اختصاصی دنده 6ایران خودروبررسیچینی

بررسی هایما S7 توربو + مشخصات فنی،رقیبی سر سخت

هایما S7 خودرویی در سبک SUV است که در این سالها به واسطه ی سواری بهتر در جاده های نیمه آفرودی و حس ایمنی بیشتری که به خریداران می دهند ، توانسته اند به فروش خوبی دست پیدا کنند. هایما از سال 1992 در همکاری با مزدا اقدام به تولید خودرو نموده است و هایماS7 نیز از تکنولوژی های قدیمی تر این شرکت ژاپنی بهره می برد. در طی این چند سال اخیر ابتدا مدل تنفس طبیعی هایماS7 به بازار ارایه گردید و چندی بعد به منظور رفع ایرادات و اشکالات ، مدل فیس لیفت موسوم به هایماS7توربو را در ایران شاهد بودیم.

 

طراحی ظاهری و داخلی هایما S7

بهره گیری از تکنولوژی های مزدا تنها به قوای فنی محدود نبوده و در طراحی ظاهری هایما S7 نیز می توان رگه هایی از خودروهای مزدا را مشاهده کرد. به خصوص در نمای جلو که این خودرو نمایی نسبتا مردانه دارد و در مدل فیس لیفت نیز به واسطه ی حجیم تر شدن قسمت جلو پنجره ، این حس تشدید شده است. اما در نمای جانبی و عقب با ظاهری ساده روبرو هستیم که نسبت به خودروهای پرفروش تر بازار نظیر چری تیگو فایو ، ضعیف تر ظاهر می شود. هایماS7 خودروی نسبتا بزرگی بوده و اگر بخواهید تصور دقیقی از اندازه ی آن داشته باشید ، باید بدانید که این خودرو بزرگتر از هیوندای توسان و کوچکتر از هیوندای سانتافه است. در ادامه می توانید ابعاد و اندازه ی هایماS7 را مشاهده کنید :

 

جدول ابعاد و اندازه :

طول 4498 میلی متر
عرض 1830 میلی متر
ارتفاع 1730 میلی متر
فاصله ی بین دو محور 2619 میلی متر
وزن خودرو 1545 کیلوگرم
حجم فضای صندوق عقب 400 لیتر

 

هایما S7

 

صندلی های خودرو نسبتا راحت هستند و جایگاه راننده احساس تسلط به او را می دهد ، هرچند که فضای پای سرنشینان جلو می توانست بهتر باشد. طراحی داشبورد مدرن ، ساده و بدون خطوط فانتزی است و با ترکیبی از چرم مصنوعی و پلاستیک ساخته شده که کیفیت قابل قبولی دارند. در میانه ی داشبورد نمایشگر هفت اینچی و کنترل کننده های سیستم تهویه قرار دارند و صندلی های دورنگ به ایجاد حس سرزندگی در خودرو کمک کرده اند. از مهم ترین معایب طراحی داشبورد هایما S7 ، نشانگر های ساده ی پشت فرمان هستند که بسیار قدیمی و از مد افتاده به نظر می رسند.

 

ویدئو هایما S7:

 

امکانات رفاهی

همانند بسیاری از خودروهای چینی ، هایماS7 و هایماS7توربو با لیست کاملی از امکانات به بازار ارایه می شوند که عبارتند از :ترمز ضدقفل (ABS) ، سامانه تقسیم نیروی ترمز(EBD) ، کنترل پایداری الکتریکی (ESP)  ، کمکی حرکت در سربالایی (HAS) و سامانه کنترل کشش (TCS) ، چهار عدد ایربگ، فرمان برقی حساس به سرعت با قابلیت تنظیم در 4 جهت، سامانه تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی با 6 خروجی به همراه مانیتور 7 اینچی، نویگیشن و بلوتوث، دوربین 360 درجه به همراه سنسور های عقب، مدیریت فشار باد تایرها، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کامپیوتر سفری، سنسور باران، صندلی‏ ها و فرمان چرمی، تنظیم صندلی برقی راننده در 8 حالت و گرم‏کن صندلی ‏های جلو، سانروف دو حالته، شیشه ‏های دودی و ….

 

هایما S7

 

پیشرانه و قوای فنی :

نسخه ی معمولی این خودرو از یک موتور دو لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که شتاب ضعیفی داشت. همین شتاب ضعیف در کنار شرایط فروش کاملا نامناسب ، موجب فروش کم این مدل شد . بعد از عرضه ی نسخه ی هایماS7توربو ، این خودرو دیگر به تولید نرسید و مدل توربو جایگزین آن گردید . در زیر می توانید جدول مشخصات فنی هایماS7 را مشاهده کنید :

 

مشخصات فنی هایما S7

حجم موتور 1995 سی سی
حداکثر توان 148 اسب بخار
حداکثر گشتاور 180 نیوتون متر
حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر
جعبه دنده پنج سرعته ی دستی / پنج سرعته ی اتوماتیک

 

مدل جدید تر موسوم به هایماS7توربو از پیشرانه های ساخت میتسوبیشی استفاده کرده که توان و گشتاور بهتری را نسبت به مدل قبلی ارایه می دهد و جعبه دنده نیز با نوع شش سرعته ساخت پاورتک کره جایگزین شده است. در زیر می توانید جدول مشخصات فنی هایماS7توربو را مشاهده کنید :

 

مشخصات فنی هایماS7توربو

حجم موتور 1795 سی سی
حداکثر توان 170 اسب بخار
حداکثر گشتاور 230 نیوتون متر
حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 9.6  لیتر در هر صد کیلومتر
جعبه دنده شش سرعته ی دستی / شش سرعته ی اتوماتیک

 

نکته ی منفی زیر کاپوت خودرو ، حذف کاور ecu است . پیشرانه و کاور روی آن نیز مقداری لرزش دارد که ممکن است به دلیل ضعیف بودن دسته موتورها باشد. تعدادی از مالکان نیز مشکلاتی را در بخش رادیاتور هایماS7توربو داشتند که ایرانخودرو در فراخوانی اقدام به رفع این مشکل کرد.

در دورهای پایین موتور هایماS7توربو بسیار نرم و کم صدا کار می کند ، اما با بالا رفتن دور موتور باید منتظر نفوذ صدا به درون کابین باشید. هم چنین صدای برخورد لاستیک ها با سطح جاده و صدای برخورد باد با آینه ها و شیشه به وضوح در درون کابین شنیده می شود. بعضی از مالکان نیز از شنیده شدن صدا های آزار دهنده از بخش سانروف ، داشبورد و صندلی های عقب شکایت داشتند.

فرمان این خودرو برقی است و عملکرد نسبتا قابل قبولی دارد ، اما در زمینه ی سیستم تعلیق ، خصوصا در قسمت عقب هایماS7توربو بسیار سفت عمل می کند و ممکن است حتی شما را به یاد خودروهای پیکاپ بیندازد. هم چنین عدم وجود چراغ در دکمه های شیشه بالابر ، به خصوص در شب می تواند سرنشینان را آزار دهد.

 

هایما S7

 

قیمت و شرایط بازار

هایماS7 و هایماS7توربو از همان روزهای ابتدایی ورود به واسطه ی شرایط فروش نه چندان مطلوب و عرضه ی قطره چکانی به بازار ، دچار فاصله ی قیمتی بین بازار و کارخانه شدند و این فاصله به قوت خود باقی است. در حال حاضر هایماS7توربو از سوی ایران خودرو ، برچسب قیمتی 104 میلیون و 313 هزار تومانی را دارد که به واسطه ی کمبود عرضه و نبود نظارت در بازار ، تا 150 میلیون تومان نیز در بازار آزاد به فروش می رسد. هایماS7توربو رقیبی برای دیگر هموطنان اش در این بازه نظیر بی وای دی S6 ، چری تیگو5 ،جک اس5 و دیگر خودروهای تازه وارد چینی است. در ادامه می توانید کاتالوگ مربوط به مدل تنفس طبیعی و مدل توربو را مشاهده نمایید.

 

کاتالوگ هایماS7:

هايما S7 Cataloge

کاتالوگ هایماS7توربو:

هايما S7 Cataloge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا