اخبار خارجیاسلایدر

هر آنچه از نسل جدید نیسان ناوارا می‌دانیم

درحالی‌که یک دهه از عمر نسل کنونی ناوارا می‌گذرد، نیسان در حال توسعهٔ نسل کاملاً جدید این پیکاپ میان سایز است که اواخر امسال رونمایی خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – هرچند نیسان در اوایل سال ۲۰۲۱ نسل جدید پیکاپ میان سایز فرانتیر را برای بازار ایالات‌متحده معرفی کرد اما در بازارهای خارج از این کشور، همچنان نسل سوم ناوارا با کد D23 در حال عرضه است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده و یک دهه از عمر آن می‌گذرد. بااین‌حال، خوشبختانه مشاهدهٔ پروتوتایپ‌های استتار شدهٔ پیکاپی از نیسان در چین نشان می‌دهد که عرضهٔ نسل کاملاً جدید ناوارا چندان دور نیست. البته هنوز این سؤال باقی است که آیا پیکاپ جدید موردبحث همان مدلی است که به‌طور مشترک با نسل جدبد میتسوبیشی ترایتون ساخته و در بازارهای جهان عرضه خواهد شد یا وانتی است که به‌طور خاص برای بازار چین در نظر گرفته شده است. درهرحال، قصد داریم در ادامه مروری داشته باشیم بر هر آنچه که تاکنون از پیکاپ میان سایز جدید نیسان میدانیم.

طراحی بیرونی
نسل جدید ناوارا برخلاف مدل قبلی، از طراحی جعبه‌ای شکل با ترکیبی از عناصر آفرودی و مدرن بهره می‌برد. در جلوی خودرو شاهد جلوپنجره‌ای مستطیلی با الگوی لانه‌زنبوری درشت هستیم که با سپر آفرودی و کاپوتی که بخشی از گلگیرها را هم دربر گرفته همراه است. علاوه بر این، چراغ‌های جلوی LED هم توسط یک نوار پهن کرومی به هم متصل شده‌اند. در قسمت جانبی، شاهد طرح سقف شناور با ستون‌های مشکی‌رنگ هستیم. همچنین تریم مشکی‌رنگ روی ستون C هم تا روی در عقب کشیده شده و این تصور را ایجاد می‌کند که آرنج سرنشین عقب از پنجره بیرون است! در عقب ناواری جدید هم می‌توانیم انتظار قرض گرفتن عناصری از میتسوبیشی ترایتون با چراغ‌های LED و نوشتهٔ برجستهٔ NISSAN روی در پشتی را داشته باشیم.

داخل
کابین نسل کنونی ناوارا کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته و به همین دلیل، در نسل جدید شاهد ارتقاء بزرگی در همهٔ قسمت‌ها خواهیم بود. در اینجا باید انتظار دیدن نمایشگرهای بزرگی را داشته باشیم که حس مدرنی به کابین خودرو خواهد بخشید. طراحی کلی کابین ناوارا نیز می‌تواند عناصری را از کانسپت پث‌فایندر قرض بگیرد که اوایل امسال در نمایشگاه شانگهای برای بازار چین معرفی شد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این پیکاپ جدید ژاپنی هم می‌توا به هشدار خروج از جاده، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه و حالات رانندگی مختلف مثل شنی، گل‌ولای و اتوماتیک اشاره کرد.

زیر پوست
نسخهٔ مخصوص چین ناوارا روی پلت‌فرم عریض‌تر و راحت‌تری ساخته خواهد شد که با نام P20 شناخته می‌شود. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که آیا این همان پیکاپی است که به‌طور مشترک با میتسوبیشی ترایتون برای بازارهای جهانی توسعه داده شده است یا نه. درهرحال، برای این پیکاپ جدید به‌منظور پاسخگویی به نیازهای مختلف بازار، پیشرانه‌های متنوعی ارائه خواهد شد که یکی از آن‌ها احتمالاً همان موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربودیزل میتسوبیشی ترایتون خواهد بود که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، نیسان قصد دارد نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی این پیکاپ میان سایز را هم تولید کند تا بتواند قوانین آلایندگی سخت‌گیرانهٔ برخی بازارها مثل اروپا را رعایت کند.

رقبا و زمان معرفی
نسل جدید نیسان ناوارا، در بازار چین با رقبایی از خودروسازان چینی مثل گریت وال کانن، جک T9، مکسوس T60، بی‌وای‌دی شارک و چانگان هانتر مواجه خواهد بود درحالی‌که در خارج از چین خودروهایی مثل فورد رنجر، تویوتا هایلوکس، ایسوزو D-Max و پیکاپ آیندهٔ کیا تاسمان را مقابل خود خواهد دید. انتظار می‌رود این پیکاپ جدید ژاپنی اواخر سال جاری رسماً رونمایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا