران C4 و C4X می‌توانند از بین پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری، دو نسخه هیبریدی و دو نسخه کاملا الکتریکی، یکی را انتخاب کنند.

قوای محرکه

زیر کاپوت نسخه بنزینی یک موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند ۱۰۰ تا ۱۳۷ اسب بخار قدرت تولید کند. البته این مدل می‌تواند به لطف الکتروموتور قدرتمندی که برایش در نظر گرفته شده، ۲۹ اسب بخار دیگر در اختیارتان قرار دهد. فرق اساسی دو نسخه هیبریدی با یکدیگر در تفاوت باتری‌هاست.

یکی از نسخه‌های هیبریدی با باتری ۵۰ کیلووات ساعتی و دیگری با نمونه ۵۴ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود که به ترتیب می‌توانند ۳۵۷ و ۴۱۶ کیلومتر پیمایش داشته باشند. هر دو مدل هیبریدی را می‌توان با شارژر ۱۰۰ واتی دوجهته شارژ کرد و مشکلی از بابت تأمین انرژی آن‌ها وجود ندارد.
تفاوت دو نسخه عادی C4 و C4X مربوط به فضاسازی آن‌هاست. سیتروئن C4X را حدود 240 میلی متر کشیده‌تر طراحی کرده تا فضای بیشتری به سرنشینان بدهد. البته فاصله محوری این خودرو با نسخه عادی (C4) همان 2670 میلی متر بوده و تغییری نکرده است. کشیده‌تر شدن نسخه ایکس به این کراس اوور اجازه داده تا 510 لیتر فضای صندوق عقب در اختیار مشتریان قرار دهد، حال آنکه نسخه عادی تنها 380 لیتری فضای صندوق خواهد داشت.

فضای داخلی و کابین

فضای داخلی سی 4 نسبت به گذشته بهتر شده و طراحی آن مطلوب به نظر می‌رسد. از تغییرات داخل کابین باید به ضخیم‌تر شدن صندلی‌ها و راحتی آن‌ها و نصب نمایشگرها برای بهبود تجربه کاربری اشاره کنیم. نمایشگر 10 اینچی مرکزی C4 قابلیت‌های جذابی مثل سیستم رهیاب کاربردی و سیستم کنترل صوتی «سلام سیتروئن» دارد.

 

در اطراف بدنه این کراس اوور ۲۰ حسگر و دوربین کار گذاشته شده تا به کمک آن‌ها به امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، دستیار رانندگی در ترافیک، دوربین ۳۶۰ درجه و دستیار پارک، دسترسی داشته باشیم. ترمزهای ایمنی فعال و سیستم هشدار ریسک برخورد به راننده کمک می‌کند تا ایمنی خود و سرنشینان را بهتر تضمین کند.
هنوز خبری از قیمت سیتروئن C4 و C4X نیست، اما از این شرکت اروپایی انتظار داریم با توجه به رقبای ژاپنی، چینی و اروپایی خود قیمت مناسب و معقولی برای چنین کراس اووری در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا