اخبار خارجیاسلایدر

«هیوندای» آینده نانوفناوری را در صنعت خودروسازی ترسیم می‌کند

«هیوندای» با کمک پیشرفت‌های حوزه نانوفناوری تلاش می‌کند تا آینده صنعت خودروسازی را شکل دهد.

به گزارش دنده 6 و به نقل از نانومگزین، صنایع خودروسازی همواره برای بهبود عملکرد، دوام و بهره‌وری انرژی خودرو با یکدیگر رقابت می‌کنند. در میان پیشرفت‌های سریع فناوری، نگرانی‌هایی در مورد فرسودگی سریع قطعات خودرو و اثر خودروها بر محیط زیست وجود دارد.
چگونه می‌توانیم طول عمر، عملکرد و بهره‌وری انرژی خودرو را به طور هم‌زمان افزایش دهیم؟ پاسخ ممکن است در حوزه نانوفناوری نهفته باشد که به سرعت در حال پیشرفت است و موادی را در مقیاس یک میلیاردم متر اصلاح و تولید می‌کند. برخی از نوآوران این حوزه در حال حاضر راه‌حل‌های پیشگامانه‌ای را برای استفاده کردن از پتانسیل این علم اجرا می‌کنند.

پیشرفت‌های پیشگامانه در نانوفناوری هیوندای

«گروه هیوندای موتور»(Hyundai Motor Group) اخیرا مجموعه‌ای متشکل از شش نمونه نانوفناوری را معرفی کرده است که می‌توانند حرکت در آینده را به طور چشمگیری بازتعریف کنند. این فناوری‌ها می‌توانند پیشرفت هیوندای را در تولید خودروهای خودران و دارای نرم‌افزار سرعت ببخشند.
یکی از نوآوری‌های رونمایی‌شده، یک پوشش پلیمری خودترمیم‌شونده است که می‌تواند خراش یا آب را از روی دوربین‌ها و حسگرهای لیدار خودروهای خودران برطرف کند. این فناوری به طور مداوم دستگاه‌های تشخیصی خودرو را بازیابی می‌کند و توانایی آنها را برای شناسایی دقیق موانع یا عابران پیاده افزایش می‌دهد.
یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم، معرفی سلول‌های خورشیدی با انرژی کارآمد است. برخلاف سلول‌های سنتی مبتنی بر سیلیکون، در ساخت سلول‌های خورشیدی هیوندای از ماده معدنی طبیعی به نام پروسکایت استفاده شده است. این سلول‌های خورشیدی برای جذب انرژی خورشیدی تا ۱۰ برابر موثرتر طراحی شده‌اند.این نوآوری نشان‌دهنده یک گام مهم در شیوه‌های پایدار صنعت است که به توسعه پیش‌بینی‌شده آن کمک می‌کنند. پژوهش‌های انجام‌شده در مورد بازار آینده نشان می‌دهند که انتظار می‌رود صنعت خودرو تا سال ۲۰۳۰ به ارزش ۶۰۷۰.۴ میلیارد دلار برسد و با نرخ رشد مرکب سالانه ۶.۹ درصد همراه شود.

چالش‌های پیش رو

اگرچه نانوفناوری، راه‌حل‌های امیدوارکننده‌ای را ارائه می‌دهد اما چندین مانع باید برطرف شوند. هزینه‌های بالای پژوهش و توسعه، نتایج آزمایش‌نشده، چالش‌های نظارتی و مقاومت کردن در برابر منافع تثبیت‌شده، موانع مهمی را ایجاد می‌کنند. انتقال دادن این فناوری‌ها از نمونه‌های اولیه آزمایشگاهی به قطعات تولید انبوه و آماده بازار، کار پیچیده‌ای است.به ‌رغم این چالش‌ها، پیشرفت‌های جدید هیوندای بر پتانسیل قابل توجه نانوفناوری برای نوسازی صنعت خودروسازی و رفع کردن نگرانی‌های زیست‌محیطی تاکید می‌کنند.
«لی جونگ سو»(Lee Jong-soo) معاون مؤسسه توسعه فناوری پیشرفته هیوندای گفت: تنها زمانی که فناوری مواد را در حمل و نقل تضمین کنیم، می‌توانیم عملکرد و دوام قطعات خودرو و وسایل نقلیه را بهبود ببخشیم. این امر، مزیت رقابت را در بازار پویا و در حال توسعه آینده به‌ سرعت فراهم می‌کند.
آینده نانوفناوری با پتانسیل تحول در صنعت خودروسازی نویدبخش است. این سفری است که به سرمایه‌گذاری قابل توجه، نوآوری مداوم و هدایت دقیق نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا