اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

ولوو دیگر برای توسعه موتورهای بنزینی یا دیزلی هزینه نمی‌کند

ولوو در نیویورک اعلام کرد که تولید خودروهای دیزلی را تا اوایل سال ۲۰۲۴ متوقف خواهد کرد. این تصمیم نشان می‌دهد که صنعت خودرو و تقاضای مصرف کنندگان با توجه به بحران آب و هوا با چه سرعتی در حال تغییر هستند.

در سال ۲۰۱۹، اکثر خودروهای ولوو که در اروپا به فروش می‌رسند، مانند بسیاری از خودروسازان دیگر، از موتورهای دیزلی استفاده می‌کردند. خودروهای برقی درصد بسیار کمی از فروش را به خود اختصاص دادند. این روند خودش معکوس شده است. امروزه، اکثر وسایل نقلیه ولوو یا کاملاً الکتریکی هستند یا دارای یک پیشرانه پلاگین هیبریدی هستند.

علاوه بر حذف خودروهای دیزلی، ولوو قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ کاملاً برقی ساز شود. این اهداف پس از تصمیمی است که این خودروساز در نوامبر گذشته هنگام فروش سهام خود در Aurobay اتخاذ کرد. در نتیجه، ولوو دیگر برای توسعه موتورهای بنزینی یا دیزلی هزینه نمی‌کند.
جیم روآن، مدیر اجرایی Volvo Cars، در سخنرانی خود در هفته آب و هوا در شهر نیویورک، اظهار داشت که این شرکت به طور کامل بر روی ایجاد مجموعه‌ای از خودروهای پریمیوم و تمام الکتریکی متمرکز است.

پیشرانه‌های الکتریکی آینده ما و برتر از موتورهای احتراقی هستند. آنها صدای کمتر، لرزش کمتر، هزینه خدمات کمتر برای مشتریان ما و انتشار گازهای خروجی صفر را تولید می‌کنند.

در همین حال، ولوو با عرضه مجموعه کاملی از وسایل نقلیه الکتریکی در حال حرکت است. اوایل سال جاری، EX۳۰، ارزان‌ترین خودروی برقی این شرکت به بازار عرضه شد که از ۳۴۹۵۰ دلار شروع می‌شود. این خودروساز EX۹۰ را در نمایشگاه CES در ژانویه معرفی کرد، که تحویل آن در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. در نهایت، این خودروساز قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ حداقل ۶ خودروی برقی، از جمله یک نسخه الکتریکی XC۶۰ و یک مینی ون جدید EM۹۰ را روانه بازار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا