اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

نفوذ فناوری خودروهای فرمول یک به آستون مارتین والهالا

انتقال تجربه فرمول یک به والهالا

ما قبلا نمای بیرونی و داخلی را دیده‌ایم و از پیشرانه هیبریدی V۸ آن با خبریم. اکنون آستون مارتین اطلاعاتی بیشتر در مورد روند توسعه والهالا به اشتراک گذاشته است. احتمالاً جای تعجب نیست که تجربه فرمول ۱ این شرکت، به خوبی در سراسر سوپراسپرت فیبر کربنی موتور وسط اعمال شده باشد.

کلودیو سانتونی، مدیر مهندسی فناوری‌های پرفورمنس آستون مارتین، گفت: «دسترسی به مهارت‌ها و دانش منحصربه‌فرد یک تیم فرمول ۱ برای یک خودروساز مزیتی بزرگ است.

مهندسان F۱ دائماً مرزها را در تعقیب عملکرد پیش می‌برند و ابزارهای حل سریع مشکل را توسعه داده‌اند. با این دانش در داخل، ما می‌توانیم به طور یکپارچه تخصص F۱ را به توسعه خودروهای جاده‌ای بیاوریم.»

طبق گفته این شرکت، ۹۰ درصد ویژگی‌های دینامیکی و راه‌اندازی Valhalla همگی شبیه‌سازی شده هستند و تنها ۱۰ درصد آن از آزمایش عملی است. این موضوع مطمئناً با زمان طولانی توسعه این خودرو مطابقت دارد.

این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک V۶ هیبریدی معرفی شد، سپس در سال ۲۰۲۱ به یک V۸ هیبریدی ارتقا یافت، و در حال حاضر، یک نسخه جاده‌ای از آن هنوز در دسترس نیست. البته آستون مارتین گفته که یک والهالا تا پایان سال تولید خواهد شد.

ویژگی‌هایی که در فرمول یک مجاز نیست

آیرودینامیک بخش قابل توجهی از شبیه سازی را تشکیل می‌دهد و تجربه F۱ دوباره به عنوان پایه و اساس این بخش عمل می‌کند. طراحی زیر بدنه کلیدی است، زیرا بیشتر نیروی رو به پایین از آنجا ناشی می‌شود.

به گفته آستون مارتین، والهالا در سرعت ۱۴۹ مایل در ساعت، در ترکیب با ویژگی‌های هوای کاملاً فعال (چیزی که در فرمول یک مجاز نیست)، نیروی رو به پایین بیش از ۶۰۰ کیلوگرم خواهد داشت.

این خودرو از بال‌های فعال در جلو و عقب مشابه خودروی مسابقه‌ای AMR۲۳ و همچنین از بال‌های کوچک در جلوی چرخ‌های عقب استفاده می‌کند که هوا را از زیر خودرو می‌کشند و به طور موثر آن را به زمین می‌چسباند.

ویدئویی از سال ۲۰۲۲ درباره روند طراحی داخلی آستون مارتین به ما نشان داد که خودروهای F۱ نفوذ زیادی دارند. خودروهای F۱ به سریع بودن شهرت دارند و در این جبهه، والهالا نباید ناامید شود.

قبلاً در مورد موتور ۴.۰ لیتری V۸ تویین توربوشارژ که به طور خاص برای این خودرو ساخته شده، اطلاعاتی وجود داشت. همچنین در مورد سه موتور الکتریکی که با آن کار می‌کنند (دو تا در جلو و یکی در جعبه دنده) می‌دانیم.

آستون مارتین اکنون می‌گوید که این ترکیب ۹۹۷ اسب بخار قدرت دارد که کمی بیشتر از آخرین باری است که شنیدیم.

در اینجا نکته جالبی وجود دارد؛ برای صرفه جویی در وزن، دنده عقب در گیربکس وجود ندارد. موتورهای جلو وظایف معکوس را انجام می‌دهند و این موضوع، امکان دونات‌های عجیب دیفرانسیل جلو را در یک سوپراسپرت بسیار کمیاب و بسیار گران قیمت افزایش می‌دهد.

۹۹۹ والهالا برای تولید در نظر گرفته شده است، و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تولید آن سال آینده شروع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا