اخبار خارجیاسلایدشو

نمایش عمومی ایرباس ریسر

شرکت ایرباس از جدیدترین محصول خود با قابلیت های کاربردی رونمایی کرد. ایرباس ریسر می‌تواند همانند یک بالگرد تیک آف و با سرعتی مشابه هواپیما پرواز کند.

به گزارش دنده 6 – بالگرد ایرباس ریسر به منظور کاهش زمان پرواز سرویس‌های اضطراری طراحی شده است. کمپانی یاد شده ریسر را ترکیبی از بالگرد و هواپیما می‌نامد. بال‌های ریسر مشابه یک هواپیما به نظر می‌رسند درحالی‌که از روتورهای رو به جلو سود می‌برند و تیغه‌های بالایی مشابه بالگردها نیز در آن نصب شده‌اند.

ایرباس چند روز قبل نسخه نمایشی و تک ساخت ریسر را برای اولین بار در معرض دید شرکا و همکاران خود قرار داد. بر اساس اطلاعات موجود، این محصول جدید می‌تواند همانند یک بالگرد تیک آف کرده و بدون نیاز به باند طویل فرود نرمی داشته باشد. مدیر روابط عمومی بالگرد سازی ایرباس در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است ۴۰ کمپانی از ۱۳ کشور اروپایی در پروژه آسمان پاک ۲ اتحادیه اروپا حضور داشته‌اند. این شرکت‌ها توانسته‌اند پرواز ریسر را مشاهده کرده و از نزدیک آن را بررسی نمایند.

پروژه آسمان پاک ۲ شرکت‌های پیشرو در صنعت حمل‌ونقل هوایی را به تولید محصولاتی پاک‌تر تشویق می‌کند تا به این ترتیب صنایع هوایی اروپا قابلیت رقابت در سطح جهانی را داشته باشند. جولین گیتون مدیر این پروژه اظهار می‌دارد مردم به سرعت های بالا علاقه دارند اما این علاقه نباید به قیمت تأثیر منفی روی محیط‌زیست تمام شود. شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهد بالگرد ایرباس ریسر استانداردهای پروژه آسمان پاک ۲ در بخش مصرف سوخت و آلایندگی دی‌اکسید کربنی را رعایت کرده و تا ۲۰ درصد کم‌مصرف‌تر و پاک‌تر از یک هواپیمای مرسوم با وزنی مشابه است.

ایرباس یک هواپیمای هیبریدی مشابه با نام کانسپت X3 را نیز تولید کرده است. بوئینگ نیز محصولی با نام V-22 اوسپری را توسعه داده که از روتورها برای دستیابی به سرعت های بالا استفاده می‌کند هرچند طراحی متفاوتی نسبت به ریسر دارد. همچنین یک هواپیمای عمود پرواز نیز چندین سال است در فاز توسعه قرار دارد اما هنوز قول‌ها درباره عرضه تاکسی‌های پرنده در بازارهای جهانی عملی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا