اخبار خارجیاسلایدر

وضعیت قرمز مازراتی

کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس می‌گوید مازراتی در وضعیت قرمز قرار دارد اما دلیل آن سبد محصولات برند مشهور ایتالیایی نیست.

به گزارش دنده 6 – ماه پیش بود که سکان‌دار استلانتیس اظهار داشت مشکلات مازراتی ریشه در بازاریابی بد دارد و همین امر باعث شده میزان فروش نیزه سه شاخ دنیای خودرو در نیمه اول امسال بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد. تاوارس این هفته اظهارات جنجالی دیگری را درباره برند زیرمجموعه خود داشته و در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس اذعان کرده مازراتی در وضعیت قرمز قرار دارد و بنابراین میزان هزینه‌های آن بیش از درآمدهاست. ظاهراً ضرردهی مازراتی ارتباطی به محصولاتش ندارد و تاوارس نیز می‌گوید خودروهای این برند هیچ مشکلی نداشته بلکه دلیل اوضاع نامساعد این شرکت ایتالیایی به عدم جایگاه شفاف آن در بازار مربوط می‌شود. تاوارس که اوایل سال ۲۰۲۶ از هدایت استلانتیس کنار خواهد رفت به اتوکار گفته است:

مازراتی برندی است که فقط در تولید خودروهای اسپرت خلاصه نمی‌شود بلکه گرن توریسمو را نیز تولید می‌کند. در واقع مازراتی به کیفیت زندگی و تکنولوژی هم مربوط می‌شود.

این مدیر ۶۶ ساله متولد پرتغال اعتراف کرده تیم مدیریتی اسبق مازراتی نتوانسته این پیام را به خریداران منتقل کند. دیوید گراسو دیگر مدیرعامل مازراتی نیست و جای خود را به سانتو فیسیلی داده است، کسی که پس از ژان فیلیپ ایمپاراتو رئیس جدید آلفارومئو نیز محسوب می‌شود. وظیفه فیسیلی تغییر ذهنیت خریداران نسبت به مازراتی و ارائه ایده‌های جدید خواهد بود. خود فیسیلی نیز می‌گوید دو شرکت موردبحث با یکدیگر ادغام نخواهند شد زیرا یکی از آن‌ها “لاکچری” و دیگری “پریمیوم” است. البته مازراتی و آلفارومئو می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. آلفارومئو هم وضعیت خوبی نداشته و فروش آن از ابتدای امسال تا ماه سپتامبر افت ۱۰ درصدی را در بازار آمریکا ثبت کرده است. این روند در حالی رخ داده که کراس اور جدید توناله معرفی شده است.

اگرچه مازراتی و آلفارومئو در مسیر دشواری قرار دارند اما استلانتیس قبلاً گفته همه ۱۴ برند خود را فعلاً حفظ می‌کند. این غول خودروسازی به برنامه سال ۲۰۲۱ در زمینه سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله روی تمامی شرکت‌ها وفادار است و بنابراین هر دو شرکت ایتالیایی یاد شده فعلاً تا اواخر دهه جاری میلادی فرصت دارند تا از این شرایط رهایی یابند. البته ناتالی نایت مدیر مالی سابق استلانتیس همین چند ماه پیش گفته بود شاید این کمپانی در آینده به دنبال فروش مازراتی باشد اما اندکی بعد روابط عمومی استلانتیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مازراتی را نمی‌فروشد. هفته پیش نیز استلانتیس خاطرنشان ساخت نایت تنها پس از ۱۸ ماه، پست مدیر مالی ارشد کمپانی را ترک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا