اخبار خارجیاسلایدشو

پایان همیشگی نمایشگاه خودروی ژنو و انتقال دائمی به قطر

نمایشگاه خودروی ژنو با وجود سابقه‌ای بیش از صد سال، رسماً تعطیل شد اما قرار است مثل سال ۲۰۲۳، نمایشگاهی با همین نام در قطر برگزار شود.

به گزارش دنده 6 – در طول دوران شیوع بیماری کرونا و قرنطینهٔ سال ۲۰۲۰، برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو برای اولین بار در تاریخ بیش از صدساله‌اش لغو شد. حال اما برگزارکنندگان تصمیم گرفته‌اند برای همیشه به این نمایشگاه باسابقه پایان دهند. بدین ترتیب، در سال ۲۰۲۵ خبری از نمایشگاه ژنو در سوئیس نخواهد بود و هیچ قصدی برای احیای مجدد آن وجود ندارد. بااین‌حال، میراث نمایشگاه ژنو باقی خواهد ماند زیرا قرار است سال آینده نمایشگاهی با همین نام در قطر برگزار شود.

این تصمیم پس از برگزاری مجدد نمایشگاه ژنو در سال جاری بعد از وقفه‌ای چهارساله گرفته شده است زیرا بازگشت این نمایشگاه آن‌طور که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند موفق نبود. این رویداد صرفاً با حضور لوسید، رنو و خودروسازان چینی، نتوانست شکوه سابق خود را به دست بیاورد و آیندهٔ نمایشگاه را به‌طورجدی زیر سؤال برد. «الکساندر دو سنارکلن» رئیس بنیاد برگزارکنندهٔ نمایشگاه ژنو طی بیانیه‌ای گفته است:

عدم علاقهٔ تولیدکنندگان به نمایشگاه ژنو، رقابت از سوی نمایشگاه‌های پاریس و مونیخ که موردعلاقهٔ خودروسازان داخلی آن کشورها است و میزان سرمایه‌گذاری لازم برای حفظ چنین نمایشگاهی، پایان نمایشگاه ژنو را رقم زد

از نظر فنی، این نشان‌دهندهٔ پایان نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو است هرچند که حداقل تا سال ۲۰۲۵ در خارج از سوئیس ادامه پیدا خواهد کرد. در سال ۲۰۲۳ نیز نمایشگاه ژنو در قطر برگزار شده بود.

مدیرعامل نمایشگاه ژنو گفته است:

نمایشگاه ژنو قطر برای دورهٔ آیندهٔ خود پس از یک دورهٔ افتتاحیهٔ موفق، می‌تواند با اطمینان به تخصص و توانایی‌های اثبات‌شدهٔ تیم‌هایی که این رویداد را طراحی و اجرا کرده‌اند تکیه کند. این موضوع که نمایشگاه‌های خودرو همچنان برای برندها در نقاط مختلف جهان جذاب هستند و نمایشگاه ژنو جذابیت این رویدادها را در خاورمیانه تقویت کرده است، خوشحال‌کننده است.

بدون شک، دیدن از بین رفتن هر رویداد خودرویی باسابقه غم‌انگیز است اما طی سال‌های اخیر از محبوبیت نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو بسیار کاسته شده است. به‌عنوان‌مثال، در اوایل سال جاری، استلانتیس اعلام کرد که در هیچ‌کدام از نمایشگاه‌های خودروی آمریکای شمالی شرکت نخواهد کرد. بااین‌حال، از سوی دیگر، نمایشگاه لس‌آنجلس سال گذشته تا حد زیادی موفق بود و محبوبیت نمایشگاه سما همچنان در حال افزایش است اما اکثر خودروسازان امسال به نمایشگاه ژنو پشت کردند و پایان این رویداد تاریخی را رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا