اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

پایان گیربکس دستی برای خودروهای مینی

به گفته استفانی وورست، رئیس مینی که با Top Gear صحبت کرده است، مینی در هیچ محصول بعدی گیربکس دستی را ارائه نخواهد کرد. همچنین، این شرکت قصد دارد وارد مسابقات خودروهای الکتریکی شود.

تا کنون، مینی در مورد مدل‌های جدید احتراقی سکوت کرده است. گزارش شده که همه مدل‌ها از سیستم هیبریدی ملایم برای بهبود انتشار گازهای گلخانه‌ای بهره می‌برند.

او گفت: «در حال حاضر قضاوت برای من واقعاً دشوار است زیرا همه اشکال جدید موتوراسپرت الکتریکی موفق نبوده‌اند. “کدام یک پلت فرم خوب برای آینده است؟ ما خواهیم دید که چه چیزی تکامل یافته و برای پیوستن به چیزی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.”

عملکردی بهتر با بولداگ!

در آگوست ۲۰۲۳، مینی با معرفی نسخه مسابقه‌ای بولداگ جان کوپر ورکز به مدل‌های مجهز به گیربکس دستی خود، عملکرد مناسبی را ارائه کرد. این خودرو از یک پیشرانه توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۱ نیوتون‌متر گشتاور همراه با اگزوز Remus و گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند. این خودرو از سیستم تعلیق KW V۳ قابل تنظیم و رینگ‌های ۱۷ اینچی OZ HyperGT با لاستیک‌های پیرلی P Zero استفاده می‌کند. هیچ صندلی عقبی در کابین به دلیل کاهش وزن وجود ندارد.

مینی کوپر EV که به تازگی معرفی شده، در دو تریم E و SE موجود است. مدل پایه از موتور الکتریکی نصب شده در جلو با قدرت ۱۸۱ اسب بخار و ۲۸۸ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. ای خودرو می‌تواند در ۷.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. یک باتری ۴۰.۷ کیلووات ساعتی، مسافت ۱۸۹ مایلی بر اساس WLTP را فراهم می‌کند.

نسخه قوی‌تر SE دارای ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۹ نیوتون‌متر گشتاور است که به این نسخه اجازه می‌دهد در ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. یک بسته باتری ۵۴.۲ کیلووات ساعتی، ۲۴۹ مایل برد تخمینی WLTP را ارائه می‌دهد.

هر دو تریم بر روی پلت‌فرم Spotlight EV که از همکاری گروه BMW و Great Wall Motor چین آمده است، سوار می‌شوند. بخشی از تولید این خودروها در چین انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا