اخبار داخلیاسلایدشو

نیسان زامیاد با رنگ جدید به بازار می آید !

گروه خودروسازی سایپا و شرکت زامیاد با هدف تمدید مجوز تولید نیسان آبی قصد دارند این خودروی کار و تجاری را با تغییرات چشمگیر روانه بازار کنند. موتور بروز و جدید، ظاهر تا حدی متفاوت، فضای کابین بیشتر و امکانات ایمنی جدید تغییراتی هستند که سایپا برای نیسان آبی در نظر گرفته است.

به گزارش  دنده 6 – به دلیل پایان مجوز تولید نیسان آبی در تابستان امسال، مرکز تحقیقات سایپا به فکر اعمال تغییرات جدی بر روی وانت نیسان افتاده و اکنون پروژه نیسان جدید با تغییرات مختلف فنی و ظاهری به مراحل نهایی خود نزدیک شده است.

مشکلاتی نظیر آلایندگی، کیفیت و ایمنی پایین دلایلی هستند که مانع تولید نیسان با وضعیت فعلی معرفی شده‌اند. به همین جهت با رفع نقاط ضعف در نیسان جدید، ادامه تولید این خودرو میسر خواهد شد.به تازگی زامیاد خودروی کار و تجاری خود را به جای عنوان وانت، در دسته کامیونت معرفی می‌کند. در واقع با این کار زامیاد می‌تواند تا حدودی از استانداردهای اجباری ۸۵ گانه مثل کیسه هوا فرار کند ولی به جای آن مواردی مثل رادار بین خطوط و هشدار ترمز اضطراری برای محصول خود اجباری می‌کند.

مشخصات فنی و ویژگی‌های نیسان زامیاد جدید
بنابر اطلاعات رسیده از این پروژه، نیسان زامیاد جدید در حدود ۱۶ سانتی متر اتاق کشیده‌تری دارد و فضای سرنشین آن افزایش پیدا کرده است. همچنین نیمکت سرتاسری قدیمی جای خود را به صندلی‌های مستقل و قابل تنظیم در کنار کنسول زیر آرنجی و محفظه داده‌اند.در بخش نمای جلویی، جلو پنجره نیسان طراحی جدید به خود گرفته و سیستم روشنایی آن ارتقا پیدا کرده است. گرافیک چراغ‌های عقب تغییر کرده و قرار است رنگ جدید آبی کاربنی به عنوان نماد جدید نیسان زامیاد استفاده شود. چندی قبل رئیس سازمان استاندارد نسبت به مسئولین سایپا انتقاد کرده بود که حتی حاضر نیستند رنگ نیسان را تغییر دهند.

نیسان جدید زامیاد موتور کاملا جدید میتسوبیشی را در سینه خود دارد؛ حجم ۲.۴ لیتر، ۱۶ سوپاپ، تنفس طبیعی، زنجیر تایم کم صدا و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها ویژگی‌های مهم پیشرانه N25 مگاموتور هستند که قرار است با همکاری DAE چین در کشورمان تولید شود. این موتور در حدود ۶۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به موتور M24 فعلی دارد و در کنار قدرت ۱۵۳ اسب بخاری، سازگاری کاملی با سوخت گاز دارد.نیسان جدید برای پشتیبانی از استانداردهای اجباری به رادار بین خطوط، ترمز اضطراری و سیستم کنترل پایداری مجهز شده است. سایپا برنامه دارد تا این خودروی کار و تجاری را به صورت سفارشی برای کاربری‌های متفاوت عرضه کند. نسخه دو کابین و آفرودی این پلتفرم نیز با نام نیو کارون روانه بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا