اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

ورود پرقدرت کادیلاک به عرصه مسابقات فرمول یک

کادیلاک روز سه شنبه تایید کرد که در FIA به عنوان یک تولید کننده رسمی واحد قدرت فرمول ۱ ثبت نام کرده است و قصد دارد از فصل ۲۰۲۸ پیشرانه‌های هیبریدی را برای تیم تازه تاسیس آندرتی کادیلاک F۱ عرضه کند.

مارک رویس، رئیس جنرال موتورز، در بیانیه‌ای گفت: «ما از اینکه ورودی جدید آندرتی کادیلاک F۱ ما با یک واحد نیرو از جنرال موتورز نیرو می‌گیرد، هیجان زده هستیم. “با تخصص عمیق مهندسی و مسابقه‌ای خود، مطمئن هستیم که یک واحد قدرت موفق برای این سری ایجاد خواهیم کرد و آندرتی کادیلاک را به عنوان یک تیم واقعی قرار خواهیم داد. ما با بهترین‌ها، در بالاترین سطوح، مسابقه خواهیم داد. ”

این اعلامیه تنها یک ماه پس از تایید FIA با درخواست ابراز علاقه آندرتی برای ورود به مسابقات قهرمانی فرمول ۱ منتشر شد. جنرال موتورز می‌گوید که در حال توسعه و آزمایش نمونه اولیه فناوری است که به پیشرانه فرمول ۱ با نشان کادیلاک ختم می‌شود. این شرکت با مسابقات اتومبیلرانی غریبه نیست، زیرا موتور ۵.۵ لیتری V-۸ را توسعه داده است که ماشین مسابقه‌ای IMSA GTP کادیلاک را به قهرمانی رساند و همچنین در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز به سکو رسید.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود آندرتی مسابقات را در سال ۲۰۲۶ آغاز کند، یک سوال باقی می‌ماند: این تیم قبل از آماده شدن واحد کادیلاک، موتورهای خود را از کجا تهیه خواهد کرد؟ آندرتی قبلاً قراردادی موقت با رنو داشت، اما این توافق در اکتبر لغو شد.

طبق گزارش Motorsport.com، FIA می‌گوید که این تیم واجد شرایط تامین موتور برای سال ۲۰۲۶ بر اساس قوانین ورزشی فعلی F۱ خواهد بود و این عرضه از سوی یک سازنده موتور فعلی تامین می‌شود. در سال ۲۰۲۶، انتظار می‌رود که این رابطه بین هوندا و آلپاین باشد که هر دو در حال حاضر متعهد به تامین موتور برای هر تیم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا