اخبار خارجیاسلایدشوکلاسیک

وقتی هزینه سرویس رولزرویس فانتوم بیشتر از هزینه خرید آن می‌شود!

خودروهای لوکس قدیمی مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسند اما هزینه تعمیر و نگهداری بسیار بالایی دارند.

به گزارش دنده 6 – اگر به مقایسه قیمت خودروهای خارجی و داخلی علاقه داشته باشید، حتما به وبسایت آمریکایی و انگلیسی سر زده‌اید تا قیمت خودروها را با هم مقایسه کنید. با ورود به سایت فروش خودروهای دست‌دوم کشورهای پیشرفته، با خیل عظیمی از خودروهای مدل‌بالا، اقتصادی و گاه خاص مواجه می‌شوید که در موقعیت‌هایی ویژه و با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رسند. حتما برای شما هم سوال می‌شود که چطور ممکن است یک دستگاه بنز لوکس، یک چلنجر اسپرت یا شاسی‌بلند جیپ با قیمت کمتر از ۲۰ هزار، باز هم بدون مشتری باقی بماند؟
پاسخ این سوال را می‌توان در هزینه نگهداری این محصولات جست‌وجو کرد. برای درک بهتر این موضوع هم بهتر است نگاهی به این رولزرویس فانتوم نسل چهار داشته باشید. مالک آن، قیمت پیشنهادی ۶۹,۹۵۰ دلار را برای آن درنظر گرفته است که قیمتی نزدیک به یک دستگاه بی‌ام‌و M2 دارد! با توجه به اینکه نسخه تازه فانتوم نسل پنج بیش‌از ۵۳۱ هزار دلار قیمت دارد، یک مدل ۲۲ سال کار لوکس از رولزرویس آن هم با قیمت ۷۰ هزار دلار، مقرون‌به‌صرفه و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

از مزایای مالکیت این فانتوم لوکس می‌توان به رنگ بدنه نقره‌ای زیبا، کابین «مگنولیا»، رینگ‌های آلیاژی لوکس، درهای معکوس ردیف عقب، صندلی‌های تمام برقی ردیف جلو، لوازم پیکنیک و نشان روح اشتیاق روی کاپوت این خودرو اشاره کرد که به‌خودی‌خود نشان اعتبار و جلال مدل‌های متخلف رولزرویس است. پیشرانه این لیموزین سنگین‌وزن یک واحد ۶.۸ لیتری V12 است که ۴۵۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برخلاف انتظار، همان‌طور که امکانات یادشده به‌عنوان مزیت این خودرو به شمار می‌رود، می‌توان از آن‌ها به‌عنوان عیب آن هم یاد کرد.

با این وجود، اگر مشکلی کوچکی در قطعات خودروهای لوکس قدیمی پیش بیاید، هزینه تعمیر آن‌ها بالاتر از حد تصور مالک خواهد بود. تصویر بالا، فهرست مخارج این فانتوم زیبا را نشان می‌دهد که پس از سرویس و تعمیر به ۷۸,۹۱۳ دلار رسیده است. البته که شرکت خدمات‌دهنده با جزئیات زیادی به کار پرداخته است اما این مسئله، قیمت تمام‌شده خودرو را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، وقتی خودرویی نیازمند این حجم از تعمیر داشته باشد یعنی ممکن است در آینده هم دچار مشکل شود و برای سلامت بی‌دردسر آن تضمینی وجود ندارد. سرانجام می‌بینیم که خرید خودروی لوکس اقتصادی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و دلیلی برای عرضه آن با قیمت پایین وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا