اخبار خارجی

پرده‌برداری از قایق برقی ABT با 600 اسب بخار قدرت

شرکت ABT که با تیونینگ محصولات گروه فولکس‌واگن شناخته می‌شود از یک قایق برقی با حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرد.

به گزارش دنده 6 –  شرکت ABT به ارتقای خودروهای پرسرعت فولکس‌واگن و آئودی مربوط می‌شد اما هم‌اکنون باید گفت این تیونر مشهور وارد دنیای قایق‌ها شده و با همکاری شرکت ماریان یک محصول تمام برقی را رونمایی کرده است. قایق موردبحث از قوای محرکه برقی با ۶۰۳ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت دارد.

این قایق که با نام کامل ABT ماریان M 800-R شناخته می‌شود نتیجه همکاری دو شرکت در دنیای سرعت است. همان‌طور که گفته شد ABT بیشتر به خاطر فعالیت در موتور اسپرت و همچنین تیونینگ محصولات گروه فولکس‌واگن مشهور شده است. ماریان نیز طیف وسیعی از قایق‌های برقی را تولید می‌کند. به منظور تولید این قایق، ماریان نسخه پایه M 800 اسپایدر را انتخاب کرده و در بطن آن مجموعه باتری لیتیوم یون ۱۲۱ کیلووات ساعتی قرار گرفته است.

موتور برقی مدل‌های استاندارد M 800 نیز بجای ۲۶۸ اسب بخار هم‌اکنون ۳۳۵ اسب بخار قدرت دارد هرچند در صورت استفاده از حالت جدید ABT حداکثر خروجی آن به ۶۰۳ اسب بخار می‌رسد. همین ویژگی باعث شده حداکثر سرعت ABT ماریان M 800-R به ۸۵ کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که حداکثر سرعت مدل استاندارد تنها ۷۰ کیلومتر در ساعت است. از اینجا به بعد جادوی ABT بکار گرفته شده تا کل بخش عرضه و کاکپیت با چرم قرمز و آلکانترا مشکی پوشانده شود. همچنین نورپردازی جذابی نیز برای بخش زیرین قایق در نظر گرفته شده و حتی فرمان نیز چنین حالتی دارد. نمایشگر ۱۲ اینچی داخل کابین نیز برای عملکردهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم صوتی سطح بالای بنگ‌ اند اولوفسن نیز لذت شنیداری قابل‌توجهی را به ارمغان می‌آورد.

حداکثر شعاع حرکتی قایق برقی ABT به حدود ۸۰ کیلومتر یا ۱۴۴ دقیقه در حالت کروز می‌رسد. با استفاده از شارژر سریع ۱۵۰ کیلوواتی می‌توان باتری را زیر ۱ ساعت شارژ کرد و سریعاً با قایق به داخل آب بازگشت. همچنین شارژر بوستر ۲۲ کیلوواتی نیز برای محصول یاد شده وجود دارد. ABT و ماریان ماه پیش از M 800-R در مسابقه فرمول E موناکو رونمایی کردند و در هفته‌های آینده نیز یک تور دریایی را در دریاچه‌های اطراف اتریش و آلمان برگزار خواهند کرد. ماریان تنها ۲۰ فروند از قایق برقی ABT را با قیمت حدود ۴۸۵ هزار دلار تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا