اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

نسل جدید پورشه پانامرا، در آستانه رونمایی

بازگشت کروکودیل آلمانی!

پس از عرضه تایکان در سال ۲۰۱۹، آینده پانامرا برای مدتی تیره و تار به نظر می‌رسید؛ زیرا بسیاری در این فکر بودند که آیا پورشه این مدل را در خط تولید خود نگه خواهد داشت یا خیر.

هنگامی که اولین عکس‌های جاسوسی منتشر شد، بسیاری فکر کردند که این فقط یک فیس‌لیفت باشد، اما این برند لوکس آلمانی می‌گوید که این یک خودرو، جدیدترین نسل است.

نسل جدید پانامرا، دارای فاصله محوری طولانی‌تر و درهای عقب بزرگ‌تر، برای سهولت در سوار شدن و خروج از صندلی‌های عقب است. المان‌های فولادی پر شده با فوم، که به تازگی ساخته شده‌اند، خودرو را مستحکم‌تر از قبل کرده‌ است.

به گفته توماس فریموت، معاون خط تولید مدل پانامرا، تغییراتی در شاسی، ساختار بدنه، پیشرانه و سیستم نرم افزاری ایجاد شده است. نسل سوم پانامرا بر اساس پلتفرم MSB پورشه سوار می‌شود و دارای فرمان‌پذیری محور عقب و همچنین سیستم چهار چرخ محرک کاملاً متغیر است. سیستم تعلیق بادی به صورت استاندارد ارائه خواهد شد.

نسخه‌های V۶ و V۸ با پیشرانه‌های معمولی باقی خواهند ماند و کمتر از چهار مدل پلاگین‌هیبریدی، تکمیل می‌شوند. جایگزینی Turbo S E-Hybrid با یک سطح تریم جدید به نام “Turbo E-Hybrid” با خروجی ترکیبی ۶۵۰ اسب‌بخار قدرت، از دیگر تغییرات خواهند بود.

همان قلب تپنده نسل قبلی!

این خودرو دارای یک موتور V۸ توئین‌توربو و یک موتور الکتریکی خواهد بود که به یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه، متصل می‌شود. موتور الکتریکی برای تولید ۱۸۸ اسب‌بخار مناسب خواهد بود.

این پرچمدار دارای یک باتری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی با ۷۰ درصد برد الکتریکی بیشتر است؛ بنابراین در چرخه WLTP، حدود ۸۵ کیلومتر برد خواهد داشت.

نمونه اولیه توربو E-Hybrid، روی رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت قرار خواهند داشت. وزن آن بیش از ۲۳۰۰ کیلوگرم و گشتاور ترکیبی آن بیش از ۹۰۰ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳.۱ ثانیه به صورت تخمینی و حداکثر سرعت پیش بینی شده، ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

پورشه تا اواخر سال جاری از پانامرای جدید رونمایی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا