اخبار داخلیاسلایدر

هوندا آکورد 2024 در ایران

شرکت آذریوردسال برای پیش‌فروش هوندا آکورد پلاگین هیبرید آماده می‌شود. این محصول با استفاده از تخفیف عوارض و مالیات خودروهای کم‌مصرف، احتمالا با قیمت رقابتی وارد بازار ایران خواهد شد. 

به گزارش دنده 6 – هوندا سیتی، ZR-V  و HR-V قبلا توسط آذریوردسال در ایران رونمایی شدند. این شرکت به تازگی آکورد پلاگین هیبرید را آگهی داده است تا یکی از محبوب‌ترین خودروهای سدان دنیا را وارد کشورمان کند.هوندا یکی از بهترین خودروسازان جهان است و سابقه‌ی ۱۰۰ ساله دارد. این برند ژاپنی، کیفیت مناسب با قیمت رقابتی ارایه می‌کند و به همین دلیل در کشورهای مختلف دنیا پرفروش است. هوندا انواع سواری، پیکاپ و شاسی بلند با پیشرانه‌های برقی و بنزینی و هیبریدی تولید می‌کند؛ اما طی ۲۰ سال اخیر، خودروهای هوندا با تیراژ بالا برای مردم ایران عرضه نشده‌اند.

بعد از شاسی‌بلند CR-V، آکورد پرفروش‌ترین خودروی هوندا در بازار جهانی است و نزدیک‌ترین رقیب تویوتا کمری محسوب می‌شود. اولین نمونه از آکورد سال ۱۹۷۶ معرفی شد و علاوه‌بر نسخه‌ی سدان، هاچبک سه‌در هم داشت. این شرایط در نسل‌های بعدی هم ادامه داشت اما از نسل چهارم تولید ۱۹۹۱ این خودرو به یک سدان خانوادگی تبدیل شد که در بعضی مناطق جهان، کوپه‌ی دودر نیز ارایه می‌کرد. آکورد به تعداد محدود، اوایل دهه‌ی ۷۰ خورشیدی وارد ایران شد و هرگز فرصت حضور مشابه دیگر کشورهای دنیا نداشت.

از سال ۲۰۲۳ نسل یازدهم آکورد عرضه می‌شود. این خودرو خط مونتاژ ژاپن ندارد و فقط ساخت امریکا، تایلند و چین است. آکورد در تست‌های ایمنی مناطق مختلف دنیا به عنوان یک سدان خانوادگی، امتیازات بسیار خوب و نزدیک به عالی دارد.  دیگر نکته‌ی جالب برای آکورد جدید، حذف نسخه‌ی تمام بنزینی و تولید با فناوری هیبرید و پلاگین هیبرید است.

طراحی بدنه و نمای بیرونی هوندا آکورد ۲۰۲۴
نسبت به نسل‌های قبل، حالت ساده و عامه‌پسند آکورد تقویت شده اما همچنین حس اسپرت را حفظ کرده است. این خودرو مشابه آنچه در مزدا ۶ و سدان‌های آئودی دیده‌ایم، کشیدگی سقف تا انتهای بدنه با القای نمای کوپه را ادامه می‌دهد.

چراغ‌های اصلی و جلوپنجره، ساختار یک‌پارچه برای آکورد ۲۰۲۴ فراهم می‌کنند. حجم‌دهی سپر و کاپوت جلو، ساده است. حتی مه‌شکن و حفره‌های مربوطه از طرفین سپر حذف شده‌اند. نصب ادوات پلاستیکی سیاه در نمای روبرو و عدم کشیدگی لبه‌ی کاپوت تا چراغ‌ها، نکات منفی محسوب می‌شوند.رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچ و حالت کوپه در نمای جانبی، جذاب هستند. خطوط کم‌عمق روی بدنه، بین دستگیره‌ها و شیشه کشیده است، ضمن اینکه پایین درها نیز حجم‌دهی ملایم وجود دارد. حالت کلی بدنه از دید کنار، ساده است و همراه دستگیره‌های سنتی با آینه بغل سیاه ارایه می‌شود.

در نمای پشت، چراغ‌های بزرگ و پهن جلب نظر می‌کنند. ترفندهای مرسوم در خودروهای مدرن، مثل حفره‌ی مخصوص خروجی اگزوز و ادوات کروم داخل سپر، برای هوندا آکورد استفاده نشده‌اند. کاربران این خودرو می‌توانند از درپوش بزرگ صندوق، جایگاه مناسب پلاک و بالچه‌ی بسیار کوچک روی کاپوت عقب، به عنوان نکات مثبت یاد کنند.هوندا آکورد ۲۰۲۴، با طول ۴,۹۷۰  و عرض ۱,۸۶۰  و ارتفاع ۱,۴۵۰  و فاصله محوری ۲,۸۳۰  میلی‌متر تولید می‌شود. با این شرایط، آکورد کمی بزرگ‌تر از تویوتا کمری ۲۰۱۷ موجودر در ایران است.

طراحی داخلی و کابین هوندا آکورد ۲۰۲۴
در مقایسه با کمری و مزدا ۶ مدرن که مهم‌ترین رقبای آکورد محسوب می‌شوند، نمای داشبورد سدان هوندا بسیار ساده و کم‌هیجان به نظر می‌رسد. این سبک طراحی، حس اسپرت مورد انتظار از خودروی ساخت هوندا را نشان می‌دهد و علاقه‌مندان این برند ژاپنی را جذب می‌کند.

نمایشگر ایستاده روی داشبورد ۱۲/۳ اینچ است و پنل پشت فرمان ۱۰/۲ اینچ، فناوری‌های مدرن را در هوندا آکورد ۲۰۲۴ نشان می‌دهند. براساس اطلاعات منتشر شده از شرکت آذریوردسال، این خودرو با شارژر بی‌سیم برای تلفن همراه، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (هدآپ دیسپلی) و سیستم صوتی ۱۲ بلندگو از برند BOSS وارد ایران خواهد شد. همچنین صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و سرد‌کن خواهند بود.

داشبورد فاقد منحنی است و صرفا با خطوط افقی ارایه می‌شود. کلیدهای فیزیکی کم‌تعداد هستند و آکورد هیبرید، عملا دسته‌دنده ندارد. بخش میانی داشبورد و کنسول دارای چرم مصنوعی و مواد نرم است که نکته‌ی مثبت محسوب می‌شود. فرمان دایره‌ای آکورد نیز حس اسپرت کلاسیک در خودروهای قدیمی هوندا را نشان می‌دهد.

آکورد ۲۰۲۴ برای ۴ سرنشین بلندقد مناسب است. این خودرو ۴۷۰ لیتر فضای صندوق دارد که با توجه به ابعاد بدنه، چندان جادار محسوب نمی‌شود. در عوض، فضای جلوی زانو برای افرادی که روی صندلی عقب باشند، بسیار خوب است و راننده می‌تواند در صورت نیاز، ردیف دوم را مشابه کرا‌س‌اورها جمع کند تا فضای صندوق بیشتر شود.

پیشرانه و تجهیزات فنی هوندا آکورد ۲۰۲۴
آکورد پلاگین هیبرید از ترکیب موتور برقی با پیشرانه ۲  لیتر، ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۴ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد. این تجهیزات همراه گیربکس CVT، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و نهایت سرعت محدود شده به ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد. وزن آکورد پلاگین هیبرید، همراه باتری ۱/۱ کیلووات ساعت، ۱۸۰۰ کیلوگرم است. این محصول، می‌تواند با شارژ کامل و ۴۳ لیتر بنزین کامل، مسافت ۸۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کند.

برای آکورد۱۰ کیسه هوا وجود دارد که شامل ایربگ جلوی زانوی راننده و کیسه هوای پرده‌ای می‌شود. رادار هشدار خروج از خط، کنترل هوشمند نور بالا، ترمز خودکار، کروزکنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت، گرم‌کن فرمان، سقف پانورامیک، رابط اپل کارپلی و اندروید اتو، رینگ اسپرت ۱۸ اینچ و صندوق عقب برقی، دیگر امکانات هوندا آکورد وارداتی هستند.

قیمت هوندا آکورد پلاگین هیبرید در بازار جهانی و پیش‌بینی برای ایران
آکورد e:PHEV در امریکا و امارات ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار قیمت دارد. با این شرایط، نسخه‌ی وارداتی نزدیک به ۴ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. اگر فرض کنیم آکورد پلاگین هیبرید، مشابه خودروهای برقی از تخفیف مالیات و عوارض گمرکی استفاده کند، احتمالا به قیمت ۳ میلیارد تومان تحویل خریدار اول خواهد شد.

اندک نمونه‌های وارداتی از هوندا آکورد ۲۰۱۵ در بازار ایران، هم‌اکنون با کارکرد بیش از صد هزار کیلومتر، ۳ تا ۳/۵ میلیارد تومان قیمت دارند. براین اساس، هزینه‌ی خرید آکورد ۲۰۲۴ برای مشتری بازار آزاد، نزدیک به ۵ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا