اخبار خارجیاسلایدشو

هوندا با یک سدان برقی رادیکال به جنگ تسلا مدل 3 خواهد رفت!

هوندا می‌خواهد با یک سدان متفاوت و جذاب به جنگ یکی از پیشتازان بازار خودروهای برقی یعنی تسلا مدل ۳ برود.

به گزارش دنده 6 – ژاپنی‌ها می‌خواهند تا سال ۲۰۳۰ چندین خودروی بدون آلایندگی را عرضه کنند و یکی از این خودروها سدان برقی متمایز و رادیکال خواهد بود. این سدان بخشی از سبد محصولات جدید موسوم به سری ۰ است که شامل هفت خودرو خواهد بود و اولویت اصلی آن‌ها وزن کمتر و آیرودینامیک سطح بالاست. هوندا می‌گوید سری محصولات ۰ شرکت لذت رانندگی را برای خریداران به ارمغان خواهند آورد.

هوندا در حال توسعه محصولاتی با حداقل قطعات بکار رفته در ساختار است و می‌خواهد از شاسی آلومینیومی سبک‌وزن استفاده کند. این شاسی در نهایت به‌صورت دایکست تولید خواهد شد، تکنیکی که در تسلا مدل Y بکار رفته و از پیچیدگی قطعات، هزینه‌ها و وزن کلی خودرو می‌کاهد. این خودروساز دوست‌داشتنی همچنین می‌گوید استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی روی محصولات دیگر از جمله هیبریدی‌ها نیز تأثیر مثبت دارد. برای مثال سیویک در نسل‌های بعدی با وزن کمتری عرضه خواهد شد.

شاسی جدید هوندا پذیرای اکسل‌هایی موسوم به e اکسل خواهد شد که دربرگیرنده موتور برقی، اینورتر و گیربکس در یک واحد است و بنا به ادعای این برند باعث کاهش حدود ۱۰۰ کیلوگرمی وزن در مقایسه با محصولات کنونی‌اش می‌شود. هوندا همچنین خاطرنشان می‌سازد خودروهای برقی جدیدش از سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهد کرد و بنابراین در هر محصول یک جفت e اکسل وجود خواهد داشت. قطعات سنگین‌وزنی همچون قوای محرکه و باتری در ارتفاع پایین نصب خواهند شد تا مرکز ثقل خودروها پایین‌تر باشد و این امر نشان می‌دهد محصولات برقی هوندا از پلتفرم اسکیت بورد سود خواهند برد. این طراحی به کاهش ضخامت کف خودرو کمک کرده و بازهم تأثیر مثبتی روی کاهش وزن و ارائه موقعیت رانندگی اسپرت تر خواهد داشت.

استفاده از کامپیوتر مرکزی بجای طیف گسترده چیپ های موجود در خودروهای سنتی یکی دیگر از روش‌های هوندا برای کاهش پیچیدگی محصولاتش جدیدش است. سری خودروهای ۰ هوندا از یک مغز بهره خواهند برد تا هم هزینه‌های تولید را کاهش داده و هم سرعت عملکردهای دیجیتال خودرو را بالا ببرند. این کامپیوتر قدرتمند باعث دستیابی به تکنولوژی خودران سطح ۳ می‌شود و بنابراین خودرو می‌تواند در شرایطی همچون ترافیک خودروها در هوای مساعد کنترل رانندگی را بر عهده گیرد. هر خودروی سری ۰ هوندا بر اساس اهداف ترسیم شده، شعاع حرکتی فراتر از ۴۸۰ کیلومتری بر اساس تست‌های سخت‌گیرانه EPA خواهد داشت. کلید دستیابی به چنین هدفی کاهش وزن و همچنین تمرکز روی راندمان آیرودینامیکی خواهد بود. توشینوبو مینامی مدیر بخش تحقیق و توسعه هوندا با اشاره به کانسپت برجسته ۰ سدان می‌گوید:

ما به‌طور خاص به دنبال تولید چنین خودرویی نیستیم اما تلاش داریم طراحی عملکردی را ارائه کرده و درعین‌حال خودرویی احساسی عرضه نماییم

دیگر هدف مهم هوندا در زمینه تولید خودروهای برقی جدید کسب سود ۵ درصدی از فروش است که هدف جاه‌طلبانه‌ای محسوب می‌شود چراکه اکثر خودروسازان در حال حاضر با تولید خودروهای برقی ضرر می‌کنند. توشیهیرو میبه مدیرعامل هوندا قبلاً گفته بود استفاده از مواد شیمیایی متفاوت در باتری‌ها نقشی کلیدی در این زمینه ایفا خواهد کرد:

ما می‌خواهیم بجای کاهش ابعاد باتری درباره تکنولوژی آن کار کنیم.
این خودروساز ژاپنی علاوه بر پیشرفت‌های فنی به دنبال تولید باتری خواهد بود تا هزینه‌ها را کاهش دهد. هوندا اظهار داشته یک کارخانه باتری جوینت ونچر با ال‌جی کره تأسیس خواهد کرد تا از سال ۲۰۲۵ فرایند تولید باتری در این تأسیسات شروع شود. ظرفیت کارخانه یاد شده که در آمریکا تأسیس می‌شود ۴۰ گیگاوات ساعت در سال اعلام شده است. هوندا همچنین در حال بررسی فرایند بازیافت باتری و تأمین مواد خام برای کاهش حداکثری هزینه‌هاست. با این کار شاید هزینه تولید باتری تا پایان دهه جاری میلادی تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا