اخبار خارجیاسلایدشو

هواوی استلاتو S9

شرکت هواوی پیش‌فروش خودروی برقی استلاتو S9 با شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتر را آغاز کرد.

به گزارش دنده 6 – این سدان بزرگ که محصول مشترک هواوی و بایک موتورز است با قیمت بین ۵۷ تا ۷۶ هزار دلار در دسترس مشتریان خواهد بود. فروش رسمی استلاتو S9 از چند ماه دیگر شروع می‌شود و اولین نمونه‌ها نیز پس از آن به دست مشتریان خواهند رسید. خودروی موردبحث برای رقابت با خودروهای لوکس آلمانی همچون آئودی A8 و مرسدس بنز S کلاس طراحی شده اما از قوای محرکه تمام برقی سود می‌برد.

بر اساس بیانیه خبری منتشر شده، هواوی استلاتو S9 بر اساس پلتفرم تورینگ ساخته شده و از سیستم شاسی آن نیز سود می‌برد. همچنین S9 اولین خودرویی خواهد بود که از سیستم رانندگی هوشمند ADS 3.0 این غول فناوری و سیستم هارمونی OS آن بهره مند می‌شود. S9 به همراه M9 دو پرچم‌دار سری ۹ این شرکت هستند و می‌خواهند مشتریان ثروتمند را به خود جذب کنند. یو چنگ دانگ رئیس بخش خودروی هواوی مدعی است فضای قابل استفاده این خودرو در کابین به ۳۴۶۰ میلی‌متر می‌رسد. همچنین طراحی داخلی خودرو نیز به گونه‌ای انجام شده که در ترکیب با طراحی بدنه حداکثر فضای کابین را به ارمغان می‌آورد. تصاویر منتشر شده نشان دهنده استراحت گاه دست بزرگ هستند که در بخش عقب تا می‌شوند تا استلاتو S9 را به خودرویی چهار نفره تبدیل کند. همچنین دکمه‌های مربوط صندلی‌ها در پانل درها جاسازی شده‌اند.

احتمالاً در پشت استراحت گاه دست عقب نیز برای یخچال فابریک خودرو تعبیه شده و به احتمال زیاد نمایشگرهایی نیز برای سرنشینان پشت خودرو وجود دارد. طول/عرض/ارتفاع هواوی استلاتو S9 به ترتیب ۵۱۶۰/۱۹۸۷/۱۴۸۶ میلی‌متر است و فاصله بین محورهای آن نیز به ۳۰۵۰ میلی‌متر می‌رسد. رئیس هواوی ادعا می‌کند این خودروی جدید پایین‌ترین مقاومت در برابر باد را بین تمامی سدان های لوکس اجرایی دارد هرچند ضریب درگ آن در آینده اعلام خواهد شد. البته می‌دانیم که S9 بجای آینه‌های سنتی از دوربین‌های دید جانبی استفاده می‌کند. هواوی استلاتو S9 به‌صورت تک و دو موتوره قابل انتخاب است اما تمامی مدل‌ها به موتور برقی تولید خود هواوی با قدرت ۳۰۴ اسب بخار مجهز هستند. موتور دوم نسخه‌های دو موتوره که در اکسل جلو نصب می‌شود ۲۱۲ اسب بخار قدرت دارد. هنوز خبری از مشخصات باتری نیست اما حداکثر توان پیمایش خودرو به ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد که احتمالاً این رقم برای مدل تک موتوره اعلام شده است.
یکی از ویژگی‌های کلیدی استلاتو S9 سیستم کمک‌راننده ADS 3.0 است که طبق گفته‌ها برای اولین بار در این خودرو معرفی می‌شود. این سیستم توانایی تشخیص موانع و سناریوهای مختلف مشابه انسان را دارد. سدان موردبحث از لیدار و توانایی‌های تشخیص اهداف کوچک در هر نوع آب و هوایی سود می‌برد و هم‌اکنون مواردی همچون مخروط‌های ایمنی، لاستیک‌ها و مثلث‌های ایمنی را بهتر تشخیص می‌دهد. همچنین باید گفت هواوی برای اولین بار رادار دقیق با طول موج ۴D میلی‌متری را در چین تولید کرده و این سیستم می‌تواند شعاع دید بهتر و دقت بیشتری داشته باشد و پاسخ سریع‌تری بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا