اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

هیولای جدید فورد رونمایی شد

رقیب قدرتمند داج رم

فورد از F-۱۵۰ ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این پیکاپ قدرتمند استایل به روز شده‌ای در نمای جلویی دارد. در پشت، خطوط جدید Pro Access Tailgate فورد، توجهات را جلب می‌کند. با ورود به کابین، با یک چیدمان آشنا روبه‌رو خواهید شد. اگرچه رنگ‌های جدید و ویژگی‌های فنی ممکن است شما را غافلگیر کند.

چهره F-۱۵۰ ۲۰۲۴ در مجموع چهره‌ای آشناست، اما همه چیز در دماغه خودرو کمی متفاوت است. فورد به معنای واقعی کلمه، دماغه کامیون را با چراغ‌های جلوی بازطراحی شده که دارای نوارهای LED جدید بوده و در گوشه‌ها شکل حرف C می‌گیرند، تبدیل به حالت مربعی می‌کند.

با حرکت به سمت پایین، طراحی سپر جدید نیز شامل عناصر C شکل و مستطیلی است. سبک‌های جلوپنجره هنوز هم مختص تریم هستند، اما فورد اکنون جلوپنجره را به زیبایی با چراغ‌های جلو ترکیب می‌کند.

در قسمت عقب، احتمالاً به بزرگترین تغییر مربوط به Pro Access Tailgate می‌رسیم. این تغییر، پاسخ فورد به درب‌های عقب داج رم، شورولت و جی‌ام‌سی است که دارای یک درب چرخشی ساده در وسط یک دروازه کشویی سنتی است. این درب‌ها در سه مرحله (۳۷ درجه، ۷۰ درجه و ۱۰۰ درجه) باز می شوند که امکان دسترسی آسان به وسایل داخل محفظه بار را فراهم می‌کند.

در مورد تریم‌ها، کد F-۱۵۰ پایه هنوز هم XL نام دارد، اما در انتهای دیگر طیف، تریم جدید Platinum Plus جایگزین Limited، به عنوان یک پیکاپ لوکس پرچمدار می‌شود. فورد موتور نسخه پایه، یعنی ۳.۳ لیتری V۶ تنفس طبیعی را از خط تولید حذف کرده است. پیشرانه ۲.۷ لیتری EcoBoost V۶ با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتون متر گشتاور، به عنوان پیشرانه استاندارد جای می‌گیرد.

افزایش قدرت بیشتر

این خودرو با موتور ۵.۰ لیتری V۸ فورد، پیشرانه ۳.۵ لیتری EcoBoost V۶ و پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود که همگی برای سال ۲۰۲۴ بدون تغییر هستند. فورد از افزایش قدرت به بیش از ۷۰۰ اسب بخار خبر داده است.

در دنیای فناوری، F-۱۵۰ ۲۰۲۴ برای اولین بار به یک نمایشگر هدآپ آپشنال دست می‌یابد. اکنون همه پیکاپ‌ها دارای صفحه نمایش لمسی استاندارد ۱۲ اینچی راننده و مرکزی برای همه تریم‌ها هستند. چراغ های جلو LED نیز استاندارد هستند. فورد شامل ۱۰ سیستم کمک راننده در مجموعه‌های استاندارد است. دوربین‌های خارجی اکنون بسته به حالت رانندگی انتخابی می‌توانند دو نما را به طور همزمان در صفحه مرکزی نشان دهند.

خدمات خودروهای دزدیده شده فورد، یک سیستم جدید بازدارنده از سرقت بوده که از طریق برنامه فورد در دسترس است و می‌تواند در عرض ۳۰ ثانیه مالک را از فعالیت‌های شرورانه احتمالی مطلع کند و با مقامات تماس بگیرد.

مانند بسیاری از فیس‌لیفت‌ها، رنگ‌ها و بسته‌های رینگ جدیدی در دسترس هستند. F-۱۵۰ Raptor و Tremor یک سپر جلوی مدولار جدید دریافت می‌کنند که می‌توان آن را با به‌روزرسانی‌های فورد پرفورمنس نصب‌شده در نمایندگی، مانند وینچ یا میله‌های سبک تزئین کرد.

قیمت فورد F-۱۵۰ ۲۰۲۴ از ۳۸۵۶۵ دلار شروع می‌شود که جهشی ۲۰۹۰ دلاری نسبت به سال ۲۰۲۳ است، اگرچه با موتور ۳.۳ لیتری اکنون قدرت بیشتری در زیر کاپوت دریافت می‌کنید. در سوی دیگر طیف، یک Raptor R کاملاً فول آپشن، ۱۱۸۵۹۰ دلار قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا