اخبار خارجی

همکاری دوغول صنعت‌ خودرو در بحث شتاب و قدرت توقف

بوگاتی بولاید یک پیشرفت انقلابی در مهندسی خودرو را به‌نمایش می‌گذارد؛ به‌ویژه از طریق همکاری با برمبو برای ایجاد قوی‌ترین سیستم ترمز کربن-کربن تا به امروز. این همکاری نقطه عطف قابل توجهی در قلمرو وسایل نقلیه با عملکرد بالا به‌شمار می‌رود و تجربه رانندگی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

به گزارش دنده 6 – هسته اصلی عملکرد استثنایی Bolide، بزرگ‌ترین سیستم ترمز کربن-کربنی است که تاکنون توسط برمبو ابداع شده است. درواقع بوگاتی بولاید به‌دلیل سرعت و چابکی بی‌بدیل خود به‌ترمزهایی نیاز دارد که بتواند قدرت فوق‌العاده این خودرو را به‌شکل مطمئن مدیریت کند. بر این اساس تعهد Brembo به نوآوری و برتری مورد آزمایش قرار گرفته و منجر به‌طراحی سیستم ترمزی شده که منعکس‌کننده پیچیدگی‌های تکنولوژیکی موجود در خودروهای LMh/LMDh و فرمول یک است.

می‌توان گفت طراحی و عملکرد ترمزهای بوگاتی بولاید فوق‌العاده است. بولاید دارای ترمزهای جلو با دو کالیپر مونوبلوک ۸ پیستونی است که هر کدام به‌چهار لنت ۲۵ میلی‌متری با کارایی بالا و دیسک‌های کربنی ۳۹۰×۳۷.۵ میلی‌متری مجهز هستند.

این قطعات با دقت بالا از آلیاژ آلومینیوم و روکش نیکل برای دوام و عملکرد قابل قبول ساخته شده‌اند. تنظیمات عقب با دو کالیپر ۶ پیستونه و تک‌پیستونی و لنت‌های کمی نازک‌تر نیز ضمن تکمیل این فرآیند، قابلیت توقف کامل و قدرتمند را در هر چهار چرخ تضمین می‌کند.

ماریو آلموندو، مدیرعامل برمبو پرفورمنس ضمن تاکید بر منحصربه‌فرد بودن این پروژه اظهار داشت: «توسعه سیستم ترمز برای بوگاتی بولاید یک چالش منحصربه‌فرد و بسیار هیجان‌انگیز برای بخش عملکرد برمبو بود و ما به آن‌چه به‌دست آوردیم افتخار می‌کنیم.»

براساس گفته‌های مدیرعامل برمبو، این احساس بر تلاش مشترک و مهارت فنی که برای مهندسی مجدد سیستم ترمز برای پاسخگویی به خواسته‌های استثنایی Bolide انجام شد، تاکید می‌کند.

یکی از دستاوردهای کلیدی این همکاری کاهش قابل توجه وزن کلی سیستم ترمز است (هر دیسک در Bolide تنها ۳.۱ کیلوگرم وزن دارد). این نه تنها به چابکی و سرعت خودرو کمک می‌کند، بلکه اتلاف گرمای عالی را هنگام ترمزگیری با شدت بالا تضمین می‌کند.

همچنین این سیستم ضمن جلوگیری از محو شدن تاثیر ترمز، عملکرد آن را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد. سیستم ترمز Bolide ترکیبی جامع از کالیپرها، لنت‌ها، دیسک‌ها، سیلندرهای اصلی سفارشی و مایع فرموله‌شده ویژه است.

این رویکرد جامع تضمین می‌کند هر جزء به‌طور یکپارچه با دیگری کار می‌کند و قابلیت‌های دینامیکی خودرو را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، تنظیم دقیق کانال‌های هوای ترمز، جریان هوا را در ‌ترمزها بهینه می‌کند و این برای حفظ راندمان خنک‌کنندگی با توجه به‌انرژی و گشتاور بسیار زیاد تولیدشده توسط موتور W۱۶ از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیش از دو سال آزمایش دقیق و تمرکز بر توسعه محصول، از جمله شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)، جلسات دینامومتر و تجزیه و تحلیل مسیر واقعی، به‌طراحی و تولید سیستم ترمزی ختم شده که پاسخگوی نیاز راننده در شرایط کاملا مسابقه‌ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا