اخبارفناوری و تکنولوژی

همکاری بی ام و با IBM با محوریت هوش مصنوعی در خودروهای آینده

بی ام و از همکاری خود با IBM به منظور ساخت هوش مصنوعی برای تکنولوژی خودروهای آینده خبر داده است.

بی ام و چهار دستگاه از مدل i8 خود را برای بهره گیری از پلتفرم Bluemix cloud این شرکت و سیستم جدیدش به نام Watson اختصاص خواهد داد. مهندسان هر دوی این شرکت ها در دفتر IoT مرکزی IBM در مونیخ آلمان با یک دیگر همکاری خواهند کرد.

نتیجه این همکاری، ساخت هوش مصنوعی در خودروها به کمک آموزش ماشینی و فراهم سازی ارتباط خودرو با راننده، محیط و دیگر خودروها خواهد بود. سیستم Watson می تواند با دستورالعمل های مالک خودرو منطبق شود که راننده می تواند آن ها را به جای عبارات از پیش تعیین شده ای که تنها کامپیوتر قادر به درک آن ها است، به زبان اصلی خود بازگرداند. خودرو می تواند به صورت ماشینی از تمایلات راننده، نیازها و عادات رانندگی راننده آگاه شود و آن ها ایمن تر و بهینه تر به کار گیرد.

هوش مصنوعی در خودروها می تواند مقصد را قبل از چرخش فرمان توسط راننده شناسایی کند، مقصدهای رایج را ذخیره کند تا سفری سریع تر را فراهم آورد، تجربه داخل کابین بهتری را برای سرنشینان فراهم سازد و از IoT برای دریافت اطلاعات ترافیکی در زمان حقیقی، مسیرها، مکان ها و شناسایی عابران پیاده استفاده کند.

هم چنین برنامه هایی برای تجهیز خودروها به Weather Company این شرکت این وجود دارد. این سیستم کمک می کند تا خودرو نسبت به شرایط آب و هوایی آگاهی داشته باشد و با استفاده از کامپیوترها و سنسورهای خودرو، در هر شرایطی گزینه هایی هوشمندانه و مسیرهای ایمن تر را انتخاب کند.

منبع: خبر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا