اخبار خارجیاسلایدر

نسل جدید شاسی‌بلند برقی گک آیون V عرضه شد

شرکت گک موتور چین نسل دوم شاسی‌بلند برقی آیون V را با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار راهی بازار کرد.

به گزارش دنده 6 – مشتریان این خودرو می‌توانند هفت تیپ مختلف آیون V را خریداری نمایند. قیمت خودروی موردبحث از حدود ۱۸ هزار دلار شروع شده و به ۲۶ هزار دلار می‌رسد. نکته جالب اینکه بهای شاسی‌بلند جدید گک موتورز نسبت به نسل پیشین تا حداکثر ۷ هزار دلار کاهش یافته است. همچنین شرکت سازنده می‌گوید در عرض ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه اولیه عرضه خودرو بیش از ۱۰ هزار نفر آن را انتخاب کرده‌اند. دومین نسل گک آیون V بر پایه پلتفرم برقی AEP این خودروساز شکل گرفته و چینی‌ها از خودروی خود با عنوان شاسی‌بلندی هوشمند نام می‌برند. آیون V جدید طول/عرض/ارتفاع ۴۶۰۵/۱۸۵۴/۱۶۶۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۷۷۵ میلی‌متر می‌رسد. با مقایسه ابعاد این خودرو و نسل پیشین می‌توان گفت آیون V جدید کوچک‌تر شده است.
چینی‌ها به منظور ارائه تصویری بهتر از زبان طراحی جدیدی برای گک آیون V استفاده کرده‌اند. بر اساس ادعای سازنده، ظاهر این خودرو از دایناسور تیرانوساروس رکس الهام گرفته است. در بخش جلو چراغ‌هایی با شکل H را می‌بینیم که بی‌شباهت به پنجه‌های اژدها نیست. رینگ‌های چند پره جدید با لاستیک‌های مکسیس اسپرت ۵ همراه شده‌اند و هماهنگی خوبی با پروفایل جانبی خودرو دارند. علاوه بر این، در روی سقف تجهیزات لیدار و رادارها دیده می‌شوند. به این لیست باید ۱۱ دوربین و ۱۲ رادار اولتراسونیک را نیز اضافه کرد که سیستم رانندگی نیمه خودران را مهیا کرده‌اند.

با ورود به داخل کابین شاهد طراحی پنج نفره استاندارد هستیم. طراحی کلی کابین گک آیون V جدید مشابه نسل قبلی بوده و از دکمه‌های فیزیکی کمتری در آن استفاده شده است. نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی به همراه دستگیره‌های در و ورودی‌های فلزی جزو موارد برجسته کابین خودرو خواهند بود. به این موارد باید دو پانل شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، نورپردازی کنسول مرکزی، جعبه ۶.۶ لیتری زیر کنسول مرکزی با قابلیت گرم و سرد کردن مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را نیز اضافه کرد. سیستم صوتی سطح بالای خودرو نیز دارای ساب ووفر ۸ اینچی است. فضای بار گک آیون V جدید به ۴۲۷ لیتر می‌رسد اما پس از تا شدن صندلی‌های عقب این رقم به ۹۸۷ لیتر افزایش خواهد یافت.
نیروبخش این شاسی‌بلند برقی دو نوع موتور برقی با قدرت کم یا زیاد است. موتور کم‌توان خروجی ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری دارد درحالی‌که قدرت و گشتاور مدل قوی‌تر به ۲۲۱ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر می‌رسد. صفر تا صد کیلومتر در ساعت آیون V جدید نیز ۷.۹ ثانیه اعلام شده است. تمامی تیپ‌های خودروی یاد شده از باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت‌های مختلف سود می‌برند و شعاع حرکتی آن‌ها ۵۲۰، ۶۵۰ و ۷۵۰ کیلومتر خواهد بود. همچنین پشتیبانی از شارژر سریع باعث می‌شود با ۱۵ دقیقه شارژ به توان پیمایش ۳۷۰ کیلومتر دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا