اخباراخبار خارجیاسلایدر

هزینه شارژ ماشین برقی چقدر است؟

خودروهای برقی در حال افزایش محبوبیت هستند و 17 درصد از کل خودروهای جدید ثبت نام شده در سال گذشته را تشکیل می دهند. فهمیدن دلیل آن آسان است: محدوده رانندگی دائماً در حال بهبود است، آنها گام بزرگی به سمت رانندگی پایدار هستند و زیرساخت شارژ عمومی به آرامی در حال گسترش است و موانع ورود را از بین می برد.

ماشین‌های الکتریکی که دیگر به خاطر ماشین‌های گلف فانتزی یا شناورهای شیر مورد تحقیر قرار نمی‌گیرند، به تدریج وارد جریان اصلی می‌شوند. مزایای صرفه جویی و هزینه های جاری خودروهای برقی به ویژه جذاب است – وعده قبوض بالقوه ارزان تر سوخت گیری، مالیات کمتر و کاهش هزینه های موتوری جذابیت گسترده ای دارد.

ممکن است در وهله اول خرید آنها هزینه بیشتری داشته باشد، اما خودروهای برقی باید پس از آن هزینه های جاری شما را کاهش دهند. بسیار مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن خودرو الکتریکی برای شما، هر دو هزینه را در نظر بگیرید.

بنابراین آیا راه اندازی یک ماشین الکتریکی ارزان تر است؟
در 12 ماه گذشته هزینه های انرژی به شکل چشمگیری کاهش یافته است – و پاسخ دادن به محاسبه برق در مقابل بنزین را دشوارتر کرده است. از نظر تاریخی، برق تقریباً همیشه ارزان‌تر از سوخت‌های فسیلی بوده است، اما این فرضیه در ماه‌های اخیر به هم ریخته است، زیرا جنگ در اوکراین با قبض‌های انرژی ما ویران می‌کند.

در این مقاله، ما به شما کمک می‌کنیم تا ریاضیات را سخت کنید تا بتوانید بفهمید شارژ یک خودروی الکتریکی چقدر هزینه دارد – در خانه و در اماکن عمومی.

در اینجا هزینه شارژ یک ماشین الکتریکی چقدر است
مزایای گسترده تر خودروهای برقی همچنان باقی مانده است و اکثر رانندگان خودروهای برقی از کاهش قبوض تعمیر و نگهداری سود خواهند برد و از مزایایی مانند ورود رایگان به مناطق کم آلایندگی و هزینه مالیات جاده صفر (در حال حاضر) بهره مند خواهند شد.

ما به همه دارندگان خودروهای برقی توصیه می کنیم قبل از تحویل گرفتن ماشین خود، یک جعبه دیواری شارژ خانه نصب کنند. بسته به روال معمول رانندگی شما، بسیاری از دارندگان خودروهای برقی ممکن است به سختی در یک پمپ بنزین عمومی قدم بگذارند – و این باید در کتاب ما یک پیروزی باشد.

هزینه شارژ ماشین برقی چقدر است؟
این به ظرفیت باتری EV بستگی دارد، که معمولاً بر حسب کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) بیان می‌شود – همان معیاری که برای اندازه‌گیری مصرف انرژی خانه شما استفاده می‌شود. بنابراین، اگر اندازه بسته باتری خودروهای برقی را می‌دانید و می‌دانید که تامین‌کننده انرژی شما برای هر کیلووات ساعت برق چقدر از شما پول می‌گیرد، به راحتی می‌توانید بفهمید که شارژ خودرو از خانه چقدر هزینه دارد.

به عبارت ساده، ریاضیات به این صورت عمل می کند: اندازه بسته باتری EV × هزینه برق تامین کننده شما (به پنس در هر کیلووات ساعت) = هزینه شارژ یک ماشین الکتریکی از خالی به پر.

ما از کیا EV6 به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد. انرژی آن توسط یک بسته باتری 77.4 کیلووات ساعتی تامین می شود. در زمان نگارش این مقاله، یک دارنده حساب معمولی گاز بریتانیا هزینه برق به ازای هر کیلووات ساعت 38p را پرداخت می کند (حدود 50 درصد بیشتر از 18 ماه پیش).

بنابراین، 77.4 × 0.38 پوند = 29.41 پوند هزینه شارژ ماشین از حالت خالی به پر در خانه است. این رقم از 21.67 پوند قبل از حمله به اوکراین و افزایش قیمت انرژی افزایش یافته است، اما به طور قابل توجهی کمتر از اوج آن در اواسط سال 2022 است.

کیا EV6
با این حال، شایان ذکر است که شارژ EV6 از خالی به پر با استفاده از یک جعبه دیواری معمولی ۷ کیلووات ساعتی بیش از ۷ ساعت طول می‌کشد – بنابراین بهتر است آن را یک شبه به برق وصل کنید. ممکن است بیشتر از دوره ک مصرف تعرفه شما بیشتر طول بکشد و محاسبات دقیق را سخت تر کند. به توهشدارداده شده است.

اگر عجله دارید، شارژرهای سریع عمومی مانند شارژرهای Ionity و BP Pulse می توانند بسته باتری EV6 را تا 80 درصد ظرفیت در 18 دقیقه شارژ کنند. قدرتمندترین شارژرهای 350 کیلوواتی واقعاً انرژی را با نرخ گره‌ها پمپاژ می‌کنند (اگرچه در صورت استفاده بیش از حد، طول عمر باتری را نیز کاهش می‌دهند).

استفاده از شارژر سریع عمومی گران‌تر است، زیرا هزینه فناوری شارژ فانتزی و راحتی زمان‌های انتظار کوتاه را پرداخت می‌کنید. در زمان نگارش در مارس 2023، Ionity کاراکتر بود.

بنابراین آیا خودروهای برقی در سال 2023 همچنان ارزانتر از خودروهای بنزینی یا دیزلی هستند؟ نزدیکترین مدل EV6 با موتور احتراقی، کیا اسپورتیج (در بالا)، دارای مخزن سوخت 54 لیتری است. در زمان نگارش این مقاله، طبق شاخص قیمت سوخت AA، بنزین در بهار 2023 با قیمت متوسط 1.48 پوند بود – به این معنی که شما به دنبال صورتحساب حدود 80 پوندی هستید تا باک اسپورتیج را خالی کنید.

خودروی بنزینی احتمالاً کمی فراتر از خودروی برقی با یک مخزن پیش خواهد رفت، اما خودروی الکتریکی ارزان‌تر عمل می‌کند.

هزینه شارژ تسلا چقدر است؟
تسلاس، همراه با سایر برندهای ممتاز، اکنون باتری‌های بزرگی را ارائه می‌کند که ظرفیت بالایی دارند و در نتیجه قبض‌های بزرگ‌تری برای شارژ مجدد دارند. یک تسلا مدل S 100 کیلووات ساعتی را در نظر بگیرید. در زمان نوشتن این مقاله، شبکه سوپرشارژر این شرکت برای رانندگان تسلا که مجبور به پرداخت هستند 0.45 پوند به ازای هر کیلووات ساعت هزینه دارد، بنابراین اگر بخواهید از نظر تئوری شارژ کنید، کل هزینه 100 x 28p = 45 پوند است. از کاملا خالی به پر برخی از مالکان اولیه واجد شرایط شارژ رایگان هستند، اما اکنون در اقلیت هستند.

به یک منبع خانگی ارزان‌تر بروید، که می‌تواند با تعرفه یک شبه با ارزش 12p به ازای هر کیلووات ساعت هزینه داشته باشد، و ریاضیات با 100 x 12p = 12 پوند برای همان تسلا مطلوب‌تر عمل می‌کنند. همانطور که می بینید، هنگام تلاش برای محاسبه هزینه های جاری خودروهای الکتریکی، شیطان در جزئیات است!

ماشین تست بلند مدت مجله CAR مدل S
تحقیقات ما صرفه جویی مالی قابل توجهی را در مقایسه با هزینه سوخت خودروهای بنزینی یا دیزلی معمولی نشان می دهد، اگر بتوانید با تعرفه رقابتی در خانه شارژ کنید.

توجه داشته باشید که تعرفه‌هایی مانند Economy 7 به شما امکان می‌دهد حداکثر تا هفت ساعت با این قیمت پایین‌تر شارژ کنید. ارائه‌دهندگان انرژی مانند EDF Energy و Octopus Energy تعرفه‌های مخصوص خودروهای الکتریکی را ارائه می‌کنند که از مدل مشابهی استفاده می‌کنند تا بهترین فرصت را برای کاهش هزینه‌ها به رانندگان خودروهای برقی بدهند.

ارزان ترین خودروهای برقی قابل اجرا
ما محاسباتی را در مورد برخی خودروهای برقی محبوب انجام داده ایم تا هزینه شارژ هر خودرو را محاسبه کنیم. در واقع، شما هرگز یک ماشین را از 0 تا 100 درصد شارژ نمی کنید، اما این هزینه نظری برای شارژ است (محدوده نشان می دهد که ارزان ترین خانه با شارژ سریع گران قیمت در جاده ها شارژ می شود):

هزینه خودرو برای شارژ کامل هزینه در هر 160 کیلومتر
1 نیسان لیف 4.80 – 27.60 پوند 2.01 – 11.55 پوند
2 مینی الکتریک 3.91 پوند – 22.49 پوند 2.70 پوند – 15.51 پوند
3 مرسدس EQE 300 10.80 پوند – 62.10 پوند 2.73 – 15.72 پوند
4 آئودی Q4 e-tron 6.60 تا 37.95 پوند 2.76 تا 15.88 پوند
5 پژو e-208 6.00 تا 34.50 پوند 2.76 تا 15.90 پوند
6 Vauxhall Corsa-e/Mokka-e 6.00 – 34.50 پوند 2.87 – 16.51 پوند
7 اسمارت شماره 1 7.92 پوند – 45.54 پوند 2.90 پوند – 16.68 پوند
8 فولکس واگن ID.5 9.24 پوند – 53.13 پوند 2.95 پوند – 16.97 پوند
9 فورد موستانگ Mach-E (SR) 8.16 – 46.92 پوند 2.99 – 17.19 پوند
10 تسلا مدل 3 (SR) 6.48 پوند – 37.26 پوند 3.01 – 17.33 پوند
محدوده داده شده از کمترین هزینه خانه (12p) تا بالاترین هزینه عمومی 69 پوند)

شارژ خانگی عموماً ارزان‌تر از شارژ عمومی است و BP Pulse تخمین می‌زند که 80 درصد صاحبان خودروهای برقی در مسیر ورودی خود به برق وصل می‌شوند. با این حال، اگر به این معنی است که شما معمولاً سفرهای طولانی‌تری انجام می‌دهید، باید هزینه عمومی گران‌تر را در نظر بگیرید.

شات از هاب شارژ شل، دارای 11 نقطه شارژ
رانندگان EV منابعی مانند Smarthomecharge.co.uk و Rightcharge.co.uk را برای مقایسه تعرفه خانه خود پیدا می کنند. هنگامی که در جاده هستید، برنامه جامع Zap-Map – که اکنون دارای یک تسهیلات مفید Zap-Pay برای روان‌تر کردن پرداخت است – به شما کمک می‌کند محل شارژ عمومی سازگار را پیدا کرده و در دسترس بودن آن را ارزیابی کنید. همه اینها به کاهش هزینه های راه اندازی یک EV تا حد امکان کمک می کند.

یک ماشین برقی در ماه چقدر ارزانتر است؟
در حالی که قیمت خرید اولیه در حال حاضر بسیار بالاتر از موتورهای سوخت‌سوزی است، فروش خودروهای جدید به رکورد تعداد خودروهای الکتریکی ثبت‌شده در بریتانیا اشاره می‌کند و به نظر می‌رسد عرضه پس از تاخیرهای ناشی از کووید، کمبود تراشه و جنگ در اوکراین کاهش یافته است.

البته، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام بررسی هزینه ها و صرفه جویی های احتمالی موتور الکتریکی در نظر بگیرید: برای شروع، اگر خودروی برقی آینده خود را به طور کامل بخرید، استهلاک عامل مهمی در هزینه های ماهانه شما خواهد بود. (برای الهام گرفتن، به بهترین خودروهای برقی مورد استفاده ما مراجعه کنید) – یا، در عوض، باید هزینه های اجاره ماهانه یا PCP را در نظر بگیرید. با این حال، خدمات اغلب ارزان تر از یک خودروی بنزینی یا دیزلی است.

توصیه می‌کنیم میزان استفاده بالقوه از EV خود را بررسی کنید – و سپس محاسبه کنید که چقدر باید در خانه در مقایسه با جاده آزاد شارژ کنید. این احتمال وجود دارد که یک خودروی الکتریکی در مقایسه با حفظ یک خودروی معمولی دیزلی یا بنزینی، صدها یا شاید هزاران پوند در سال برای شما صرفه جویی کند – اما فراموش نکنید که یک دیدگاه جامع داشته باشید و صورتحساب مالیات VED خود را در نظر بگیرید. مالیات ماشین، استهلاک، سرویس و بیمه هم.

رانندگان خودروهای شرکتی باید در نظر داشته باشند که وسایل نقلیه الکتریکی تنها 2 درصد نرخ سود در نوع را برای سال‌های مالیاتی 2022-23، 2023-24 و 2024-25 دریافت می‌کنند. خودروهای برقی نیز در حال حاضر از مالیات جاده (که با نام VED شناخته می‌شود) معاف هستند، بنابراین در آنجا نیز باید صرفه‌جویی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا