اخبار خارجیاسلایدشو

هیوندای آیونیک 5 N تایم اتک رونمایی شد 

هیوندای از جدیدترین نسخه آیونیک ۵ N موسوم به تایم اتک که مختص مسابقات پایکس پیک توسعه یافته رونمایی کرد.

به گزارش دنده 6 – کره‌ای‌ها قرار است با چهار نسخه ارتقا یافته از این خودرو راهی مسابقات تپه نوردی پایکس پیک شوند. دو نمونه از این خودروها کاملاً مشابه نسخه‌های استاندارد جاده‌ای هستند هرچند هیوندای اظهار داشته دو نسخه ارتقا یافته دیگر را به امید شکستن رکورد شاسی بلندها و کراس اورهای برقی پایکس پیک تولید می‌کند. می‌خواهیم شما را با هیوندای آیونیک ۵ N تایک اتک آشنا کنیم.

از نظر ظاهری تفاوت‌های مشخصی بین این خودرو و نسخه استاندارد آیونیک ۵ N وجود دارد. هیوندای کیت آیرودینامیک گیرایی را تدارک دیده که شامل اسپویلر بزرگ، رکاب‌های جانبی متفاوت و قوس چرخ‌های متفاوت است. در این خودرو همچنین رینگ‌های ۱۸ اینچی فورج کاری شده با لاستیک‌های چسبان یوکوهاما همراه شده‌اند و قدرت توقف نیز توسط ترمزهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب تأمین می‌شود. همچنین باید دانست سیستم تعلیق آیونیک ۵ N تایم اتک ارتقا یافته و از دامپرهای قابل تنظیم استفاده شده است. ارتفاع خودرو و زاویه کمبر هم قابل تنظیم هستند.

خودروی موردبحث در بخش قوای محرکه نیز ارتقا یافته به گونه‌ای که هیوندای موتور برقی را اصلاح کرده تا قدرت آن در حالت اور بوست ۳۷ اسب بخار بیشتر شود. به این ترتیب آیونیک ۵ N تایم اتک در مجموع ۶۷۸ اسب بخار قدرت دارد هرچند قطعات نسخه جاده‌ای در این مدل دیده می‌شوند و به همین خاطر احتمال تولید این مدل یا ارتقای مدل جاده‌ای نیز وجود دارد. تمامی مدل‌های حاضر در مسابقات پایکس پیک از پوشش بدنه مخصوص و تجهیزات ایمنی لازم بهره می‌برند که از جمله آن‌ها می‌توان به بلندگوهای خارجی ارتقا یافته با توانایی تولید ۱۲۰ دسی‌بل صدا اشاره کرد.

هیوندای می‌گوید جدای از تجهیزات ایمنی الزامی برای تولید صدای مخصوص خودروهای برقی در طول مسابقه، صدای پیشرانه نیز با بازخورد راننده بهبود خواهد یافت. علاوه بر این باید گفت کره‌ای‌ها علاوه بر مدل‌های آماده مسابقه، دو نسخه تولیدی آیونیک ۵ N را نیز با هدف ثبت رکورد جدید برای خودروهای برقی راهی پایکس پیک می‌کنند. تنها تغییرات این خودروها نسبت به مدل‌های استوک به رول کیج و سایر الزامات ایمنی مربوط می‌شود. هیوندای همچنین با گرن توریسمو همکاری می‌کند تا در این بازی ویدئویی نیز حضور یابد. تیل وارتن برگ مدیر بخش N هیوندای می‌گوید:

ما با تولید اولین خودروی مسابقه‌ای برقی در پایکس پیک و همکاری با گرن توریسمو می‌خواهیم روی آینده موتور اسپرت سرمایه‌گذاری کنیم. علاقه به موتور اسپرت همچنان در قلب هیوندای N قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا