اخبار خارجیاسلایدر

نوه بنیان‌گذار کرایسلر

نوهٔ بنیان‌گذار کرایسلر پیشنهاد جدایی برندهای آمریکایی از استلانتیس و تشکیل یک گروه کرایسلر جدید را با مالکیت آمریکایی داده است.

به گزارش دنده 6 –  این روزها کرایسلر اصلاً شرایط خوبی ندارد. این شرکت که سال گذشته به تولید سدان ۳۰۰ پایان داد، در حال حاضر فقط یک خودرو در سبد محصولات خود دارد که مینی‌ون پاسیفیکا است. همچنین دوج هم با خاتمهٔ تولید چارجر و چلنجر، با کاهش فروش مواجه شده است. این اتفاقات ناخوشایند تحت مدیریت استلانتیس برای دوج و کرایسلر رخ داده و به همین دلیل، «فرانک بی رودز» نوهٔ بنیان‌گذار کرایسلر «والتر پی کرایسلر» که این شرکت را در سال ۱۹۲۵ تأسیس کرد، پیشنهاد جدایی این برندها از استلانتیس را داده است.

رودز در ویدئوی کوتاهی بر اهمیت کرایسلر در تاریخ خودروسازی آمریکا تأکید و در مورد ضرورت حفاظت از آیندهٔ کرایسلر و دوج صحبت کرده است. وارث خاندان کرایسلر از خود به‌عنوان رهبری برای یک تغییر بسیار موردنیاز یاد کرده و از سرمایه‌گذاران برای به دست گرفتن کنترل این برند پیش از صدمین سالگرد تأسیس آن در سال آینده کمک خواسته است. رودز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مردم نوشت:

برند کرایسلر که زمانی نماد نوآوری و نبوغ آمریکایی بود، اکنون به دلیل تصمیمات غلط و سوء مدیریت مالک کنونی آن، استلانتیس، در معرض خطر از بین رفتن قرار دارد
رودز استلانتیس را به عدم ارتباط درست با بازار آمریکا متهم کرده که باعث کاهش فروش کرایسلر و تأخیر در عرضهٔ محصولات جدید شده است. وی معتقد است این غول خودروسازی معیشت نمایندگی‌ها و کارگران کرایسلر را به خطر می‌اندازد درحالی‌که میلیون‌ها دلار برای حقوق مدیرعامل خود هزینه می‌کند. نوهٔ والتر کرایسلر می‌گوید استلانتیس به دلیل نظارت بر بیش از ۱۵ برند مختلف، نمی‌تواند توجه لازم را به کرایسلر داشته باشد.

هدف رودز، متقاعد کردن استلانتیس برای واگذاری تمام برندهای آمریکایی خود به شرکتی است که واقعاً به آیندهٔ آن‌ها اهمیت می‌دهد تا یک گروه کرایسلر با مالکیت آمریکایی ایجاد شود. این گروه جدید، برندهای کرایسلر، دوج، جیپ، رم، موپار و پلیموث را زیر چتر خود خواهد داشت. وی قصد دارد با اقداماتی مثل معرفی نسخه‌های هیبریدی مدل‌های کلاسیک، تمرکز روی خودروهای پرفورمنس بالا و افزایش جذابیت برندهای دوج و کرایسلر با عرصهٔ مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر، تعادلی ببین نوآوری و سنت ایجاد کند. رودز با پیشنهاد خود، به استلانتیس این فرصت را می‌دهد تا به شکلی سودآور و مطلوب از مالکیت این برندهای اصیل آمریکایی کنار بکشد. نوهٔ بنیان‌گذار کرایسلر همچنین امیدوار است که سرمایه‌گذاران بالقوه در این پروژه نیز ارزش احیای این برندها را ببینند.

علیرغم نیت مثبت رودز اما سخت است که باور کنیم چنین پیشنهادی بتواند روی یک غول خودروسازی چندملیتی مثل استلانتیس تأثیر بگذارد. مدیرعامل این شرکت «کارلوس تاوارس» هیچ علاقه‌ای به جدایی برندهای آمریکایی استلانتیس ابراز نکرده و حتی اگر حاضر به انجام چنین کاری شود، رودز به سرمایه‌ای نجومی نیاز خواهد داشت. وی همچنین با ارسال نامهٔ دیگری به تاوارس، با اشاره به مهم‌ترین نوآوری‌های تاریخ کرایسلر، ناامیدی عمیق خود از وضعیت کنونی این برند را ابراز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا