اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

ورود خودرویی جدید به سبد محصولات برقی تویوتا

بازار داغ رقابت خودروهای برقی!

تویوتا طی دو سال گذشته مجموعه کاملی از کانسپت‌های برقی را به نمایش گذاشته است، اما واقعیت این است که نمایشگاه‌های آن به شدت به خودروهای الکتریکی بیشتری نیاز دارند. این خودروساز در حال حاضر تنها تعداد انگشت شماری از خودروهای برقی را در سراسر جهان می‌فروشد: شاسی بلند bZ۴X، سدان bZ۳ منحصر به چین، و لکسس RZ و UX ۳۰۰e.

اما چهارمین خودرو به زودی به لیست خودروهای الکتریکی تولیدی تویوتا اضافه خواهد شد. این خودرو که یک وانت تمام الکتریکی بوده، فقط در تایلند و تنها به تعداد محدود فروخته می‌شود.

این خودروساز اعلام کرد که به زودی آزمایشی با خودروی برقی جدید در تایلند آغاز خواهد کرد، بازاری که وانت بارها تقریبا نیمی از کل فروش خودرو را تشکیل می‌دهند. پراس گانش، معاون اجرایی مهندسی و ساخت تویوتا دایهاتسو، به رویترز گفت که مهندسان در حال کار بر روی تطبیق پیکاپ‌های برقی تویوتا با شرایط محلی هستند.

به گفته گانش، دسته کوچکی از پیکاپ‌های برقی در شهر پاتایا در اوایل سال ۲۰۲۴ مستقر خواهند شد.

گانش به رویترز گفت: ما ابتدا نگاهی به حمل و نقل عمومی خواهیم داشت. این شرکت همچنین در حال ایجاد ظرفیت تحقیق و توسعه EV در تایلند است که یکی از پنج مرکز جهانی تحقیق و توسعه تویوتا است.
در حالی که گانش نگفته است که کدام پیکاپ برقی در تایلند آزمایش می‌شود، می‌توانیم حداقل به دو احتمال فکر کنیم. یکی کانسپت هایلوکس Revo BEV است که اواخر سال گذشته در تایلند رونمایی شد. تویوتا اعلام نکرد که فروش تجاری مدل مذکور چه زمانی آغاز خواهد شد.

انتخاب دوم می تواند کانسپت IMV 0 باشد که در همان رویداد رونمایی شد و ماه گذشته در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن نیز به نمایش درآمد. IMV 0 به عنوان یک پیکاپ تجاری سبک مدولار جدید برای تایلند توصیف شد که واقعاً مقرون به صرفه و واقعاً نوآورانه خواهد بود. تویوتا گفت که ورود نسخه تولیدی آن بیش از یک سال دیگر باقی مانده است.

فروش هایلوکس برقی و یا IMV در تایلند به تویوتا کمک می‌کند تا با رقابت چینی در بازار آسیای جنوب شرقی مقابله کند. تویوتا، bZ۴X را سال گذشته در تایلند عرضه کرد، اما SUV الکتریکی تا کنون در بازار نسبت به رقبای خود مانند BYD و Great Wall Motor بهتر عمل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا