اخبار خارجیاسلایدر

ولوو قصد دارد تا پایان دهه جاری کامیون های هیدروژنی را راه اندازی کند

این برند سوئدی اعلام کرد که کامیون هایی با موتور احتراق داخلی با نیروی هیدروژن توسعه خواهد داد و قصد دارد آزمایش آن را در سال 2026 آغاز کند تا آنها را به جایگزینی برای کاربردهای مسافت طولانی تبدیل کند و محدوده 100٪ الکتریکی خود را تکمیل کند.

به گزارش دنده 6 – فقط خودروهای برقی یا باتری‌دار جایگزینی برای پیشرانه‌های سنتی بنزینی یا دیزلی هستند، هیدروژن نیز راه‌حلی است که برندهای بیشتری جرات توسعه و آزمایش آن را دارند تا در آینده هر چه نزدیک‌تر، آن را نیز در دسترس قرار دهند. یکی از آنها ولوو است که اعلام کرد در سال 2026 آزمایشاتی را با کامیون های هیدروژنی انجام خواهد داد تا آنها را تا پایان دهه به بازار عرضه کند.

همانطور که قبلاً مشخص است، اگرچه کامیون‌های برقی در کاربردهای شهری یا مسافت‌های متوسط ​​شروع به به دست آوردن جایگاه خود کرده‌اند، اما مسافت‌های طولانی همچنان پاشنه آشیل آن‌ها هستند، زیرا آنها استقلالی معادل نمونه‌های دیزلی خود ارائه نمی‌دهند یا در صورت مجهز بودن باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر وزن اضافه می‌کنند. و ظرفیت بار برای حمل و نقل را کاهش دهد. به همین دلیل است که برند سوئدی هیدروژن را به عنوان جایگزین در مسیرها و/یا مناطقی که زیرساخت شارژ یا زمان شارژ مجدد باتری ها محدود است، پیشنهاد می کند.

در این مورد، اولین آزمایش با واحدهای مجهز به موتور احتراقی اما که از هیدروژن استفاده می‌کنند، با سیستمی بسیار شبیه به کامیون‌های CNG انجام می‌شود و این عنصر را در حالت گازی در مخازن واقع در پشت کابین ذخیره می‌کند. به گفته این شرکت، کامیون‌های موتور احتراق هیدروژنی طیف گزینه‌های این برند را تکمیل می‌کنند که شامل خودروهای برقی با باتری، خودروهای الکتریکی سلول‌سوختی و واحدهایی هستند که با سوخت‌های تجدیدپذیر مانند بیوگاز و HVO (روغن گیاهی تصفیه‌شده با هیدروژن) کار می‌کنند.

در این رابطه، یان هیلمگرن، رئیس مدیریت محصول و کیفیت در ولوو ترکس، توضیح داد: «کامیون‌هایی که موتور احتراق داخلی سنتی را حفظ می‌کنند، اما با هیدروژن کار می‌کنند، عملکرد و قابلیت اطمینان مشابهی با کامیون‌های دیزلی ما دارند مزیت افزوده شده وجود بالقوه صفر انتشار خالص CO2. آنها افزوده‌ای ارزشمند به طیف کامیون‌های برقی باتری‌دار ما خواهند بود که چندین سال است در بازار حضور دارند.»
ولوو برای کامیون‌های هیدروژنی خود از سیستم تزریق مستقیم فشار بالا (HPDI) استفاده می‌کند، فناوری که شامل تزریق مقدار کمی سوخت احتراق در فشار بالا برای فعال کردن احتراق تراکمی قبل از افزودن گاز است. از مزایای این فناوری می توان به بهره وری انرژی بیشتر با مصرف سوخت کمتر و قدرت موتور بیشتر اشاره کرد. به نوبه خود، آنها محدوده ای مشابه واحدهای دیزلی ارائه می دهند و خودروهایی با آلایندگی صفر در نظر گرفته می شوند.

برای توسعه خود، گروه ولوو اخیراً توافق نامه ای را با سیستم سوخت Westport امضا کرد تا یک سرمایه گذاری مشترک با استفاده از فناوری HPDI ایجاد کند. انتظار می رود این سرمایه گذاری مشترک در سه ماهه دوم سال 2024 و پس از رسمی شدن ایجاد آن به بهره برداری برسد.

واضح است که چندین نوع فناوری برای کربن زدایی حمل و نقل سنگین مورد نیاز است. به عنوان یک تولید کننده جهانی کامیون، ما باید با ارائه انواع راه حل های کربن زدایی از مشتریان خود حمایت کنیم. مشتریان می توانند بر اساس تخصیص حمل و نقل، زیرساخت های موجود و قیمت انرژی سبز، جایگزینی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا