اخبار خارجیاسلایدر

نسل جدید مزدا ۲ معرفی شد

 نسل جدید مزدا 2 با طراحی اسپرت و موتور هیبریدی معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات نسل جدید هاچ بک ژاپنی Mazda 2 آشنا خواهیم شد.

به گزارش دنده 6 – شرکت مزدا از نسخه هیبریدی مزدا ۲ پرده برداشت. نسل جدید مزدا ۲ اکنون به ظاهری اسپرت و پیشرانه هیبریدی مجهز شده تا بتواند بهتر از قبل با تویوتا یاریس به رقابت بپردازد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات مزدا ۲ هیبریدی مدل ۲۰۲۴ آشنا کنیم.

معرفی نسل جدید مزدا ۲

نسل جدید مزدا 2

تویوتا یاریس با ثبت آمار فروش بسیار چشمگیر نشان داده که مشتریان در بازار آسیا و اروپا کماکان به خودروهای هاچ بک علاقه دارند. خودروهای هاچ بک با مصرف سوخت پایین و ابعاد مناسب برای رانندگی در شهر به گزینه محبوبی برای مشتریان تبدیل شدند. از این رو ارائه موتور هیبرید نیز برای آنها اقدامی منطقی به‌نظر می‌رسد. در همین راستا مزدا از نسل جدید مزدا ۲ برای رقابت با تویوتا یاریس و کسب سهم بیشتر از این بازار رونمایی کرد.

نسل جدید مزدا 2

مزدا در سال ۲۰۰۲ برای نخستین بار مزدا ۲ را روانه بازار کرد که از لحاظ فنی به فورد فیستا نزدیک بود، اما نسخه ۲۰۱۴ به بعد این خودرو طبق پلتفرم مشترک با تویوتا یاریس تولید و به بازار جهانی عرضه شد. از سال ۲۰۱۴ به امروز نیز کماکان مزدا ۲ طبق همین پلتفرم تولید می‌شود، اما طی این سال‌های چندین فیس لیفت را تجربه کرده است.

بخش طراحی مزدا ۲ جدید

نسل جدید مزدا 2

طراحان برای نسل جدید تغییرات ظاهری متعددی را در نظر گرفته که البته این تغییرات باعث شده به تویوتا یاریس شباهت بیشتری پیدا کند؛ اما این خودروساز ژاپنی با استفاده از فناوری هیبریدی خود آن را نسبت به یاریس متمایز کرده است. در نمای جلو یک جلوپنجره خاص به‌همراه سپر اصلی جدید به چشم می‌خورد که ترکیب آنها باعث ایجاد یک ظاهر اسپرت شده است.

مشخصات فنی Mazda 2

نسل جدید مزدا 2

فناوری هیبرید اختصاصی مزدا به‌خوبی توسعه پیدا کرده که همین موضوع نقدهای مثبت کارشناسان را به‌همراه داشته است. در همین راستا نسل جدید مزدا 2 به یک پیشرانه 1.5 لیتری 3 سیلندر 90 اسب بخاری و یک پیشرانه الکتریکی 79 اسب بخاری مجهز شده که در مجموع قدرتی برابر با 114 اسب بخار و گشتاور 120 نیوتن‌متر را به‌همراه دارند. یک گیربکس CVT نیز در تمام مدل‌ها نیروی تولیدی پیشرانه‌ها را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

مزدا ۲ هیبریدی ظرف مدت ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۳.۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

امکانات مزدا ۲ هیبریدی

Mazda2

مزدا 2 در ارزان‌ترین نسخه خود به امکانات متعددی چون حسگر جلوگیری از برخورد جلو و عقب، رابط‌های اپل و اندروید، نمایشگر لمسی روی داشبورد و رینگ‌های 16 اینچی مجهز شده است. البته نسخه گران‌تر آن از تهویه مطبوع دوگانه، چراغ‌های LED، رینگ 17 اینچ، سقف پانورامیک و نمایشگر لمسی بزرگ 10.5 اینچی بهره می‌برد.

Mazda2

مزدا طرح کاهش مصرف سوخت محصولات خود را به‌شکل جدی دنبال می‌کند و در همین راستا قصد دارد مزدا 3 و شاسی بلندهای کوچک CX-30 و CX-50 را نیز به موتور هیبریدی مجهز کند. به‌زودی نیز شاهد معرفی MX-30 به موتور پلاگین هیبریدی روتاری خواهیم بود.

گفتنی است نسل فعلی مزدا ۲ از یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۰ اسب بخار را تولید کند. یک گیربکس دستی نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌ها می‌رساند. مشتریان می‌توانند این نسخه را در حال حاضر با قیمت ۱۵ هزار دلار خریداری کنند که البته برای نسخه گیربکس اتوماتیک آن باید ۱ هزار دلار بیشتر بپردازند. احتمالا مزدا ۲ هیبرید نیز با قیمت ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار روانه بازار اروپا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا