اخبار خارجیاسلایدر

پشت پرده دوربین‌های ثبت وقایع در مسابقات فرمول 1

تمام خودروهای حاضر در مسابقات فرمول ۱ به ۹ دوربین مجهز می‌شوند که هرکدام با فناوری بسیار پیشرفته ساخته شده‌اند.

به گزارش دنده 6 –  اگر مسابقات فرمول ۱ را تماشا کرده باشید، حتما دیده‌اید که گاه تصویر از بالای سر راننده به‌صورت زنده پخش شده و با تکیه‌بر فناوری‎‌های دیجیتال، شدت فشار پای او روی پدال‌های ترمز و گاز هم نمایش داده می‎شود. این دوربین یکی از ۹ نمونه موجود در یک خودروی فرمول ۲ به شمار می‌رود که تصویر را به مرکز داده‌ها ارسال می‌کنند و پس از پردازش‌های سنگین و بسیار سریع به شبکه‌های خانگی و اینترنتی فرساده می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، با بسیاری از دنبال‌کنندگان این مسابقات با دوربین T شکل بالای سر راننده آشنایی کامل دارند اما دو دوربین دیگر هم درست روی دماغه خودرو نصب می‌شوند تا به‌همراه نمونه‌های نصب شده در عقب دیدی مناسب از جلو و عقب خودرو فراهم کنند. برگزارکنندگان برای اینکه به دید ۳۶۰ درجه‌ای لحظه‌ای هر خودرو دسترسی داشته باشند، ۲ دوربین جانبی را هم در کناره شاسی تعبیه کرده‌اند که با کمک دوربین ۳۶۰ درجه‌ای روبه‌روی راننده، دوبین مخصوصی که خود او را نشان می‌دهد و دوربین داخلی کلاه ایمنی، مجموعه دوربین‌های این خودروهای قدرتمند را کامل می‌کند.

سازنده این دوربین‌ها می‌گوید که هر دوربین از پردازنده‌ای مجزا سود می‌برد که ممکن است نیروی خود را از باتری مستقل یا خود خودرو دریافت کند؛ به این ترتیب، دوربین‌ها پس از تصادف و خاموشی خودرو هم وقایع را تا حداکثر ۲۰ دقیقه ضبط خواهند کرد. تمام داده‌های خروجی این دوربین‌ها به FIU یا واحد کاربری فرمول ۱  ارسال می‌شود که برای هماهنگی بهتر صدا و تصویر و ارائه برنامه‌ای بی‌نقص تلاش خواهد کرد.

در میان تمام دوربین‌های یادشده، دوربین داخلی کلاه پیچیده‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. مجموعه فرمول ۱ مجبور است برای کار گذاشتن دوربین در درون و پردازنده آن در گوشه کلاه، با سازنده‌ها همکاری کند. پردازنده یادشده از طریق یک سیم که از کلاه ایمنی آویزان می‌شود با خودرو و شبکه سیم‌کشی آن ارتباط برقرار می‌کند.

برگزارکنندگان رقابت‌های فرمول ۱ که هم‌اکنون به فناوری‌های بسیاری دسترسی دارند، برای ضبط هرچه بهتر و دقیق‌تر رقابت‌ها، هر خودرو را به دو میکروفون هم مجهز کرده‌اند که صدای پیشرانه را هنگام حرکت ضبط می‌کند. مدیر دوربین‌های داخلی فرمول ۱، «دینو لئونی»، می‌گوید که برگزارکنندگان رقابت‌ها تصمیم دارند برای پوشش هر چه بهتر رقابت‌ها، در آینده از دوربین‌های بیشتری استفاده کنند. نظر شما درباره این فناوری‌ها چیست؟ آیا فرمول ۱ مدرن بیش‌ازاندازه درگیر فناوری‌های نامرتبط شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا