اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

هوندا در حال آزمایش یک خودروی هیدروژنی است

هوندا نیز مانند تویوتا و بی‌ام‌و بر این باور است که هیدروژن جایگاهی در صنعت خودرو دارد. این شرکت اکنون با همکاری جنرال موتورز بر روی یک سیستم سلول سوختی نسل بعدی کار می‌کند و مبتنی بر کراس اوور CR-V است. این کراس اوور در یک ویدیوی جدید، به عنوان جایگزینی غیرمستقیم برای سدان کلاریتی که در سال ۲۰۲۱ بازنشسته شد، عرضه می‌شود.

هوندا این بار این پروژه را متفاوت انجام می‌دهد چرا که مدل جدید پیل سوختی را با بسته باتری ترکیب می‌کند. این تبلیغ مزایای شارژ دو طرفه را نشان می‌دهد. هوندا هنوز مایل نیست تا به جزئیات بپردازد، اما می‌دانیم که CR-V FCEV قرار است در مرکز تولید عملکرد (PMC) در اوهایو ساخته شود. این همان جایی بود که آکورا NSX از خط مونتاژ خارج می‌شد تا اینکه تولید این ابرخودروی هیبریدی در نوامبر ۲۰۲۲ متوقف شد.


نمونه اولیه نشان داده شده در این ویدیو با پوشش آبی، احتمالا نسخه ایالات متحده باشد. در مقایسه با یک CR-V معمولی، این مدل دارای چراغ‌های عقب شفاف و یک درگاه شارژ در گلگیر جلویی سمت راننده برای شارژ مجدد باتری است. مشخص نیست که آیا هوندا نام CR-V را حفظ می‌کند یا قصد دارد از چیز دیگری استفاده کند.

طبق گفته هوندا، ساخت سیستم پیل سوختی دو سوم هزینه کمتر و دو برابر دوام خواهد داشت. وقتی CR-V FCEV در اواخر سال جاری وارد بازار می‌شود، قرار است به تنها وسیله نقلیه مسافربری الکتریکی سلول سوختی ساخته شده در آمریکا تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا